Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fietscross info

• henny

Voor mijn zoontje zoek ik alle informatie over fietscrossen, en dan het liefst welke aanschaf/wat nodig, en of er in Lelystad een fietscrossbaan is, en wat jullie ervaringen zijn. Hij moet op medisch advies een sport beoefenen waar hij zich bij in het zweet werkt, en hij motorcrossed al, maar moet nog meer sporten. En dit is wat hem ook intereseerd

• arno

Om te beginnen zou een fiets wel handig zijn. Daarnaast is het verplicht te crossen met een helm en handschoenen (die voor de mx gebruikt worden voldoen wel). Voor wedstrijden is ook een crosspak verplicht (dit zijn veelal gewoon mx pakken).

Er is geen baan in Lelystad. Ik denk dat Kampen het dichtst bij ligt. Hier traint ook al iemand uit Lelystad. Maar Baarn is volgens mij ook een goede optie.

Groeten

• lars

hallo henny

ik woon in lelystad en als je een keer wilt komen kijken/trainen in kampen waar ik ook train (30 min rijden) dan moet je effe op de site kijken www.kwc-kampen.nl naar trainings dagen enzo en dan kom ik je wel tegen.

groeten lars

• henny

Hoi

Bedankt, ik ga zo de link eens kijken.

En inderdaad leek een fiets mij ook wel zo handig, schijnt ook wat beter te crossen;-))

Ik weet dat er in Lelystad wel een crossveldje is, achter de botter tegen de noordersluis aan, maar verder dus weer eens niets..in dit gat is ook niet echt iets he..

Wat is ongeveer de minium leeftijd, hij is nl net 6 geworden,.

• RINY VAN NIEUWENHUIZEN

DE MININIMUM LEEFTIJD IS 4 JAAR

ER HEEFT VOOR JAREN TERUG EENS EEN FIETSCROSSBAAN IN LELYSTAD GEZETEN

DAT HEETE DE NAAF

KOM GERUST EENS IN KAMPEN TRAINEN ZE TRAINEN DAAR OP DINSDAG EN DONDERDAG

HET IS EEN MOOIE BAAN OM OP TE RIJDEN

• lars

hallo henny

ik weet die baan wel te liggen dat is ongeveer 5 min van mijn huis en als je zoon fietscross leuk vind dan kunnen we die baan mischien weer van deze tijd maken (is nu oldschool) dat scheelt ook weer een half uur rijden naar kampen of baarn

groetjes lars

• henny

Lars dat klinkt goed, ik denk dat mijn jongste (wordt as zondag 5) ook wel interesse heeft, misschien kan ik nog wat anderen ook zo ver krijgen.

Maar mail mij even prive daar over als je wil.

• hans zweverink

Klinkt goed heren.

Lars heeft ervaring(in Doetinchem) en misschien zijn er nog meer geintresseerden in die omgeving. en kan er weer een nieuwe baan uit de grond rijzen

Mail eens wat foto's van het terrein daar Lars kunnen we mee danken n misschien hier wat mensen motiveren om eens een dag te helpen

groeten Hans

• Arjan G

Als je een dag gaat scheppen moet je naturlijk wel even fietscrossens Nederland om hulp vragen. Vele handen maken licht werk. Gewoon net zoals in Doetinchem eerst scheppen en dan met z´n allen fietsen? Ik vind dit soort ideeen super dus ik wil sowieso wel een keer helpen!

Groeten Arjan

• henny

KLinkt goed hoor, en ik kan op school iets uitdelen, waardoor er meer geintereseerde komen.