Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

samenwerking knwu nff

• ma flodder kenneth en rik

wij horen geruchten dat de samenwerking tussen de knwu en de nff zo zou gaan dat de grote wedstrijden in een weekeind zullen vallen.

dus dat betekend volgens ons dat je echt moet gaan kiezen knwu of nff.

want als er een topcompetitie van de knwu is en in datzelfde weekeind een provinciaal kampioenschap moet je toch kiezen want twee dagen achtermekaar is zowat niet te doen.

wij vinden dit best wel jammer wij fietsen met plezier voor beide bonden

wij hoopten dat er overleg kwam tussen de bonden over spreiding van de kalenders

• Paul Sloesen

Dit schijnt inderdaad het plan te zijn….

Had gehoopt dat het anders zou zijn, maar ja: aan de rijders wordt weer eens niet gedacht.

Hopelijk komen beide bonden tot bezinning en gaan ze aan de rijders denken, die dus wel KNWU en NFF willen rijden, alle 200-250….

vandaar deze discussie misschien dat de betrokkene dit lezen.

• andre

Om deze discussie goed te voeren dient men niet alleen naar eigen

situatie kijken maar naar de functie van fietscross sport

als geheel. Dat wordt ook van bondsbesturen verwacht.

De top rijders hebben genoeg wedstrijden,en weten wat ze willen.

Het gaat om de brede groep rijders 9-14jr en ouders die alles willen

fietsen.

Goed voor de aansluiting met KNWU rijders te behouden.

Slecht voor onderlinge NFF competitie.

Zeg het maar.

• Iwan Brink

Ik ben 22 en zou ook graag bij beide bonden willen rijden, en dit naast mijn full-time baan. Dan KAN ik gewoon geen heel weekend meer weg, 1 wedstrijd is dus genoeg. En als ik dan elk weekend een wedstrijd kan rijden is dit veel beter dan 7 keer per jaar + 1 indoor, want verder kom ik dan niet.

Groeten Iwan

• Karel

Er is in het verleden al verscheidene keren geprobeerd een samenwerkingsverband tussen KNWU en NFF op te zetten.

Dat is steeds vastgelopen op wederzijdse koppigheid en vasthoudendheid.

Voornamelijk omdat de KNWU zich als superieur voorstelde en daarmee bijna altijd de meeste tijd en weekenden en belangrijkste dingen claimde.

Blijkbaar is het nog steeds zo.

Het feit dat de KNWU als enige Nederlandse fietscross bond internationale wedstrijden mag organiseren maakt de wedstrijden van de NFF niet minder belangrijk.

Gezien het stranden van nieuwe samenwerking in de wedstrijdkalender krijg ik een beetje het idee dat de KNWU alle weekenden claimt en het liever ziet dat de NFF zijn wedstrijden op een doordeweekse avond houdt.

Misschien moeten de bonden elkaar eens als gelijken gaan zien? Dat zou een hoop problemen oplossen.

• Remon Brink

Karel je verhaal is niet juist.

Voor het eerst in de 20 jaar dat ik fiets hebben de knwu en de nff overeenstemming bereikt in de manier waarop ze tegen de bmx aan kijken. Breedtesport is de basis waaruit je doorstroming naar topsport mogelijk moet maken. Het onderscheid in breedtesport en topsport is niet een waar een oordeel aan gehangen wordt het 1 kan un eenmaal in et zonder het andere.

De breedtesport wordt als basis erkent en in de nieuew plannen wil de nff en de KNUW hier veel ruimte voor maken. Om ruimte in de kalender te creeren is gkeozen om de TC en de provinciale van de NFF tegenover elkaar te plaatsen.

Doorstroming volgt dan in eigen bond een stapje hoger. degene die niet genoeg heeft aan de provinciale NFF die vind zijn weg wel naar de echte topsportwedstrijden.

Bij dit laatste krijg ik een beetje zuur gevoel. Volgens mij is niet de hele lijn wedstrijden van breedtesport naar topsport voor ogen gehouden. Sommige doorstromingsmomenten richting topsport zijn volgens mij nu juist ingewikkelder geworden in plaats van makkelijker. Dit had voorkomene kunnen worden. Het terugbrengen van het aantal wedstrijden was hier misschien wel een voorwaarde voor geweest, net als de doorontwikkeling van de TC en het in elkaar schuiven van Regio's NFF en AK

Als ik het verhaal niet goed begrepen heb hoor ik het graag van de verschillende betrokkenen.

Remon

een reaktie kenneth hoort bij een andere leeftijdsgroep.

hij wil graag veel wedstrijden fietsen voor beide bondenandre schreef:

>

> Om deze discussie goed te voeren dient men niet alleen naar

> eigen

> situatie kijken maar naar de functie van fietscross sport

> als geheel. Dat wordt ook van bondsbesturen verwacht.

> De top rijders hebben genoeg wedstrijden,en weten wat ze

> willen.

> Het gaat om de brede groep rijders 9-14jr en ouders die alles

> willen

> fietsen.

> Goed voor de aansluiting met KNWU rijders te behouden.

> Slecht voor onderlinge NFF competitie.

> Zeg het maar.

• Karel

Ik zei niet dat de complete samenwerking op een fiasco is uitgelopen, maar ik krijg nog steeds de indruk dat de NFF als ondergeschoven kindje wordt beschouwd.

Zie hier:

De promotieklasse wordt verreden tijdens de provinciale kampioenschappen.

Mensen met wat hogere aspiraties, maar die WEL NFF / promotieklasse willen rijden, staan voor een dilemma: Gaan ze de promotieklasse rijden of de TC?

Waar is hier de samenwerking?

Zoals ik al zei, misschien wordt het tijd dat de bonden elkaar als gelijken gaan zien.

En laat al die mensen nou niet weer beginnen te roepen “Dan moeten ze maar kiezen, OF KNWU OF NFF”. Da's de weg van de minste weerstand.

Als de bestuursheren van de KNWU en de NFF werkelijk willen samenwerken, dan moeten ze het zo doen dat het belang van de crossers op de eerste plaats komt en niet het eigenbelang.

• Remon Brink

Ik heb zeker niet de indruk dat de een ondergeschoven kindje aan de ander is.

Samen hebben ze de prioriteit gelegd bij de breedte sport. Deze is benoemd als regio's en AK. vanuit daar willen ze doorstroming naar TC en provinciaal bewerkstelligen.

Dit zijn keuze die gemaakt zijn. Ik vind dit ook geen handige keuze. De gedachte achter is goed maar ze hadden ook een plan moeten bedenken dat doorstroming vanuit provinciaal nee TC en EK makkelijker wordt. Ze hebben hier helaas niet voor gekozen tot nu toe. Ik denk ook dat het tegengas dat gegven wordt op de plannen hier over moet gaan. Voor de rest vind ik dat het samenwerkingsproces beter gaat dan ooit

Remon