Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom die nummerborden toch.

• Bmxer

Heb je 3 TC wedstrijden gehad. Nooit problemen met je nummerbord. Kom je in Haaksbergen en dan staan ze op de finishlijn naar je nummerbordje te turen.

Goh wat proffesioneel zeg. Op het laatste moment even de nummerborden laten corrigeren want ze zijn onduidelijk

En met het excuus aankomen dat het anders niet op de camera komt. Nou nou zeg. Op die camera zit vast geen pauze knop of terug spoel functie………

Waarom doen ze toch zoiets, hebben ze soms niks beters te doen. Moet je eens kijken hoeveel er met de start van hun baan afwijken. daar houden ze stevig hun mondje over dicht.

• Arjan van der Weele

Ik ben het met je eens dat er weinig actie werd ondernomen tegen rijders die binnen de 10 meter lijn al van hun baan afweken, maar dat van die nummerborden is van te voren al aangekondigd middels een brief. In deze brief stonden ook de afmetingen van de nummers en het nummerbord. We mogen blij zijn dat er tijdens het NK met een photo-finish werd gewerkt. Er worden namelijk nogal eens wat fouten gemaakt. Ik denk dat bij een aantal finales, zeker van de photo-finish gebruik is gemaakt. En, wat is eigenlijk de moeite om gewoon netjes leesbaar, je nummer op je nummerbord te plakken? Overigens is een foto een stilstaand beeld en geen video die je terug kan spoelen.

• dorus

als je je eigen moet houden aan de maten wie ze door geven moeten de meeste een groot nummerbord erop doen want iedereen heeft een nummer boven de honderd en sommige boven de duizend anders doen we gewoon een auto nummerbord erop kunnen ze ook niet zeuren.

• Arjan van der Weele

hmmmm, autonummerbord…is ook een idee… Overigens komen nummers boven de duizend volgens mij alleen bij niet-nationaal rijders voor. En nummers in de honderd passen makkelijk op een nummerbord als je je aan de maten van het nummerbord houdt.

• Jake 23

Laat staan dat ze correct de regels opvolgen mbt het toekennen/kiezen van start

plaatsen in de finale Elite Dames.

Maar wel commentaar geven dat er te weinig geel achter het op 50 mtr afstand te lezen cijfer zit?!?!

• Paul Sloesen

He Dorus, kartonnen bordje kan ook!!! :)

Al eens in de jury gezeten en dan nummers moeten herkennen?? Waarschijnlijk geen van allen die hier kritiek op leveren… Dan zijn sommige moderne nummers niet te herkennen, laat staan de nummers met alleen een zwarte rand en een weerkaatsend middengedeelte.

Je kan beter van tevoren gewaarschuwd worden, dan dat de jury je nummer gewoon een keertje niet opschrijft, omdat het onleesbaar is… Dat betekent namelijk dat je eruit ligt voor die dag… Dan lijkt mij iemand die tegen je zegt dat je je nummers moet aanpassen juist ietsjes beter.

de groeten, Paul

• dorus

als jullie dan toch zo zeuren over de nummerborden en je ken het niet zo goed zien zoals paul sloesen dat zegt dan moet de knwu gewoon eens iedereen een nummerbord geven met hun nummer erop en geen domme reclame van de knwu erop zetten maar gewoon witte rode zwarte blauwe of gele nummerborden heb je ook geen gezeur meer

• ma flodder kenneth en rik

als je langs de lijn staat is het echt soms niet te zien.

je moet het maar eens proberen dan begrijp je misschien waarom duidelijke nummerborden.zo erg is het niet toch een goed te lezen nummerbord

• mariella

Ik heb ook wel eens gejureerd en heb geen idee waarom je iemand een nummer boven de 100 geeft. Geef iedereen een nummer onder de 100, kan je ze ver genoeg uit elkaar plakken, zelfs nog ruimte voor sponsor stickers die het nummer niet hinderen.

Ja en ik weet het waarom ze nummers boven de 100 of hoger geven maar dat zijn waarschijnlijk geen mensen die jureren die dat bedacht hebben. Probeer maar eens een closefinish van 3 of 4 personen op te schrijven met allemaal nummer boven de 100.

Wat de kleur van de achtergrond is zal me een zorg zijn als de nummers maar leesbaar zijn. Ik heb dat gezeur ook wel eens gehad dat er te weinig geel op mijn nummerbord zat, er zijn belangrijker zaken waar je op moet letten hoor. Is het nummer niet goed leesbaar en dat is zo als meerdere jury leden er problemen mee hebben dan moet dat gewoon tegen een rijder gezegd worden en die moet het dan veranderen.

• Alexander

Je zult van enkele honderden foto's de nummers van de rijders in een database moeten zetten…