Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Training NK (KNWU)

• SB

Misschien heb ik het één en ander gemist, maarre ik begrijp niet helemaal waarom er tijdens een “NK-weekend” nog een andere wedstrijd wordt georganiseerd terwijl dit naar mijn mening ten koste gaat van de training welke normaal gesproken op zaterdag (overdag) zou kunnen zijn. Nu is er vrijdag- en zaterdagavond een korte training. Ik ben niet van plan om met de open-wedstrijd mee te doen en als ik het goed heb begrepen mag ik niet eens mee doen. Kortom: waarom is er niet gewoon een training 's zaterdags overdag?

• Trijntje Agues

iedereen met een knwu of nff licentie mag mee doen

• Brigitte Verkuijl

Hier worden twee dingen door elkaar gehaald. De Top Competitie in Baarn denk ik en de NK in Haaksbergen. In Baarn kunnen geen NFF rijders rijden. In Baarn zijn de trainingstijden als volgt: Vrijdag 19.00 tot 20.30 vrije training, Zaterdag 10.00 - 11.00 starthek 12-, 11.00 - 12.00 starthek 13+, 19.00-20.30 uur starthek alle klasse. Zondag 08.30 - 09.30 starthek 12-, 09.30 - 10.30 starthek 13+. Normaal had je vijf uur gelegenheid tot training, nu dus ook. De Open Wedstrijd op zaterdag is om de sport meer breedte te geven. Er zal nl. aanvulling moeten komen vanuit de afdelingen. Vandaar.

• Jake 23

Hoi,

Iedereen mag meedoen aan de open wedstrijd op zaterdag voor de NK in Haaksbergen?

- Naar wat ik heb begrepen, de eerste 8 in het klassement van de Top Competitie niet!?

Wat is nu waar, volgens mij weet niemand nu nog hoe het zit.

Maar leg mij eens uit, waarom zou iemand die serieus kans wil maken op een podiumplaats bij de NK (knwu) risico gaan nemen danwel zich onnodig uit gaan

putten op niets beduidende wedstrijd een dag voorafgaand aan de meest belangrijke

wedstrijd van dat jaar??? (op EK en WK na dan)

Oh ja, kan iemand mij ook uitleggen waarom je bij de selectie wedstrijden

geen punten krijgt voor de manches? Wat ik allemaal rond de baan hoor,

is dat niemand deze puntentelling eerlijk vind danwel niet begrijpt waarom en wie deze zo heeft bedacht.

Ik bedoel maar;

- iemand die de manches 3x 1e rijd, maar in de kwartfinale valt. Jammer maar helaas. Laatste op de lijst.

- Het verschil in punten tussen 1e en 2e plaats is iets van 25 punten, terwijl tussen

de 8e plek in de A-finale en 1e in de B-finale nauwelijks verschil zit.

Mocht nu iemand op twee TC wedstrijden alles 1e rijden in de manches, maar twee keer te val komen, of een wedstrijd moeten missen door wat dan ook, kan hij bijna niet meer bijkomen en zo een kans verspelen om geselecteerd te worden.

Waarom is de oude puntentelling niet gewoon aangehouden. Die was toch prima?

groetjes

Jake

• Jolanda

Hee Robert,

het reglement voor deze wedstrijd is te vinden op de volgende link http://www.bmxwest.nl/docu/wedstrijdreglement_haaksbergen.pdf. Daar staat letterlijk:

Wedstrijdreglement ‘Eigen’ Klasse:

toegankelijk voor ALLE licentiehouders in Nederland, met uitzondering van de nummers 1 t/m 8 van de tussenstand Topcompetitie KNWU 2004 (de tussenstand na TC3, Baarn is bepalend).

Voor de open klasse geldt echter:

Wedstrijdreglement ‘Open’ Klasse: - toegankelijk voor ALLE licentiehouders in Nederland.

Hier ontstaat de verwarring denk ik.

groetjes Jolanda

• Jake 23

Ah, kijk. helemaal duidelijk. Thanx.