Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beginnersfiets voor dame

• tanja

Hi,

Ik doe aan downhill en 4X en omdat het te ingewikkeld is om op de mtb ergens te kunnen trainen overweeg ik nu een bmx te kopen om op een fietscrossbaan te kunnen trainen. Ik ga dus geen wedstrijden rijden op de bmx. Zouden jullie me kunnen adviseren op dat gebied? Cruiser of 20" Ook hoe het zit qua maatvoering? Wat zijn leuke beginnersbikes, waar moet ik opletten qua parts en kenmerken…

alle hulp is zeer op prijs gesteld!

groeten,

Tanja

ps. bmx'ende dames die een keer willen proeven op de 4X fiets kunnen kijken op http://www.girlzz-offroad.com 6 juni wordt er in Bergschenhoek namelijk een clinic gehouden, met testbikes!

• Amanda

Hoi Tanja,

Zelf vind ik een 24" makkelijker rijden, denk de meeste wel?

Meestal zijn er niet zoveel verschillende maten van een 24“, zeker niet de fietsen die compleet zijn die zijn er vaak maar in één maat. De keuze in 24” fietsen is wel een stuk beperkter dan de 20".

Van 20" fietsen zijn veel meer verschillende maten maar voor een volwassen iemand is meestal een pro-xl wel goed.

De maten van een bmx fiets zijn niet zoals bij een mtb de zitbuishoogte maar de lengte van de bovenbuis.

Wat betreft onderdelen, hoeveel wil je uitgeven? en wil je een complete fiets of eentje zelf opbouwen?

Groetjes, Amanda

• tanja

Hi,

Ik wil wel een complete fiets. Qua budget… ik denk max 300 a 400 eur. Maar ik zou ook best een tweedehands willen. Ben daarvoor links en rechts ook aan het kijken op internet, maar zoals gezegd, 't zegt me weinig, en het zijn volgens mij ook veel street/dirt fietsjes die te koop staan.

Zelf heb ik ook wel het idee dat een 24" iets gemakkelijker is, komt denk ik ook wat dichter bij wat ik gewend ben.

dank je!

• hans zweverink

Hoi Tanja,

Ben je al in de gelegenheid geweest om eens naar Doetinvhem te komen kijken.

Dan kun je het eens proberen op een 20“of 24” fiets en kijken wat je het beste vind.

Zelf zou je met je dual fiets mee kunnen fietsen met wedstrijden bij de 24 "klasse, dus dat zou ook nog een optie zijn.

En als je in het bezit bent van een licentie van de KNWU hoeft dat helemaal geen probleem meer te zijn.

dus succes

• eric

hoi tanja.

ben eens naar jullie site gaan kijken.

ziet er erg mooi uit maar als ik je zo al bezig zie kun je inderdaad op een cruiser gaan rijden die komt het meest overeen met je bike van nu.

plaats hier een oproep voor een fiets en je krijgt reactie genoeg.

veel succes.

• tanja

Hi Hans,

Het lijkt er gewoon steeds niet van te komen om naar Doetinchem te rijden. En omdat Apeldoorn ook een baan heeft, dan is het eigenlijk niet eens zo'n grote opgave om voor een leuk fietsje te kijken.

maar nog altijd reuze bedankt voor je aanbod!!

Tanja

• tanja

Hi Eric: dank je wel voor het compliment.

24“ lijkt me steeds meer toch wel wat, ik begin nu pas een beetje overweg te kunnen met m'n eigen bike met springen en 20” en full rigid zal wel heel erg wennen en 24" lijkt dan iets makkelijkere overstap.

Ik zal eens een oproepje plaatsen dan!

dank je