Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

puinhoop in Schijndel

• bmx-er

Hans,

In Schijndel roept men zelf dat alles perfect is, zoveel ervaring hebben en niets meer te leren is.

Het starthek had deze problemen al met de laatste training vorig jaar, en ook donderdag voor de wedstrijdt.

Tegen het weer kan men niets beginnen, maar als je zoveel ervaring heb, dan denk ik dat dit probleem met de lijsten heel makkelijk had kunnen voorkomen.

Ik denk dat je altijdt nog kunt leren, maar als je zelf gaat roepen dat in Schijndel alles perfect is en niets meer kan leren, denk jij dan dat ze van jou nog iets willen leren.

• Dienblad

Volgens mij ben jij ooit zwaar getraumatiseerd geraakt, is niet meer normaal hoe jij afgeeft op Schijndel als je de kans hebt.

En dat zonder je naam bekend te maken, stoere vent ben je….

Je hebt wel gelijk over dat starthek, MAAR toen het was omgezet functioneerde het WEL goed. Ik weet natuurlijk de oorzaak van het defect niet, maar waar met techniek wordt gewwerkt gaan dingen kapot…. Ook al verminderd een goede voorbereiding de kans hierop.

Wanneer ga je Schijndel de schuld geven van de harde wind?? Of van de regen?? \

Wat ik je duidelijk wil maken is het volgende: bij geen enkele club gaat alles goed, bij de een gaat meer fout dan bij de ander. Maar het zijn allemaal vrijwilligers die de zaken proberen te regelen. En als jij nou ongezouten je gal gaat spugen en dus vrolijk iedereen af gaat kraken, dan getuig je van geen enkel respect voor de mensen die de clubs in stand proberen te houden.

De groeten, Paul

• hans zweverink

Dat is toch de houding van BMX nederland denk ik paul.

Als het goed gaat hoor je ze niet alleen als het mis gaat weet iedereen wel hoe het beter moet.

Neem nou mijn vraag in het vorige onderwerp. “hoe was het in Tiel” Geen reactie, van niemand. Dus ga ik ervan uit dat het goed was, maar is er nu niemand die dan ook maar 1 compliment kan geven richting die club, vrijwilligers!!!!

het was toch gewoon een normale vraag.

• bmx-er

Paul,

Als je goed gelezen had, dan is er gezegd dat je tegen het weer niets kunt doen.

Mijn naam niet bekend maak heeft alles te maken met respect voor andere, bij Schijndel spelen ze dan een spelletje met de kids en niet met de persoon zelf, ons doel is toch dat de kids graag blijven fietsen.

Bij iedere club wordt het door vrijwilligers gedaan, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Maar als je zelf gaat roepen dat alles perfect is en niets meer te leren is, dan kun je deze reacties verwachten.

• Supporter

Hans je hebt gelijk, de vele vrijwilligers die er voor zorgen dat er wekelijks wel ergens een wedstrijd gereden kan worden verdienen allemaal een grote pluim. Geen vrijwilligers dan ook geen wedstrijden. Wat mij opgevallen is tijdens de wedstrijd in Schijndel is dat er veel vrijwilligers van andere verenigingen geholpen hebben. Op zich een prima zaak om zo elkaar te helpen.

Kijk ik vervolgens naar de startnummers voor 2004 dan valt het op dat Schijndel slechts 9 licentie rijders heeft. De direct naast Schijndel liggende verenigingen The Whoopers in Berlicum hebben 38 licentierijders en FCC Wheels in Veghel zelfs 69 licentierijders. Zondag vertelde een lid van Veghel dat ze daar in drie groepen training geven aan de circa 100 fietsende leden.

Wat is nu de reden dat een vereniging met de beste en mooiste baan in de omgeving, als ik de rijders mag geloven, zo’n minimaal aantal (licentie) rijders heeft t.o.v. de naast liggende verenigingen??? Is dit toeval of zit er, zoals ik uit bmx-er zijn opmerkingen opmaak, iets structureel mis bij Schijndel waardoor de bmxers uitwijken naar andere verenigingen???

Weet jij het antwoord???

• omstander

fietsliefhebbers,

met verbazing lees ik in deze rubriek een steeds groter wordende hetze tegen een en dezelfde vereniging, dit door een klein handje personen.

Zij stellen zaken als aantallen licentie houders als graadmeter terwijl er toch binnen de bonden verenigingen zijn met minder leden, voorts krijg ik de indruk dat deze mensen een beetje last hebben van ‘oud zeer’ of iets dergelijks, als ik lees wat er zo allemaal wordt geuit aan de hand van horen zeggen vraag ik mezelf toch af of er hier geen sprake is van bewuste vuilspuierij en kan ik niet anders constateren dat het deze mensen niet om de kids in de sport te doen is maar dat er meer voor hobbycriticus gespeeld wordt om eigen frustraties kwijt te raken.

Vraag: Wat is jullie belang in deze?

een omstander.

• bmx-er

Ik zou graag zien dat de club Schijndel weer een grote gezonde club zou zijn. En dat ik daar kan gaan trainen met plezier en onder een goede begeleiding Dat we weer met prestaties op Wereldkampioenschappen, Europeesekampioenschappen en Nederlandse wedstrijden de jongere rijders en rijdsters naar een hoger level kunnen brengen, en dat moet je met zijn allen doen.

• omstander

zover mij bekent is het geen besloten club en kun je er gewoon trainen,ik zie er wel vaker rijders van andere verenigingen.

Van deze rijders heb ik ook niet de indruk dat de begeleiding er niet in orde zou zijn.

Wat betreft de prestaties en niveau: je kan op het net bij de uitslagen zien dat zij het afgelopen seizoen drie rijders op nationaal hadden waarvan er twee op de derde plaats zijn geëindigd en een op de negende,lijkt mij best in orde.

deze drie hebben in de laatste N.K. een derde plaats gehaald in de manders jeugdteamtrophy,is ook niet echt slecht.

Als je zo begaan bent met de sport en schijndel in het bijzonder lijkt het mij beter om deze mensen van gezond kommentaar te voorzien i.p.v. alleen maar insinuaties en andere vingerwijzingen naar hen te doen uitgaan want daar is niemand bij gebaat.

Verder ben ik heel benieuwd waar jij of jouw kids dan trainen en hoe hoog dat niveau dan is want het ging toch over het plezier dat er beleeft werdt en niet over de prestaties, het kunnen niet allemaal kampioenen zijn.

omstander.

• Bmx-er

Omstander,

Klasse wat deze jongens gepresteerd hebben heb daar ook alle respect voor, maar ze hebben daar Wereld, Europeese en Nederlandsekampioenen gehad.En plezier gaat samen met prestaties en we zijn zeker niet allemaal kampioenen en daar wordt in Schijndel ook duidelijk verschil in gemaakt, zeker hoe de trainingen daar nu verlopen.Wat bereft gezondcomentaar, daar lopen mensen rond weten alles zelf beter en wordt niet naar de mede mens geluistert, laat staan iets van aangenomen.

• Vader

Omstander, Je reageerd nogal heftig dat er een vergelijk wordt gemaakt met aantallen licenties van verenigingen die heel dicht bij elkaar liggen. dit is niet negatief reageren richting Schijndel maar er objectief naar kijken. Als deze gegevens kloppen kun je inderdaad eens achter je oren krabben over het waarom. Mijn ervaring is dat de bmxer op de mooiste banen wil trainen. Sommige rijden er wel 100 km voor. Nu wordt de baan van Schijndel voorbij gereden. Waarom???