Regionaal is er wel een het ander uitgezonden.
http://www.tvdrenthe.nl/306aa9c6-2070-40d7-b8ff-23e6380c7cd1.aspx?progId=TV%20DRENTHE%20SPORT
en dan de uitzending van maandag 19 mei
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHeiloo heeft nou eenmaal een kleine accommodatie. De baan was echter top (en ik ben het eens met de opmerkingen van Bo), geschikt voor een NK.
De club heeft, onder andere door een tribune te plaatsen, het optimale eruit gehaald voor een NK. De wedstrijd verliep goed, alleen de finales duurden veel te lang (maar dat lang niet aan de club).
Mijn complimenten voor de wedstrijd!! KLasse organisatie, klasse baan. TC voor 2009???
Groeten, Paul
ps. Geoffrey, deze keer niet te veel tekst???
Helaas kan ik geen oordeel geven over het afgelopen NK.
Ik moet zeggen dat de veranderingen in de vorm van de baan die Heilo heeft uitgevoerd er alleen maar positief uitziet. Maar dat wil nog niet direct zeggen of de baan dan ook wel echt loopt. Afgaand op de woorden van “onze kleine man” en zijn ervaring en kennis van banen bouwen, kan er dus nog steeds wat verbeterd worden. Een baan kan heel uitdagend zijn, maar nog steeds goed te rijden. Dat heeft niets met “treintje” rijden te maken. Dat ligt meer aan de vorm, maar vooral goede aanleg van bochten.
Dit jaar ben ik bewust thuis gebleven om 2 dingen;
1. omdat ik de baan (vooral bulten) in Heilo nooit lekker lopen (mijn eigen manco)
2. omdat ik het zat ben om van ‘sochtends 8 tot ’savonds 6 langs die baan te hangen (om nog 1 rondje te mogen) en dan tot 9uur in de auto naar huis te moeten zitten. Alleen daarom kijk ik op de TC's de Elite nooit af.
Aan de organisatie van Heilo, alle vrijwilligeres, track mangers, jury mensen en mensen van Heilo zelf twijfel ik geen seconde dat ze het, net als altijd, vlekkeloos laten verlopen. Er zit daar veel ervaring wat dat betreft. En vertrouw erop dat ze een goed evenement weten neer te zetten.
Ik vind dat er voor een NK, de opzet van de het geheel strak ingericht moet worden,
zodat alles sneller verloopt. Dit moet vast liggen en door geen organisatie vrij te interpreteren is. Pauzes van 15 minuten zijn echt niet nodig. Vaak is het zo dat de finale langer duurt dan de halves of zelfs de kwart, omdat zonodig iedere rijder aangekondigd moet worden.
En dat het eens een keer niet dagvullend wordt voor alle klassen en dat niet alleen de junior en Elite maar voor 2 uurtjes hoeven te komen. Op een EK ronde kan dat ook en dan zijn er net wat meer rijders en wordt het sneller verreden.
He Paulus! Mijn tekst is een keer langer dan t jouwe haha
Just my 2 cents
Jake
Meneer Jake,
Ik vindt het prima dat u thuisblijft en niet naar het NK komt.
Maar:
In uw uitnodiging stond toch duidelijk dat u zich vantevoren af moest melden wanneer u niet deel zou nemen?
U heeft een punt wanneer u stelt dat de wedstrijden vaak onnodig te lang duren…
Helaas is het NK een half uur later begonnen dan gepland omdat er mensen waren die zich niet vantevoren hadden afgemeld waardoor de organisatie een half uur extra gewacht heeft met het klaarmaken van de officiele lijsten.
Ook uw naam is meerdere malen omgeroepen maar naar nu blijkt schitterde u door afwezigheid!
Een beetje hypocriet!
Leerpunt voor de KNWU is in deze dat ze gewoon het vantevoren vastgestelde tijdschema moeten blijven volgen.
In de uitnodiging staat dat er verplicht afgemeld dient te worden maar er staat nergens dat je jezelf ter plekke nog eens moet aanmelden.
Bram van den Hudding was bijv. bijna niet in de startlijst opgenomen omdat hij zich niet meldde in de kantine van Heiloo
Maar de ouders van deze rijder gingen er net als velen vanuit dat de KNWU wel begreep dat ze gewoon deelnamen want ze hadden zich vantevoren toch niet afgemeld.
De rijders die zich niet afmelden maar ook niet op de wedstrijd verschijnen zouden een officiele waarschuwing moeten krijgen in de toekomst.
Stel dat er lijsten worden gemaakt met niet aanwezige rijders, dan krijg je manches van 4 rijders en is iedereen geplaatst voor de volgende ronde.
Spannend!
In de toekomst kun je beter iedereen laten aanmelden op de wedstrijd, dat voorkomt verwarring, de meeste rijders komen toch wel naar het NK.
Of je handhaaft de huidige regel: “Afmelden, anders doe je mee”, dan kun je de lijsten vantevoren klaarmaken.
Wie dan toch niet op komt dagen kan op gepaste wijze bestraft worden.
Dit verkort meteen de lengte van de wedstrijddag.
He Jankert….euh Zeurpiet of wie je dan ook mag zijn,
Wie zegt dat ik mij niet hebt afgemeld?! Ik heb gereageerd op de mailbevestiging die ik gekregen heb. Daar stond namelijk ook niet in hoe af te melden, meen ik.Als daar niets mee gedaan wordt, jammer.
Op internationale wedstrijden is het niet anders v.w.b. het “niet” afmelden en indelen van ritten. Bovendien meen ik ergens gelezen te hebben dat waneer je je afmeld er niet een andere rijder voor in de plaats mag starten. Dus wat heeft de afmelding dan voor zin.
Inderdaad raar dat je je nogmaals ter plekke moet inschrijven als al ingeschreven staat.
Sluittijd is sluittijd. Te laat, jammer. Vind niet dat meer dan 500 mensen moeten wachten op een paar “laatkomers.”
Wat de kwalificatie eisen betreft vind ik helemaal van de pot, gezien het enorme aantal rijders dat we al in Nederland hebben.
Maar die keuze is gemaakt ivm het profesionele imago omhoog te krikken.
Ook was nog een reden van niet starten dat mijn vriendin evengoed gekwalificeerd was, maar niet mocht starten. Dit omdat er iemand niet aan alle selectie eisen had voldaan, en dat er een paar personen waren met gelijk aantal punten maar door een lager licentienummer voor haar stonden voor haar op de ranglijst. Maar goed volgend jaar dan maar wat harder trainen :o)
Wat wel prettig zou zijn is als we weten wie je bent. Als je mensen als hypocriet gaat uitmaken.
gr. Jake
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?