Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

onzin de tc

• dorus

ik vindt die hele tc grote onzin. (niemand weet hoe het werkt) Ze hadden gewoon de nk moeten houden krijg je meer motivatie van dan de tc en vooral nu dat de wk in nederland is moet je daar toch van profiteren en niet iets gaan uitproberen zoals de tc. Je hadt gewoon de nk moeten houden en minstens 1 nk in valkenswaard moeten houden en het liefs 2 daar had iedereen meer aan gehad vooral voor de wk mensen. In elk land doen ze het als ze een wk hebben een wedstrijd houden op de wk baan.Want hoe werkt het als ik de laatste drie tc wedstrijden niet rijdt dan mag ik niet mee doen aan de nk van volgend jaar maar hoe zit het met de mensen die pas volgens jaar een licentie aanvragen mogen die ook niet mee doen leuke motivatie

dit vindt ik ervan probeer niemand af te zeiken ofzo

• uc13nghy132rtnfjiuyhbct g1nv k

Je hebt helemaal gelijk Dorus. Er is niet over de gevolgen nagedacht. Wie heeft dit eigelijk bedacht ??????

• Hans van Wijk

Wat men allemaal maar niet invoert om anoniem te blijven :-)

Bedenk volgende keers eens iets wat je tenminste kan uitspreken!!

• ma flodder en kenneth

wij vonden de vorige situatie ook beter maar ja de hoge heren beslissen.

dus als je een blessure krijgt aan het eind van het seizoen moet je het volgend seizoen daar nog van balen kun je niet meedoen aan de nk

raar hoor

• Bert

In de praktijk valt het echt wel mee.

Dit jaar was het in de meeste klassen voldoende om 1 keer bij de eerste 24 te eindigen om meer dan 1 punt te halen en daarmee bij de beste 32 te eindigen.

Wel is de ondergrens voor het aantal deelnemers bij klassen met weinig deelnemers te hoog.

Bij 16 of minder deelnemers houd je geen competitie over door er maar 8 aan de NK mee te laten doen.

Laat er dan maximaal 2 afvallen. (is zomaar een aantal).

Ik hoop dat dit bij de evaluatie van het dit jaar ingevoerde systeem wordt bekeken.

• Paul Sloesen

En dan nog het volgende punt:

Stel, de nederlands kampioen sportklasse die in 2005 naar de elite moet, die wint de laatste 3 tc's van het jaar. 3x 100= 300 punten. Daarvan neem t hij de helft mee naar 2005 = 150 punten. In 2005 rijdt hij de eerste 3 tc's als een krant en wordt alles laatste. Maar dan nog heeft hij meer dan genoeg punten om deel te mogen nemen aan het NK (de nummer 16 had er nu na 3 wedstrijden iets van 25, dus zou na 6 tc's 50 worden).

Dit betekent dat de elite rijder die normaal gesproken tussen plaats 12 en 18 zit, al weet dat er 1 rijder is die toch voor hem eindigt, waardoor die kwalificatie kan gaan missen. Dan kun je wel zeggen dat je harder moet trainen etc., maar dat is onzinpraat, het gat tussen top 8 en nummer 12 is gewoonweg te groot om snel goed te maken.

Deze situatie is dus mooi voor de ex-sportklasse rijder,maar nadelig voor enkele elite-rijders.

Blijft dit gehandhaafd of wordt dit ook aangepast?

Verder: waarom 6 selectiewedstrijden??? Enkele tegenargumenten:

- door een blessure in september kun je 2 tc's missen en dus daardoor de NK in juni het jaar erna. Dit kan toch niet?

- De meeste rijders zijn minder gemotiveerd om alle 6 de wedstrijden te rijden. Nu moeten ze wel. Dit kan wel een argument voor 6 selectiewedstrijden lijken, maar je krijgt te maken met ongemotiveerde rijders.

- Een BMX-seizoen loopt van oudsher van maart tot oktober gedurende 1 kalenderjaar. Nu maak je er een schooljaar achtig systeem van, van september tot juni. En dat met een 4-5 maanden durende pauze ertussen…. Terwijl tussen de seizoenen door nog even een EK en WK zijn. Beetje krom lijkt mij.

- Als je begnit,of opnieuw begint, met fietsen na de winter, ben je zowieso kansloos voor selectie voor de NK. Als bijvoorbeeld: Als iemand als Richard van Zomeren of Bas de Bever idd in maart weer zn eerste wedstrijd rijdt na een jarenlange stop en direct in hun klasse in de top kunnen rijden, dan kunnen deze rijders niet meedoen aan het NK. Dit is een gemis voor die klasse.

Waarom besluiten de eerder genoemde wijze heren niet om het aantal selectiewedstrijden terug te brengen naar 3?? Het grote voordeel is dat iedereen op 0 begint in april, inclusief de rijders die overkomen van een andere klasse en opnieuw beginnen.

Het nadeel is wel dat bij TC 4 tot 6 er minder deelnemers zullen zijn. Maar moet je iedereen verplichten om alles te fietsen?? NEEN, zal het antwoord zijn van de meeste rijders.

Dus KNWU en de commissie die dit plan bedacht heeft: luister aub naar de rijders en hun commentaren, zodat iedereen meer plezier beleeft aan de nationale wedstrijden.

de groeten,Paul Sloesen

• Remon Brink

gelukkig gaan de discussies inmiddels weer over details.

denk dat wat paul noemt goede evaluatiepuinten zijn om de TC's te verbeteren. De uitgangspunten zijn voglens mij heel erg goed.

1 NK met nederlanders, daarnaast een topcompetitie. En zoals de naam als zegt is het een competitie voor de Top en zo moeten we in Nederland ook eens wedstrijden in gaan richten. Met alle respect voor de mensen die rond plaats 35 hangen overigens, maar we moeten ons toch wel wat dingen afvragen:

- Hoort de nummer 40 van nederland nog op een NK?

- Moet iemand (gj van gils) die net begint in die eerste 4 jaar die hij moet trainen al deelnemen aan een NK?

Enz.

We moeten proberen een competitie op te zetten voor toprijders vanaf 12 of 13 jaar. Dit kan aangevuld worden met jeugdcategorieen.

We moeten eens proberen om de snelste crossers van Nederland sport te kunnen laten bedrijven en geen hobby. Voor de mensen die het uit hobby doen zijn zat andere wedstrijden.

Remon

• gerd-jan

@!#$ toch allemaal toch niet zo

jullie hebben je top toch al met je elite klasse dat jullie ervoor kiezen om nog een klasse te rijdenRemon Brink schreef:

>

> gelukkig gaan de discussies inmiddels weer over details.

>

> denk dat wat paul noemt goede evaluatiepuinten zijn om de

> TC's te verbeteren. De uitgangspunten zijn voglens mij heel

> erg goed.

>

> 1 NK met nederlanders, daarnaast een topcompetitie. En zoals

> de naam als zegt is het een competitie voor de Top en zo

> moeten we in Nederland ook eens wedstrijden in gaan richten.

> Met alle respect voor de mensen die rond plaats 35 hangen

> overigens, maar we moeten ons toch wel wat dingen afvragen:

>

> - Hoort de nummer 40 van nederland nog op een NK?

> - Moet iemand (gj van gils) die net begint in die eerste 4

> jaar die hij moet trainen al deelnemen aan een NK?

> Enz.

>

> We moeten proberen een competitie op te zetten voor

> toprijders vanaf 12 of 13 jaar. Dit kan aangevuld worden met

> jeugdcategorieen.

> We moeten eens proberen om de snelste crossers van Nederland

> sport te kunnen laten bedrijven en geen hobby. Voor de mensen

> die het uit hobby doen zijn zat andere wedstrijden.

>

> Remon

• Roy

ik vind die tc's ook nix aan….

je hebt nu maar 1 nk en dat is een moment opname want je kan je dag niet hebben

en je hebt al geen kans meer op het nederlands kampioenschap..

zoals het vorig jaar ging waren ert over het gehele jaar (NK) wedstrijdenen versprijd

dus kon je je over het gehele jaar het sterkst noemen (en dus nederlands kampioen)

zoals nu heb je er maar 1 dus als je je dag niet hebt ben je weg..

k hoop dat het maar weer snel veranderd want het is nu veel minder leuk dan de jaren hier voor

mzzl Roy

• paul

Dat we naast de NK en de z.g.TC een OPEN NATIONALE wedstrijd gaan houden vind ik wel een goed idee, maar we kunnen NIET zonder de z.g beginnelingen want die hebben we nodig om onze sport groot te houden en te maken.Zonder de beginnelingen krijg je geen nieuwe fan's en zeker geen opvolgers.

Verder weet ik niet hoe er de laatste tijd gerekend word, volgens mij laten ze de computer van alles uitzoeken qua regels en normen,en dit werkt niet.Wat wel werkt is toch lezen en luisteren naar alle rijders,sommige hebben echt goede ideeen.

Ik weet het niet meer, geef mij maar BMX van de jaren 80/90 incl.Grand Nationals.