Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vechten op een training????

• Paul Vakkers

Hallo beste crossers,

Ik kreeg te horen dat er gevochten is op een training ergens in het land, tussen twee hele goeie BMX vrienden van ons…….DIT KAN NIET.

Als er een strijd is tussen rijders dan hoeft je toch niet te gaan slaan.

Dit vindt ik erg laag, je zou het kunnen oplossen door nog harder te gaan fietsen toch?.

De BMXer met de losse handjes moet wel gaan oppassen dat hij niet wordt geschorst door de KNWU. Dit hoort niet thuis in onze sport, en ook geen scheldpartijen..

Ik zou me schamen.

Paul Vakkers

• bmx_grover

Dit hoort zeker niet thuis in onze sport. Op de baan ben je vijanden maar na de race hoort dat niet zo te zijn. En wat er ook gebeurt, vechten is nooit een excus!

• Jake

Ik denk dat de vraag nu bij iedereen opkomt….

Wie, wat, waar en waarom?

• loessie

inderdaad!! jij begrijpt het!! hahaahhaa

• Karel

Heb het ook regelmatig zien gebeuren.

Getuigt van een zeer slechte moraal.

KNWU/NFF moeten de boosdoeners stevig aanpakken.

• Jake

Ik heb het ook zien gebeuren in het parc-ferme. Kleine kids van 6 of 7 jaar.

Zelfde handhaving en aanpak van regelement dan als bij een oudere???

Wil niet goedpraten dat er gevochten wordt. Absoluut niet. Maar door overvolle

parc-fermes waar geduwd en getrokken word, kunnen soms de spanningen hoog

oplopen. Dus zou ik pleiten voor beter georganiseerde wacht parc-fermes.

(of bijvoorbeeld trainen/fietsen in blokken net als op internationale wedstrijden.

Daarbij is BMX af en toe toch ook wel een beetje een contact sport,

waardoor sommige het nodig vinden om er vervolg aan te geven over de finish.

Dit hoort natuurlijk niet, maar dan moeten officials wel hun werk correct doen!

• Karel

Heb je gelijk in, Jake.

Van een 6-7 jarige kun je niet de zelfdiscipline verwachten die een oudere theoretisch gesproken zou moeten hebben. De kids moeten gewoon de oortjes gewassen krijgen van de ouders als die horen dat ze hebben lopen ouwehoeren.

Maar die ouderen moeten beter weten. Die weten dat het parc-fermé altijd te klein is en dat de kans dat je elkaar omver loopt of op de tenen trapt erg groot is. Maar dat wil niet zeggen dat je er daarom maar meteen op lost moet rossen, toch?

Draai je om en bied je excuus aan. Is dat werkelijk zo uncool?