Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WK: wat opvalt

• Paul Sloesen

Na het bekijken van de filmpjes op www.bmx-videos.com vallen me een aantal dingen op:

- De baan ziet er mooi en uitdagend uit, ik denk voor alle groepen. Dus de UCI legt ook goede en harde banen aan ;)

- De finales van de jongens zijn allemaal wel gevuld, maar bij de meiden is het een ramp (op de 14 na). Een finale met 4-5 rijdsters, waarvan bijv bij de 10 jarigen 3 uit Nederland. Lijkt me niet WK-waardig.

- De verschillen in sommige klassen zijn gigantisch. Kijk bijv. bij de 13 boys naar die Argentijn (?) die wint: groot en enorm snel.

Let op, ik wil niemand zijn prestatie te niet doen. Als er niet meer tegenstanders zijn om te verslaan, da's niet jouw probleem, maar hun probleem. Maar ik vraag me gewoon af waarom de UCI zoveel klassen toestaat die bar slecht gevuld zijn? Het veld bij een AK is groter en misschien zelfs zwaarder. Als je zoals bij bijv. de meiden 10 jaar met 3 uit Nederland en 1 buitenlander aan het hek staat, hoe leuk is het dan om te fietsen??? En ik denk dat we bij de cruiser-klasses (al die opgesplitste groepen voor de heren en dames) hetzelfde beeld zullen krijgen? Waarschijnlijk krijg je alleen een druk bezet WK als het in Europa, de VS of wellicht Australië is.

Is deze wedstrijd met opkomst geen teken voor de UCI dat ze de zaken anders moeten aanpakken, zoals alleen deelname boven de 12, of anders het combineren van klassen (zoals ze in Nederland bij de girls doen)?

Nogmaals, ik wil niemand zijn/haar prestatie omlaag praten, maar een kritsche noot geven richting UCI en als deze mening door meerderen wordt gedeeld, dat de KNWU hier iets mee kan doen.

Groeten, Paul.

• d-BMX

denk je dat het voor mensen hier leuk is?

je kan dan iemand zijn prestatie niet te niet willen doen, maar het blijft wel het WK of je nou met 16 in een klasse zit of 5.

meiden 10 jaar waren met 5 stuks en er viel er 1 af na de manges en daarna moet je nog wel die finale rijden.

gelukkig reden zij hun eigen leeftijd en ze hebben zelf ook gerekend op een halve finale dus pas een beetje op wat je gaat zeggen over meisjes van 9 jaar die hier apetrots rond lopen te stappen omdat ze eindelijk een W nummer hebben.

(er zijn genoeg voorbeelden te bedenken van mensen die in een klasse rijden waar ze eigenlijk niet in hoeven te rijden…)

wij zijn apetrots op onze 3 oranje kanjers die hier een supersnelle japanner en een engelse dame verslagen hebben en gisteravond op de chineze televisie breeduit te zien zijn geweest.

heerlijk mensen, de hele avond alle racen op de televisie, slowmotion beelden erbij, chinees kommentaar en dan de ceremonie erbij..we hebben het geprobeerd met eigen camera op te nemen en dat is behoorlijk gelukt.

op naar een nieuwe dag hier bij ons waar o.a. Merle en Jeffrey en de rest aan het hek gaan verschijnen…spannend!

• thomas

maar toch is het raar dat ze het in zoon land houden

je kunt er mischien maar 100 meter verkijken

het is er gewoon 1 grote smook lucht

ik ben er zelf niet maar ik denk dat mensen met asma het er erg benout hebben

nu zijn er ongeveer zoon 500 rijders over alle dagen

en normaal heb je er wel zoon 2000 mensen dat is toch een heel groot verschill

maar toch ik vind het toch heel knap wat de nederlanders hebben gemaakt

• d-BMX

Het is een WK dat betekend dus dat het door de hele wereld gehouden kan worden, in welke uithoek het dan ook is.

De Olympische spelen worden hier ook gehouden, dus waarom niet het WK?

De smog lucht zie je hier bijna niet, wel dagen dat er veel stof hangt, dat je geen 100 meter ver kan kijken is gelukkig niet zo hoor.

Vandaag kon je de bergen in de verte zien liggen vanaf de tribunes ,dat is een schitterend gezicht, alleen de stank komt je echt elke keer weer tegemoet.

Dat er niet meer rijders zijn vind iedereen jammer, maar de top is er en dat is ook veel waard, het geef mooie plaatjes en heel mooie races.

Je kunt er toch niks aan veranderen ,we zitten hier nu eenmaal en we moeten het doen met elkaar, volgend jaar is het weer zover weg Australie…..

Morgen Elite en we verwachten een groot spektakel te zien.

Vooralsnog hebben we bijna allemaal mogen genieten van een taxiritje vandaag, totale gekte echt waar, het is echt een belevenis.

met een flinke pas tegen het verkeer, toeterend en niemand kijkt op of om.

En je laat je rond karren voor 1 tot 2 euro.

Dit is beter dan een achtbaan in Walibi .