Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kalender 2005 TC+NKC+NK

• arjan kolvoort

Bekijk de kalender voor de topcompetities,NK Clubs en het NK

op www.wycross.nl

• Arriën Grevink

Mooie en informatieve site, Arjan !

Je was er snel bij met je informatie over 2005. Connecties zeker ?

Alleen de URL naar FCC De Kley-Drivers uit Langedijk klopt niet, dit moet zijn

www.bmxholland.nl .

Groetjes vanuit Langedijk

• Arjan Kolvoort

de link is aangepast

• Iwan Brink

Het ziet er echt wel mooi uit hoor die kalender. Maar als ik mag mopperen……. waarom toch elk jaar op dezelfde banen fietsen. Dit keer is Oss dan niet aan de beurt maar Baarn, Assen, Kampen, Luijksgestel, etc. Elk jaar is het eigenlijk weer hetzelfde. Dat vind ik toch wel jammer hoor. Maakt het er niet leuker op moet ik zeggen. De banen bij de NFF zijn dan misschien minder kwalitatief, maar bijvoorbeeld het Overijssels Kampioenschap heb je maar eens in de 5 jaar geloof ik en het NFF, pas 1 keer in de 10 of 15 jaar. Daar ben ik dan toch veel meer voor. Maar dit is natuurlijk wel mijn mening

Groeten Iwan

http://www.brinkbmx.tk

• jan b

Iwan jongen, ik ben blij dat je weer op je crossfiets zit, nu de hersentjes er ook nog weer bij en dan ben je weer helemaal terug! Als ik mij niet vergis (en dat kan want ik heb de wedstrijdkalender niet ingekeken) is De Turbo's in Barger Oosterveld (hoezo al een paar jaar geleden opgedoekt) in 2010 weer aan de beurt om de NK NFF te organiseren. Zie jij het ook voor je……2500 man op 25 vierkante meter??? Dat noem ik pas een grote orgie…..Overigens heb je de Drentse kampioenschappen 1 keer per 3 jaar op dezelfde baan. Ik zie de naam Assen ook op je lijstje staan bij organisatoren voor een T.C. wedstrijd, voor het eerst inderdaad 2x op rij, normaal gesproken zit er bij ons altijd een jaar tussen. De enige baan die elk jaar aangedaan wordt is Haaksbergen! Maar die schijnen dan ook een behoorlijke vinger in bepaalde lichaamsdelen van hoog geplaatste KNWU heren te hebben (maar dit is natuurlijk gewoon mijn mening). Baarn is (evenals Heiloo) een vrij logische keuze omdat er in west maar een beperkt aantal T.C. waardige banen liggen, elke regio heeft recht op het organiseren van een T.C. wedstrijd. Iedere KNWU vereniging is vrij om een T.C. wedstrijd aan te vragen….of je T.C. waardig wordt bevonden is een tweede. Mijn voorstel: Zoek een aantal NFF verenigingen met een redelijk “grote baan” en laat ze zich ook aansluiten bij de KNWU (schone taak voor jullie in Dedemsvaart), het aantal T.C. waardige banen kan altijd uitbreiding gebruiken! Wat dat betreft heb je wel gelijk, het is ook wel eens leuk om ergens anders te fietsen!

• Arriën Grevink

Beste Jan B.

Geen idee wie je bent, maar mijn smaak humor heb je wel.

Hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb je stukje proza gebruikt op de website van mijn vereniging in Langedijk ( en een link er naartoe vanaf www.bmxwest.nl ).

En om jouw verhaal ietwat genuanceerder aan te vullen: het organiseren van een nationale wedstrijd vergt heel wat inspanning en laten we blij zijn, dat er nog uberhaupt verenigingen willen zijn, die hun nek uit willen steken en het dan ook zo goed mogelijk willen doen.

In West hebben The Wheely's en De Boscrossers prima rapportcijfers gekregen van het NOT en met zulke verenigingen kunnen we in West alleen maar blij zijn dat we ze hebben.

En voor Iwan: er wordt in West hard aan gewerkt meer of betere NK-waardige banen te realiseren, zodat niet steeds dezelfde verenigingen een TC of NK hoeven te organiseren.

http://www.bmxholland.nl/2005NationaleWedstrijden.html

• bmx grover

Ik weet wel wie je bent, en Jan B je hebt helaas groot gelijk. Maar om zulke dingen te veranderen kost tijd, en NFF banen die TC waardig zijn, dat zijn er denk ik niet echt veel…..

Maar wat ik me nu wel afvraag wanneer komt er een Noord-Hollands kampioenschap voor de NFF? Want er is nu een NFF club in die provincie!

• Rob Waaijenberg

Uit het wedstrijdreglement van de NFF:

ORGANISATIE

Artikel 3

a. …..

b. Iedere provincie heeft het recht een provinciaal kampioenschap te organiseren.

De clubplaats van de organiserende club moet wel in deze provincie liggen en de club moet minimaal twee (2) jaar lid zijn van de N.F.F., (dus drie (3) jaar vanaf de aanmelding; het eerste jaar is de - club aspirant-lid).

Nog effe wachten dus.

Rob

• bmx grover

Ik kan me herrineren dat er wel eens een uitzondering is gemaakt…… (Tegelen)