Afgelopen weekend was het weer zover. Elite-rijders die de Sportklasse overnamen. De lol gaat er op deze manier wel af voor de Sportklasse-rijders. Ben ik de enige die vind dat Elite-rijders (inter)nationaal alleen bij de Elite mogen rijden?!?!?!?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumstis een keuze die iedereen kan maken…. als die mensen sportklasse willen en kunnen rijden.. waarom dan niet… de winnaar Janis Vanags is een vormalig elite men rijder maar aangezien hij niet genoeg tijd heeft om zo zwaar te trainen om met de elite men mee te komen gaat hij sportklasse rijden. Logisch toch.
Ieder jaar is er weer een groepje oud Elite-rijders dat overstaptnaar de men 17+ om daar de titel te pakken. Of deze rijders nu weinig tijd meer hebben om te trainen of te oud worden, voorbeelden zijn Janis Vanags, Szilard Szurdok, maar ook Dorus Brink, Patrick Bontemps (EK-winnaar Vallet), en ga zo maar door.
Deze rijders zijn nodig om er een mooie klasse van te maken. En dat is ook altijd zo. En de klasse is van een behoorlijk niveau, een finale rij je niet zomaar. En Arjan zeg nou eerlijk: een klasse op een EK of WK met alleen maar rijders zoals jij en ik, dat ziet er toch ook niet uit??
De groeten, Paul
Dat van die Elite vind ik niet zo erg. Ik begrijp alleen niet waarom ze de groep
hebben uitgebreid van 19+ naar 17+ ?!?
Zelf zou ik er voorstander van zijn om net als bij de ABA, NBL en cruiserclasse
een of 25+ of 30+ klasse te maken.
Ik fietste tegen gasten die bijna de helft jonger zijn dan mij. En ja, ik durf best te zeggen dat ik dat op een gegeven moment niet meer bij kon houden. Tering wat zijn die nog lenig en snel.
Ben ik ook meteen van Janis, Buris en Dorus af ;-) haha
Van de buitenlandse rijders weet ik verder weinig af, maar ik vind het wel vreemd dat er nederlandse rijders in de Sportklasse meereden, die werkelijk geen Top Competitie gereden hebben (Elite of Sportklasse) of slechts 1 punt behaald hebben. Hoe kan het dat die rijders dan wel in de Sportklasse meerijden??? Hoef je je als Elite rijder soms nooit te kwalificeren??? Ik blijf er bij dat je voor 1 klasse kiest. Anders krijg je nooit een representatief beeld van een klasse.
P.S. Paul, ik weet ook wel dat ik nooit van mijn leven een finaleplaats had kunnen halen, maar dat Elite-rijders een Sportklasse moeten maken??? Dat klinkt mij vreemd in de oren (Rijders uit een andere klasse moeten een andere klasse maken?)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?