Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

klatovy

• diny van os

Ik denk dat er meer rijders niet weten dat een indentiteitskaart niet het juiste dokument is ,en er een paspoort nodig is voor de E.K.

• diny van os.

ik heb navraag gedaan bij andere mensen,en waarschijnlijk kun je vanaf mei wel met een indentiteitskaart daar de grens over,maar zeker weten doe ik t niet,moet ik nog navragen bij de gemeente.ik hoop dat ik geen paniek veroorzaakt heb ,maar had t zelf wel,vandaar dat ik mensen op de hoogte wou brengen,zodat niemand voor een verassing komt te staan.

• Trijntje Agues

Ik heb het nagevraagt je kunt met een id kaart maar ik loop geen risico en heb een paspoort aangevraagt.

• Femke

Mijn moeder heeft het bij 2 gemeentes na gevraagd en het was zeker dat je met een ID ook tsjechie binnen kwam!

• Trees

Mogelijk is er bij de gemeentes ook erg veel onduidelijkheid.

Ons werd geadviseerd om een pas te nemen, daar ze niet met zekerheid konden zeggen, of je met een ID ook Tsjechie binnen kwam

• Femke

Ow….Dat is dan niet zo mooi :S

• ma flodder kenneth en rik

ik ga al jaren naar tsjechie en tot nu toe was er een paspoort verplicht.

zonder kwam je er gewoon niet in en moest je aan de grens een paar dagen wachten op een nooddocument ik weet niet of dat dit jaar is veranderd maar vorig jaar was dat nog zo.

In Tsjechie ben je verplicht vanaf je 14de een eigen paspoort te hebben.

Je mag dan niet meer op de pas van je ouders staan

• diny van os

ook ik heb navraag gedaan bij de gemeente,en hun zeiden dat ze er moeite mee zouden hebben,net als in t begin bij turkije,maar dat een i.d.kaart volstaat.

• Femke

Tsjechie hoort nu toch bij de europeese unie?

• lieke

Hallo,

Mijn vader heeft de gemeente opgebeld, en die verwees hem door naar het Tsjechiese Consulaat (ofzo iets) en die zei dat je 15 moest zijn voor een eige paspoort om binnen te komen, dus als je 14 jaar of jonger bent mag je nog wel op de pas van je ouders!

Groetjes Lieke Klaus