Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Frans kampioenschap: titels Hamon, Le Courguille en Daudet

• drpaul

Uitslag Frans kampioenschap van afgelopen weekend:

EM: 1. Thomas Hamon, 2. Jeremy Chaffot, 3. Damien Godet (alleen Allier en Caleyron reden niet mee)

J&EW: 1. Le Courguille, 2. Pottier, 3. Despaux (alleen Chausson reed niet mee)

JM: 1. Daudet, 2. Lajmi, 3. Pelluard.

Cruiser titels voor Hamon, Pottier en Daudet.

Paul.

• de kleine man

Ik snap dit weer niet. Waarom krijgt frankrijk altijd alle uitzonderingen? Alles EU landen hebben op dezelfde datum het Nationaal Kampioenschap. Waarom doen die stokbroodvreters het weer anders. Kan die lui geen sanctie opgelegd worden ofzo?

• drpaul

Bo, bijv. de Duitsers waren (dacht ik) ook later. Volgens mij hebben alle landen het advies gekregen om het op een bepaalde datum te doen. En je weet toch dat de Fransen altijd en overal dwars liggen???

• Geoffrey

he bo en paul niet zoveel commentaar op frankrijk hè!!!

frankrijk is een hartstikke mooi land, alleen jammer dat er fransen wonen

• pietpattaya

Zelfs de Fransen hebben het gehad met de corruptheid van hun eigen bond dus ik ben voor sancties (en de meeste Fransen zelf ook). Het schijnt dat Frankrijk had gepleit vóór dat overal op hetzelfde moment de nationale kampioenschappen zouden worden verreden….. en vervolgens vragen ze om een uitzondering én delen ze illegaal volgens eigen visie wel op die datum uci-punten uit waar niet voor gereden hoefde te worden.

Maar goed, er zijn ook wel dingen die heel cool zijn in het franse bmx-land…… ;-).

groetjes,

Mascha.

• BigBen

Ook als je niet door een rose bril kijkt? ;)

• pietpattaya

Nou ja, te denken valt aan de vele trainingskampen, weekenden, weken, dagen die door het hele land aan de lopende band georganiseerd worden.

Verder heb je nog de redelijk professionele opzet van de ‘bmxpoles’.

Ehm…… oh ja het feit dat ‘bmx’ bijvoorbeeld rondom Parijs ook als ‘vrijetijdsbesteding’ of ‘gymles’ wordt gegeven aan verschillende groepen in Parken, bij scholen, op bmxbanen waar scholen dan heen komen. soms word dan gebruik gemaakt van de verschillende ‘mobiele bmxbanen’ die men over het land verspreid heeft staan……

En tot slot het redelijk professionele kader waarin je wordt opgeleid tot bmx-trainer. Dit is in een veel verder stadium dan bij ons bijvoorbeeld of in andere landen.

Kortom …. ja ook als je niet door een roze bril kijkt kun je die zaken wel op waarde schatten denk ik? ;-)

• Rene

En Mascha woont er ook binnenkort…