Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hobby fietsers niet op het nk

• gerd-jan

Hee remon als jij vind dat hobbyfietsers maar op andere wedstrijden moeten rijden dan vraag ik me eigen af wat jij bij de nff doet ,als jij je eigen te goed vind om tussen ons te rijden.

En volgens mij is het voor jou ook nog steeds een hobby want je krijgt er nog steeds niet dik voor betaald

• dorus

helemaal gelijk in en als we geen hobbyfietsers hebben dan is een tc of nk zo afgelopen hebben we alleen manches maar sommige jongens gaan naast hun schoenen lopen als ze een paar wedstrijden goed rijden maar zien alleen niet hoe ze zelf zijn begonnen

• gerd-jan

Daarom Dorus zelf zijn ze begonnen met clicks in de wieg denk en de crossfiets er al onder konden gelijk de baan op beheerde alle technieken

Dus al die professionele crossers uit Nederland ga lekker met je fiets het vliegtuig in en ga je kunstjes in Amerika laten zien

• robin

ja dorus ben ik helemaal met je eens..

hij is daar een heel goed voorbeeld van!!

• Iwan Brink

Nou Gerd-Jan jij snapt het ook echt helemaal niet meer he. Begin je ineens over de NFF. Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Ik weet zeker dat jij de helft van de tijd niet eens tot de finale door zult dringen daar. Het is niet zo dat daar alleen hobbyrijders zijn. Ik fiets er ook en trainde toen gewoon 4 a 5 keer in de week. Dikke onzin. En daarnaast is ook daar zat concurrentie te vinden voor Remon denk maar aan Dienblad, Kuipers en als ik terug ben hoop ik zelf ook tot dat rijtje te mogen behoren. Daarnaast zijn er nog meer potentiele kandidaten hoor. Dus dikke onzin dat NFF verhaal van je

Groeten Iwan Brink

www.brinkbmx.tk

• bmx_grover

Ja zo is het!

Een concurrent…. ;-)

• Paul Sloesen

Gerd-Jan,

je bent een paar dingen door elkaar aan het halen wat betreft je redeneringen.

Ten eerste is de NFF niet voor hobby-rijders. Het niveau is zeker lager dan bij de KNWU, maar dit houdt niet in, zoals Iwan al zei, dat het alleen maar hobby-rijders zijn. Er moet veel getraind worden om ook daarin vooraan te rijden, de namen die wedstrijden winnen zijn zeker bekend (bijv. Rodney Kuipers en Martijn Jaspers die de titels winnen).

Ten tweede: wat is een hobby rijder?? Iemand die toevallig in een team rijdt, veel gesponsord krijgt, maar de sport leuk vindt om te doen en het als z'n hobby beschouwd? Die rijder ook namelijk. Je moet niet kijken naar hobby of zo, maar naar het niveau van de rijder. Iemand die tijdens de tc's achteraan fietst hoort niet thuis op een NK. Dit geldt blijkbaar voor jou, maar dit seizoen ook zeker deels voor mij.

Ten derde: fietscross is zo ongeveer de enige sport waarin iemand direct kan deelnemen aan NK's, EK's en zelfs aan een WK. Ongeacht of die rijder nu 6, 18 of 40 jaar is. Aangezien dit niet al te serieus overkomt op de media en andere sporten, heeft de KNWU / Commissie fietscross gepoogd daar iets aan te veranderen door selectiewedstrijden in te voeren. Of dit systeem nu wel of niet goed is, dat maakt dan niks uit. De gedachte er achter is wel goed.

Gerd-Jan, voor iemand die weer opnieuw begonnen is met fietsen (wat natuurlijk een hele goede zaak is), ben je wel iemand die direct van alles roept zonder erover na te denken. Je hebt gelijk dat het een mindere regel is dat de tc's in het najaar meetellen voor de selectie voor de NK 2005. Maar je valt rijders aan die je niet kent, je valt een bond aan die je niet kent. Dit zijn dingen die je niet kan doen.

Train gewoon hard van de zomer, zodat je je wel kan kwalificeren voor de NK 2005, en dat je dat terecht kan doen.

De groeten, Paul

• Remon

Hallo,

Denk dat mijn vehaal niet helemaal goed begrepen is. Een beschrijving zoals paul hem geeft was misschien nodig geweest.

Ik vind dat we er over na moeten denken hoe we onze sport als sport kunnen verkopen. Daarom bedoel ik niet dat we niets moeten organiseren voor mensen die van minder niveau zijn of fietsen slechts als hobby doen. Ik vind echter wel dat wij een scheiding moeten leggen tussen topsporters en breedtesporters, ook in wedstrijden.

Een Nk zoals verreden is bij de NFF ni Hengelo was, op de baan na, een fantastisch toernooi en dat is het elk jaar. Ik vergeet dat zeker niet want daar heb ook ik het fietsen geleerd. Deze groep dwaarvoor het bedoeld is is ook vele malen groter dan de topsportgroep. Een NK zoals bedoeld door de KNWU is bedoeld las topsporttoernooi. Daar horen in mijn ogen ook geen jeugdklassen in en seniorenklassen. Omdat ik ook wel weet dat we dan een hele korte wedstrijd hebben is het goed om deze klasse daar bij te verrijden.

Het kan echter nooit de bedoeling zijn dat iedereen zo maar mee kan doen aan een toernooi als dat. Dan neem je jezelf als sport niet serieus vind ik

Remon

• Karel Boogaards

Remon, heb jij jezelf wel eens afgevraagd hoelang jij nou al bij de top fietst? En hoe je dacht voordat je bij de top fietste?

Dorus had een heel erg goed punt door te zeggen dat “sommige jongens naast hun schoenen gaan lopen als ze een paar wedstrijden goed rijden maar zien alleen niet hoe ze zelf zijn begonnen”.

Ik denk dat jij ook even terug moet kijken naar zo'n 10 jaar geleden toen jij net een beetje goed begon te fietsen.

Stel je voor dat ze toen tegen jou hadden gezegd “je mag niet meedoen want je bent niet goed genoeg”.

Dat had je vast ook niet gewaardeerd.

Laat iedereen in hun waarde.

Net als in de “breedtesport” (zoals jij het zo mooi definieert) moet je ook in de “topsport” enkele subklassen hebben waar de mensen kunnen rijden die in hun hart net zoveel van de sport houden als de winnaars, maar niet niet zoveel talent, klasse of techniek hebben.

Tegen de tijd dat je in Nederland € 100.000 per jaar kunt gaan verdienen met de fietscross sport, kun je die onderverdeling altijd nog maken.

• Karel Boogaards

..