ik ook!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHulde aan zeurpiet…
En wat betreft de manchevulling…
Ze zouden gewoon een internationale time-trial moeten doen met alle deelnemende landen…
En dan de 32 snelste tijden hup naar Beijing…
Hebben we zo 7 man van het nationale team daar fietsen en is die ophef in Belgie en Engeland helemaal nergens voor nodig want die kunnen dan gewoon cola en chips halen en voor de TV gaan zitten….of naar Kampen komen!!!!
………………..K………………………….P………………………………………………………………………..!………………………………………. ?
nee ik doe het toch maar niet, heb me al vaker uit de tent laten lokken, met als gevolg een lading shit over me heen.
Wat ik wel kwijt wil is dat GEEN van de Engelse rijders voldaan heeft aan de BRITSE Olympische kwalificatie eisen, en dat zelfs Shaneze Reade wereldkampioen MOEST worden om naar de Olympische spelen te gaan daar zij niet genoeg punten verzameld had tijdens de Europese wedstrijden simpel en alleen omdat ze nooit meedeed en alles af liet hangen van het resultaat op de WK in China
Jan Schippers
Tja, niet ieder land gaat even secuur om met de kwalificatieregels. Als bijv. namens Hongarije Vilmos Radasics mag gaan, die heeft nauwelijks iets gepresteerd dit jaar (nog niet eens top 30 bij de EK) en zonder resultaten bij de SX, als hij daar al heeft deelgenomen. Beetje krom…
Dan was het in Nederland wel stukken duidelijker: gewoon goed presteren tijdens de SX en WK. Hoewel ik bijv. Roy een toprijder vind (heeft hij in Vwaard en Hbergen wel weer bewezen, en beste NL bij de EK's), heeft hij die wedstrijden gewoon niet goed genoeg gereden. En dan heeft hij ook niet voldaan aan de selectie-eisen van NOC NSF. Klaar. Dan kun je wel vinden dat hij moest gaan, maar hij voldeed gewoon niet aan de eisen.
Martijn voldeed dat wel, maar de coach moest een keuze maken tussen 2 rijders die bij die wedstrijden nagenoeg hetzelfde gepresteerd hadden. En als Martijn mocht gaan naar de OS, was er wel weer commentaar gekomen waarom Rob niet mocht gaan.
Voor 2012 gaan we gewoon weer met 3 mannen, en dan zullen Roy en Martijn gewoon op hun top zijn, net als Raymon, en dan komt iemand als Jelle er ook nog aan. Die luxe hebben we in NL, da's in sommige andere landen toch wat minder.
En het systeem is nog altijd beter dan bij bijv. de atletiek in Amerika: ook al ben je wereldkampioen, win je alles en heb je net het wereldrecord gerend/gegooid/gesprongen, als je bij de trials wat ziek bent en je wordt op 0,01 sec of 1cm 4e, dan ben je weg. Niks OS dan.
Nog even realistisch: ik denk dat Nederland heel blij mag zijn met 1 medaille bij de OS. Niet omdat de rijders niet goed zijn, maar omdat naar mijn mening anderen meer favoriet zijn (Strombergs, Bennet, Robinson, Graves, Day). 1 plak zou super zijn, en de kleur en de rijder maakt me dan niks uit.
Groeten, Paul.
En Roy werd tussendoor ff Nederlands Kampioen!!!
Even heel direct gezegd denk ik dat Bas ook naar het mentale gedeelte moet kijken.
Je bent op een O.S, de hele wereld kijkt naar je…kun je de druk aan….???
Als talent, techniek en de fysieke elementen de enige vereisten waren dan was Raymon v.d Biezen waarschijnlijk gewoon al meerdere keren kampioen geworden op een EK, WK of NK.
Maar hij heeft (te) vaak bewezen faalangst te hebben op “dé momenten” dat het er om gaat en dan was het nog maar een TC-finale…met plm. 200 man langs de kant.
Rob is degelijk, constant, een zekerheid maar een “baan-opvreter” is hij niet.
Wel de grootste kanshebber op een medaille van deze drie.
Over Robert wordt gezegd dat dit zijn “finest moment” wordt, dat hij zich hiervoor gespaard heeft, dat hij daarom de laatste jaren geen WK-finale heeft behaald en ga zo maar door met excuses verzinnen….
Zou het dan zo zijn dat bijv. Matisons, Strombergs, Bennett, Day en Nhlapo bij de O.S niets meer klaar zullen maken omdat ze bij de SX en/ of EK en/ of WK al zo vaak hebben laten zien dat ze tot de absolute top behoren???
Nee dus…
Strombergs wint gewoon de eerste Olympische bmx-titel, Nhlapo 2e en Rob 3e.
Als ik gelijk heb geef ik een feest tijdens de TC te Assen en dan weten jullie meteen welke Piet ik ben.
Tja, het mentale aspect…
Ook Rob heeft daar wel eens vaker problemen mee gehad in het verleden (het uitclicken), maar dat gaat de laatste 2 jaar stukken beter. De niet-Nederlanders: weet ik eigenlijk niet.
De OS zijn een verhaal apart. Niemand weet precies wat er op af komt. Zelfs een groot WK zal er niet mee te vergelijken zijn, gezien de media-aandacht en aantallen toeschouwers, tv-kijkers etc.
Het lastige bij BMX is, dat als je 0,10 sec later reageert dan de 2 man naast je, je klem zit en de kans op goud verliest. Dat is bij zwemmen, atletiek etc niet zo. Is het dan een kwestie van zenuwen of gewoon net een fractie te laat timen?? Moeilijk te zeggen.
Als we dan toch gaan voorspellen (misschien over een maand maar een nieuw topic beginnen): 1. Reade, 2. ACC, 3. Walker (want LLC valt), en 1. Graves, 2. Strombergs, 3. Robinson met een finale plek voor De Wilde en vd Biezen. Maar een podium met Robert en Allier erop zou ook mooi zijn als een (voorlopige) afsluiting van hun lange en zeer succesvolle carriere.
We zullen zien….
Paul.
Ik wil eigenlijk niet al teveel op bovenstaande onzin ingaan.Maar dat Zeurpiet aanbiedt om een feestje te geven als de door hem voorspelde uitslag uitkomt getuigt toch wel van lef (voor iemand die weet dat wat hij schrijft onzin is en dus heerlijk anoniem blijft doorzeveren). Die kans is toch groter als de kans op het winnen van de jackpot in de Staatsloterij, maarja daar is de uitbetaling gegarandeerd …
maar paul laten we heel eerlijk zijn die gene wie jij noemt die de titel kandidaten zijn Strombergs, Bennet, Robinson, Graves, Day hebben daar zeker kans op omdat ze allemaal weten hoe het is om een wedstrijd te winnen bij de elite maar als jij dan iemand uit nederland gaat sturen wie nog nooit bij de elite gewonnen heeft of de laatste twee jaar niet eens finale heeft gereden bij de ek dan begrijp ik ook dat we geen titel kandidaten zijn oke de wilde heeft zich naar dit moment toe geleeft en die weet hoe het is om op belangrijke momenten er te staan die geef ik zeker een kans maar heeft dit jaar nog niets laten zien ga ik naar rob kijken is een zeer constante rijder en een mooie rijder om naar te kijken maar is wel te lief in de baan als ik dan ga kijken naar de twee beste nederlanders van de afgelopen twee jaar dan zie ik daar toch meer kans in martijn weet wat winnen is dat heeft die wel bewezen zowel bij elite junior en de rest van zijn carriere en ken er ook staan waneer het moet als iknaar roy kijk dan zie ik een complete rijder die een goed eerste stuk heeft die wedstrijden wint zowel elite als junior of finale rijd dan zie ik daar meer in dan raymond van der biezen die met geluk zijn nominatie,s haalt (niet om raymond af te kraken )als ik had mogen kiezen voor nederland dan had ikhet wel geweten michien was het beter dat nederland ook gewoon een time trail had gereden
mijn keuze zal zijn
robert dewilde
martijn scherpen
rob v/d wildenberg of roy van den berg
IDat feestje komt er wel, ik ben nooit oneerlijk en doe wat ik zeg….
Moet je wel in Assen zijn BigKen!!!
Ze hebben daar vast wel draadlo(o)s-internet dus kun je gewoon online op het forum blijven…
And bytheway….
Dorus, good job….jij denkt er net zo over als ik….vindt alleen dat je best weleens finales had mogen fietsen al je ergens naar toe leeft…
Als je alleen op de SX presteert dan moet de bond hem verder lekker thuislaten, scheelt een hoop geld.
Dorus,
Ook al kostte het me de nodige moeite om jouw tekst zonder leestekens te lezen, ik ben het deels wel met je eens. De prestaties van Roy en Martijn zijn de afgelopen 2 jaar over het algemeen beter geweest dan die van Rob en Raymon. Maar bij de selectie is gekeken naar de SX en niet naar de EK's. En vergeet niet: Raymon was de beste NL-rijder op de WK, dat zegt ook wel iets.
Alleen: een EK-ronde goed fietsen is iets anders dan een SX goed fietsen. De heuvel is anders, de banen zijn anders, de manier van rijden is anders. Als Roy beter gepresteerd zou hebben tijdens de SX was de situatie andersom.
Het lastige is dat we, in tegenstelling tot de situatie nu in Engeland, rijders hebben wie iedereen de OS gunt en dat er altijd iemand is die in jouw ogen “benadeeld” wordt. Kijk naar Frankrijk: daar valt de WK cruiser en W6 op de 20" (Hamon) af. Of de USA: Cisar als W2 gaat niet heen.
Dus Go Raymon, Rob en Robert!!! Pak die plak(ken).
De rest: 2012 Londen
Paul.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?