Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sportiviteit en fietscross, normen en waarden?

• Ton Geenen

Wij draaien inmiddels al weer enkele jaren mee in de fietscross en hebben het voornamelijk leren kennen en waarderen als een gezellige en vooral sportieve bezigheid. Verbale intimidatie tussen acht- á negenjarigen is daarbij weliswaar op het randje maar nog vrij onschuldig. Het uitdelen van klappen na het passeren van de finishlijn en het vernielen van elkaars materiaal in het parc fermé is echter in onze ogen verre van sportief. Beiden gebeurden vandaag tijdens het Overijssels kampioenschap te Dedemsvaart.

Toen mijn negenjarige zoon zich vandaag in het parc fermé wilde opstellen voor zijn derde manche werd de toegang geblokkeerd door een andere rijder. Tweemaal vragen of hij mocht passeren leverde twee weigeringen op en vervolgens werd het ventiel uit zijn achterwiel gebroken. Gevolg was dat een vrijwel zekere plaatsing in de volgende ronde niet doorging omdat hij niet kon starten. Het signalement van de onverlaat is bekend, er is een getuige, maar in de consternatie hebben ze helaas verzuimd het startnummer van de dader op te nemen waardoor de wedstrijdleiding helaas niets kan ondernemen.

Gebeurd is gebeurd, maar laten we als ouders, opvoeders en verenigingen onze kinderen/pupillen bijbrengen dat dit soort gedrag ongewenst is en zeker niet thuishoort bij fietscross. Laten we met ons allen proberen de fietscross de sportieve sport te laten blijven die ze verdient te zijn!!!

Ton Geenen,

FCV Geldermalsen

• Cencia Waaijenberg

Daar ben ik het helemaal mee eens! Bij elke sport geldt dat er winnaars en verliezers zijn, en je kunt nou eenmaal niet altijd winnen, dus moet je tegen je verlies kunnen. Dat geldt in dit geval dus ook voor naast de baan. Ik heb het voorval van het fietsventiel meegekregen, en dan denk ik, waar ben je in godsnaam mee bezig! Je moet je schamen!

groetjes Cencia

• RINY VAN NIEUWENHUIZEN

HOI TON

ik geef je daar helemaal gelijk in als je elkaars materiaal vernielt of saboteert dan is dat heel erg onsportief

en dit gedrag hoort niet bij fietscross

MET VRIENDELIJKE SPORTGROET

RINY VAN NIEUWENHUIZEN

fcc putten

• bmx grover

Zulke dingen komen helaas tegenwoordig overal voor in de hele maatschappij. Maar het hoort niet, zeker niet! En ondanks een startnummer moet er toch door de NFF iets aan deze “rijder” te doen zijn……. Getuigen zijn er toch????

• ma flodder en kids

wij hebben het hele incident niet meegekregen maar vinden dat we er met zen allen moeten waken dat dit niet weer gebeurt.

ook de ouders van diegene die dit heeft gedaan hoop ik dat ze hem even goed toespreken.

dit mag niet weer gebeuren je moet van andermans fiets,spullen afblijven.

• andre

Als parc-ferme medewerker heb ik het incident niet zelf gezien, de

“dader” heeft voorval direct gemeld en zijn verhaal aan mij verteld.

nr. 340 ik neem nu aan zoon van Ton Geenen was niet tijdig in de startllaan aangekomen.

Door te laat arriveren heeft hij zich een weg moeten banen langs andere rijders van een andere groep. Of de “dader” nu iets gedaan heeft of de jongen niet goed duidelijk heeft gemaakt dat hij er echt langs moest, de fietsen zijn in ieder geval tegen elkaar gekomen of gehaakt. De “dader” meldde dat toen plotseling de band plofte van nr 340.

Dit lijkt mij een incident van twee jongens die allebei enige schuld hebben, ik geloof niet dat je zomaar een ventiel met je handen kan afbreken.

Voor het team parc ferme medewerkers is het eigenlijk belangrijker dat ouders zorgen dat de jonge rijders niet te vroeg maar ook niet te laat zich opstellen. Dit is feitelijk de bron van het incident.

• big papa

ik heb van dit voorval niets mee gekregen dus kan en zal daar ook niet over oordelen

wat mij wel verbaasd is dat meneer van nieuwenhuizen op dit verhaal zo onschuldig reageerd

als hij zelf rijd hoor je kontinu gevloek of getier of zoals gisteren toen hij geblokt werd ,( wat hij zelf ook vaak ten onrechte doet maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden )

meteen na de start verhaal halen met de nodige losse handjes

sorry hoor maar je bent wel een voorbeeld voor die jeugd

wat ik wil zeggen is hou eerst je zelf tegen het licht voordat je je ergens in mengt

en wat die mentaliteit betreft het licht niet aan die kinderen maar aan hun ouders luister maar eens in het parc ferme welke opdrachten de kinderen mee krijgen van HUN OUDERS

• Knievel

Weet je wat mij verbaasd op dit forum/prikbord is dat

als iemand wat te zeiken op te zeuren heeft zijn echte

naam er niet bij durft te zetten dat vind ik pas laf

dat wou ik even zeggen

groetn RODNEY

• bmx_grover

Rondey dat is hier altijd zo, ontzettend laf is dat. Als dit forum een beetje anders was op gezet met een registratie systeem dan zou je daar een stuk van af zijn….

Maar als het goed is dan kan de beheerder van deze forum ook het ip adres achterhalen (en steeds meer mensen hebben vast ip) dus zou het voor hem mogelijk moeten zijn te zien wie het is.

Michel ;-)

• RINY VAN NIEUWENHUIZEN

zo bigpappa

je had weer wat te zeuren las ik

maar ik zal het je even uitleggen

die persoon waar ik in de manches gezeur mee had

hij beweerde dan ik hem had afgesneden bij de 1e bocht we raakten elkaar wel iets maar ik sprong de dubble en hij niet en toen ik en bouw lande tikte ik hem iets aan en het was geen opzet

en ik liep niet te zeiken over dat hij mij blokte dat deed hij op een nette manier

maar hij liep te zeuren ik zal geen namen noemen

als je elkaar in een 1e bocht iets aantikt dat kan gebeuren

en als ze daar niet tegen kunnen dan kunnen ze beter gaan schaken ofzo

en BIGPAPPA als je echt zo flink ben zoals rodney ook al zij zet je naam er dan bij

of heb je daar het lef niet voor

bang dat we je herkennen

groet riny van nieuwenhuizen