Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

foto's maken in Wanroij.

• sjanet

Hoi BMXcrossers

Hebben jullie ook last gehad van foto's maken in de hal,wij hebben een digitale camera maar bijna alle foto's zijn wazig, vooral als ze in actie waren.Ik heb op meer site's zitten kijken maar bij bmx-race.nl staan allemaal starthek foto's op. alleen bij geldermalsen staan wat aardige actie foto's op.

Zou dat aan de het licht liggen in die hal of hebben hier meer mensen last van.

In ieder geval het was een leuke goed georganiseerde wedstrijd,jammer dat ik nu weinig goede foto's eraan heb over gehouden.

Groetjes en tot misschien volgend jaar.

• Marie-José H

Hoi Sjanet,

dit heeft te maken met het tl licht en de snelheid van de camara ik heb de beste foto's er uitgehaald maar ook bij mij zitten er nog wazige tussen zag ik.

Tony

• Arno

Ik weet niet welke camera jij hebt, maar op mijn camera zit een stand voor snel bewegende beelden. Dan worden de foto's niet wazig. Groet

• DWAC Photography

Ik heb wel een zo'n 300 scherpe foto's van Wanroij alleen op het ogenblik wat problemen met de computer dus ze staan nog niet op de site. Ik meldt het wel als ze online zijn.

• sjanet

Wij hebben een digitale Minolta Dimage Z1 met 10 maal optice zoom, bij de fotograaf zeiden ze dat deze prima sportfoto's kon maken ook snelle actie foto,s van fietscross, dan zal het misschien wel aan ons liggen.

groetjes

Arno schreef:

>

> Ik weet niet welke camera jij hebt, maar op mijn camera zit

> een stand voor snel bewegende beelden. Dan worden de foto's

> niet wazig. Groet

• jake #23

Hoi sjanet,

Waarschijnlijk staat je sluitertijd op een “normale” waarde en zul je die

aan moeten passen voor sportfoto's. Je zult hem dan korter

in moeten stellen. De foto's worden dan wel donkerder, maar dan moet je je flits erbij gebruiken.

TL licht is idd niet echt optimaal om mooie foto's te maken, mits je een dikke

strobeflitser aan je camera hangt.

Althans zo werkt het bij een Canon, Minolta ken ik niet. Sla je handleiding er even op na, en gewoon het eea uit gaan proberen.

groetjes,

Jake

• Arjan Grooters

Ik heb weleens met de dimage z-1 van m'n zus geschoten. En had ook wat problemen. Het toestel heeft geen tijd om scherp te stellen. Dus of hij doet er te lang over en de rijders zijn al voorbij. Of hij drukt af terwijl het nog niet scherp is.

Probeer op iets te focussen wat net zo ver weg is als de rijders zijn op het punt dat je de foto wil maken. Hou de knop dan vast en druk af wanneer de rijders er zijn. Dan is de camera als het goed is al scherp gesteld.

Een ander punt wat het ook kan zijn, is dat de camera moeite had met het licht in de hal. Ik weet dat mensen weleens overdreven rood op de foto komen als de foto bij kunstlicht wordt genomen. En dat de camera bijna niet scherp wil stellen bij kunstlicht. Althans, dat waren mijn ervaringen met die van m'n zus. Erg jammer want daardoor waren bijna alle foto's van m'n pasgeboren neefje wazig of erg rood :-(

Groeten Arjan G.

• sjanet

Ik zal de handleiding er weer eens bij pakken in ieder geval bedankt voor jullie tips

groetjes Sjanet

• DWAC Photography

Het licht werd die dag snel minder. Na de manches heb ik een overzichtsfoto gemaakt van de baan zonder flits. Daar kreeg ik een sluitertijd 1/60 seconde bij een diafragma van 5.6 bij ISO 800. Jou camera gaat tot maximaal iso 400 en zou dus op 1/30 uitkomen. Je kunt dan nog naar diafragme 2.8 gaan dan zit je weer op 1/60. Da's te weinig om de actie te kunnen stoppen want dan moet je op zeker 1/250 zitten. Een flitser was dus je enige kans.