Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

versnellingen toegestaan?

• Amanda

In de regelementen kan ik het niet vinden.

Wat ik wel kan vinden is dat je V+A-vering mag hebben, V+A-remmen, 26" wielen zijn ook toegestaan zolang de wielen V+A dezelfde diameter hebben.

Dit betekend dat je gewoon mee mag doen met een mountainbike!

Van profile hebben ze een achternaaf waar drie tandwielen op kunnen….

Zelf heb ik een jaar of 5 geleden ook meegereden met versnellingen. Het frame 20" heb ik nog, een Mongoose gemaakt voor Brian Lopes.

Groetjes, Amanda

• Arjan G

Voor zover ik weet zijn versnellingen toegestaan. Bij de EK in Esselbach reed er iemand mee bij de cruisers op een 4x mtb met versnellingen. Ok hij reed ook in een korte broek (weliswaar met beschermers eronder) en een t-shirt (zonder elleboogbeschermers!!). En bovendien onder de benodigde beschermers op z´n fiets. En dat mag ook niet volgens de regelementen. Maar ik denk dat je dus wel gewoon mee mag doen met versnellingen.

Ik weet dat GT pasgeleden nog een bmx met 6 versnellingen heeft gebouwd voor Lopes. Maar ja, dat is Amerika he..

Groeten Arjan

• Amanda

aha, je bedoeld deze

http://www.bikefestival.nl/modules/pnCPG/coppermine/albums/userpics/10057/Lopes1_400pixels.jpg