Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geplaatste landen OS

• drpaul

UCI bericht:

De wildcards bij de heren zijn gegaan naar Noorwegen (Kjartfjord), Hongarije (Radasics) en Japan (Sakimoto, of zoiets). Aangezien Nieuw-Zeeland 1 plek gaat teruggeven, komt er nog 1 plaats vrij, alleen is niet bekend voor wie.

Bij de dames zal de 16e plek waarschijnlijk naar China gaan. Ook hier zal Nieuw-Zeeland wellicht een plek terug geven, maar waar die heen gaat is nog niet bekend. Wat mij betreft Litouwen met Rimsaite, maar dat is aan de wijze heren van de UCI.

Paul.

• BigBen

Volgens de laatste informatie die ik heb gaan er 15 dames en 31 heren naar de olympische spelen. De vrije plaats van de Nieuw Zeelandse dame wordt door de bond daar vergeven aan een man en ook de vrije plaats bij de mannen wordt ingevuld door een mtb-er ofzo bij de mannen. Dat is wat ik hoor uit Nieuw Zeeland (Sarah) via Litouwen (Vilma). Vreemde constructie, maar men zegt het …

• BigBen

Rinderknecht had zich volgens zeggen ook gekwalificeerd en toch besluit de bond blijkbaar iemand anders te sturen. Bij de dames wordt de 2e plek van Argentinië bezet door iemand die i.v.m. studie dit jaar nog erg weinig getraind en ook bijna geen wedstrijden gereden heeft. Was wel 2e op het WK Junioren vorig jaar, maar toch … De wereld van de sport is hard en niet altijd even rechtvaardig en/of goed te begrijpen.

• drpaul

Via de volgende link (van de UCI-site) een compleet overzicht met alle gekwalificeerde landen etc.

http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MjI1MA&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NDE3OTg&

Paul.

• drpaul

Via de volgende link (van de UCI-site) een compleet overzicht met alle gekwalificeerde landen etc.

http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MjI1MA&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NDE3OTg&

Paul.

• drpaul

Ow, las ook dat namens Canada Scott Erwood de trials heeft gewonnen en heen mag, en dat namens Engeland Liam Philips de uitgestelde trials heeft gewonnen en heen mag.

Kijken of daar de rust terug keert, als je op bmxtalk.com leest hoe sommigen denken over de familie Philips…. Wil de ins en outs niet eens weten, maar het is een beetje op het asociale af, hoe over die familie gesproken wordt (dat pa in het bondsbestuur zit en er zo voor heeft gezorgd dat Liam meerdere kansen op een plek heeft gekregen, en dat uit de mond van Batey-aanhangers, zielig wereldje daar)

Paul.

• Rene

Blijft logisch…Batey had daar moeten rijden…

En Phillips heeft invloed, eerlijkheidshalve mag ook gezegd worden dat hij veel voor BMX in het algemeen doet.

Beetje de Gerrit Does van Engeland….maar zonder Gerrit Does was Phillips waarschijnlijk ook anoniem gebleven…en hadden wij hier nu niet lopen zeuren.

Al doe ik dat sowieso niet, dat doen alleen zeurpietten.

Greetz.