Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

puntentelling NK Haaksbergen

• suzanne

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe de puntentelling op het NK in Haaksbergen werkt in het geval er maar 8 rijders geplaatst zijn? Bij de Women cruiser waren we de eerste TC in Assen maar met 16 rijdsters en daarom gaan er maar acht door naar de NK in Assen.

Nu vraag ik mij dus het volgende af: tellen de manches wel of niet mee voor de puntentelling? Indien dit niet het geval is, rijden we die manches dus eigenlijk voor spek en bonen als een soort van veredelde training. Of tellen de manches wel mee en telt de finale dubbel? Of rijden we alleen finale?

groetjes,

Suzanne

• Webmaster bicyclemotocross.tk

Deze vraag is voor Dhr. P. Sloesen die weet het vast wel! succes Paul.:)

• Paul Sloesen

Bedankt Bami

Zoals als ik het heb begrepen, dtellen de punten van de manches gewoon mee. Maar of de finale/4e manche hetzelfde of anders telt, dat weet ik niet. Ik verwacht hetzelfde.

Bij deze geef ik het woord terug aan de weledele heer bami

• Trijntje Agues

Vanaf 2004 zal ook de Fietscross haar eigen Topcompetitiewedstrijden hebben. Dit houdt in dat over alle 6 Topcompetitiewedstrijden in het seizoen een ranglijst wordt bijgehouden op basis van de dag uitslag bij categorieën die bestaan uit meer dan 9 renners of rensters. Al de wedstrijden tellen mee voor het eindklassement en er is dus geen “schrapresultaat”. Bij categorieën van 8 of minder renners zal de puntenuitslag, over de 3 manches en één finale, bepalend zijn voor de toekenning van Topcompetitiepunten. De puntenverdeling per wedstrijd is als volgt;

1e plaats 100 ptn 14e plaats 12 ptn

2e plaats 70 ptn 15e plaats 11 ptn

3e plaats 50 ptn 16e plaats 10 ptn

4e plaats 40 ptn 17e plaats 9 ptn

5e plaats 36 ptn 18e plaats 8 ptn

6e plaats 32 ptn 19e plaats 7 ptn

7e plaats 28 ptn 20e plaats 6 ptn

8e plaats 24 ptn 21e plaats 5 ptn

9e plaats 20 ptn 22e plaats 4 ptn

10e plaats 16 ptn 23e plaats 3 ptn

11e plaats 15 ptn 24e plaats 2 ptn

12e plaats 14 ptn 25 t/m laatste 1 punt

13e plaats 13 ptn

Bij gelijke stand is het aantal gewonnen wedstrijden bepalend, vervolgens het aantal tweede plaatsen. Indien dan nog geen uitsluitsel dan telt de uitslag van de laatst verreden wedstrijd.

Voor de indeling van de manches zal het “huidige” Fietscross-wedstrijdprogramma gebruikt worden. Op basis van de in de manches verkregen punten zal vervolgens, afhankelijk van het aantal deelnemers, een kwart en/of halve finale worden ingedeeld waarna de wedstrijd zal eindigen in een A en B finale. De uitslagen van de A en B finale bepalen de eerste 16 plaatsen in de einduitslag van de wedstrijd. Plaats 17 tot en met de laatste worden bepaald op basis van de behaalde punten in de manches. Aan de hand van deze ranglijst zal vervolgens via Excel de punten voor de Topcompetitie-uitslag worden toegekend.

SNAP JE HET NU

Trijntje Agues

• Meta

Volgens mij gaat deze vraag over de NK en niet over de TC. Daarvan weten we inmiddels hoe de punten in elkaar steken. Wazig antwoord dus.

• suzanne

Dank je wel, Trijntje. Toch blijven nog de volgende vragen bestaan:

1. Het betreft hier het TC reglement. Is dit reglement ook van toepassing op de NK. Immers, de NK maakt geen onderdeel uit van de TC?

2. Als bovengenoemde regels ook gelden voor het NK, krijgt nr. 1 tm … een X aantal punten. Maar als er maar 8 rijders zich voor het NK kwalificeren, is iedereen automatisch geplaatst voor de finale. Als de punten voor 1 tm 8 (alle deelnemers dus) dan in de finale verdeeld worden, wat is dan het nut van het verrijden van de manches? Of wordt er bij het puntenaantal, zie berichtje van Paul, door middel van een staffeling berekend?

groetjes,

Suzanne

• Trijntje Agues

de puntentelling gaat zoals de tc ( Onder voorbehoud)

maar het belangrijkste is toch wie het eerst in de finale over de finish komt is N.K. Kampioen kun je de manches gebruiken om te oefenen

• suzanne

Dit is een duidelijk antwoord op mijn vraag. waarvoor dank…

• Meta

Of je krachten sparen voor de finale. Krijg je 3 manches met mensen die op hun zadel zitten en alleen een finale waar hard gefietst wordt. Ik snap zowieso niet waar om ze uitgaan van het aantal deelnemers op tc1 ipv hoeveel er in de stand staan na 3 tc's. Zou toch logischer zijn als je er ook 1 mag missen. Jammer.

• Arjan van der Weele

Inderdaad, het zou eigenlijk moeten gaan om het aantal rijders dat 2 van de 3 top competities heeft gereden.