Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

specialized frames

• lars

wie kan me vertellen wat het verschil is tussen de A1 en M4 metalen die specialized gebruikt en hoe lang is de achterbrug van een specialized cruiser??

groeten lars

• ik

De A1 ligt in nederland en de M4 in de buurt van London. Of bedoel je dat niet

• lars

haha

• Iwan Brink

A1 is beter heb ik me laten vertellen. En anders zijn het een stelletje eikels want die is wel duurder.

• Paul Driessen

Zag dat de vraag over de lengte van de achterbrug van de 24 Specialized (M-4) 2004 -model nog niet beantwoord was. Heb het eff nagemeten, deze bedraagt 36.5 -39.5 cm lekker kort dus.

Ennuh daar kun je mooie dingen mee doen……. kijk maar naar DJ de Wilde en Germaine Wijers.

• Peter Hogenhout

Hoi Lars, ik kom je vraag tegen, wel een laat antwoord op je vraag maar toch.

Het M4 aluminium is bij specialized BMX voorbehouden aan de S-Works top modellen. M4 Staat voor Metal Matrix en heeft te maken met de legering, specialized gebruikt voor de S-Works frames een aluminium waaraan ceramische deeltjes zijn toegevoegd. Hierdoor heeft het materiaal een hogere treksterkte en kan het dunwandiger gemaakt worden, voordelen: Lichter en iets minder hard met dezelfde treksterkte als het A1 aluminium dat voor de goedkopere frames gebruikt wordt. Bovendien worden de m4 en m5 (race en MTB) S-Works frames in een andere fabriek (met de hand) gemaakt dan de A1 frames.

Groetjes Peter Hogenhout