Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fietscrossbanen in en om Nijmegen??

• Marjolein

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of er crossfietsbanen zijn in de buurt van Nijmegen of in Nijmegen zelf??

Dan zou je mij erg helpen!

Zet er dan ook even bij waar! Als je dat toevallig weet.

Groetjes M

• Anneke

De dichtstbijzijnde fietscrossbaan is denk ik FCV Wycros in Wychen. Die vereniging heeft een eigen website daar kun je denk ik wel informatie vinden waar de baan precies ligt.

• gerd-jan

www.knwu.nl en dan bij verenigingen kijken daar staat wel het een en ander op

• Paul Sloesen

Wijchen is de dichtstbijzijnde, de baan ligt tussen Wijchen en Alverna in. Voor meer banen moet je minstens 40 km rijden, dan kom je in Oss, Doetinchem, evt. Schijndel, Berlicum, Veghel, Tiel…. Maar de oude baan uit de jaren '80 ligt er ook nog, in Lindenholt aan de snelweg…

Aangezien ik zelf één der zeer weinig in Nijmegen woonachtige BMX-ers ben, oa samen met Arjan Grooters, kun je me ook mailen, kan ik je van meer info voorzien als je die nodig hebt.

De groeten, Paul Sloesen

• Alexander

Lindenholt snelweg ahhh! De trails daar zijn al weer een tijdje weg nadat er een paar kids in de gaten gevallen zijn geloof ik. De baan is verder niet meer veel waard alle bulten zijn zo ver weggezakt dat je ze nauwelijks nog ziet.

• Paul Sloesen

klopt. Kan me ook niet voorstellen dat er op dat terrein een grote club heeft gezeten. Maar ja, vroeger was het net even iets anders op fietscross-gebied.

• Alexander

Ik ben er een jaar of vijf geleden begonnen met trails te bouwen maar ben toen verhuist naar Haaksbergen. De grond daar was ideaal voor trials maar je kunt alleen graven als het geregend heeft.

• Marjolein

Ja bedankt voor de info die al ingestuurd is! Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik echt geen plaatsen weet te liggen in de buurt! Ik ken alleen Lent en Wijchen omdat ik in Lent ga studeren! En ik kom helemaal uit Zeeuws-Vlaanderen! Maar wil natuurlijk mijn bike meenemen om te kunnen trainen! Dus het zal dan denk ik wel wijchen worden! Hoe ver is dat ong? En weten jullie of ik met mijn bike gebruik mag maken van het openbaar Vervoer? Want als het ver is… haha dan ben ik al kapot tegen dat ik er ben!

• Paul Sloesen

Het is vanaf centrum Nijmegen ongeveer 30 minuten fietsen, maar dan wel redelijk doortrappen. Ik weet dat Arjan Grooters als hij in Wijchen gaat trainen, altijd met de trein komt, dus inclusief fiets. Ik weet alleen niet of hij er extra voor moet betalen, maar ik dacht van niet.

de groeten, paul

• Marjolein

Goede Tip! Ik was ook van plan om met de trein naar die baan te gaan! Alleen dan zal het vanaf Lent zijn!

Maar uhm…. Weet er toevallig ook iemand of het ver is vanaf het station tot de baan??

Groetjes!

Paul Sloesen schreef:

>

> Het is vanaf centrum Nijmegen ongeveer 30 minuten fietsen,

> maar dan wel redelijk doortrappen. Ik weet dat Arjan Grooters

> als hij in Wijchen gaat trainen, altijd met de trein komt,

> dus inclusief fiets. Ik weet alleen niet of hij er extra voor

> moet betalen, maar ik dacht van niet.

>

> de groeten, paul