Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Shimano DXR vs Profile cranks

• Fam. van Gelder

Wat is beter en/of sterker, Shimano DXR cranks of Profile cranks ?

• thomas

hallo, ik heb mij laten vertellen dat shimano DXR beter is omdat het bijna niet kapot gaat.

en het is denk ik zeker sterker

thomasbmx

• Rene

Er zal niet heel veel verschil zijn…

Kapot gaan ze beiden niet…alles kan kapot…

Eerst was het Saint, dan weer DXR

Mensen met weinig geld zullen beiden niet kunnen en willen betalen…

Ik ken diverse sterke mannen die bijv. met Truvativ rijden, hoor ze nooit klagen…het scheelt wel 150 euro…

Dus beiden zijn goed én duur…

Laat je voorlichten door een kenner!

• Fam. van Gelder

Wat zijn de alternatieven voor DXR en Profile ?

Truvativ ? Andere merken ? Profile “clonen” ?

• Arjan Grooters

Profile heeft zich over de tijd bewezen.

De Shimano cranks nog niet..

De Shimano Saint cranks braken de tandbladverbindingen nogal vaak van af.

Daarnaast heeft staal doorgaands een langere levensduur (qua kracht) dan aluminium. Maar de DXR cranks zullen weer veel lichter zijn dan profiles.

Ik rij al heel lang profile. En denk niet dat ik ooit iets anders zal kopen. Denk ook niet dat het nodig is, rij al jaren met dezelfde cranks.

Gt had hele goede cranks (werden door profile gemaakt). Verder weet ik het niet.

• Jake

verdere alternatieven

FSA (Full Speed Ahead)

Redline Flight crancks

Alle cracks kunnen kapot, maar eigen ervaring met Profile is erg goed.

Ze bestaan daarom waarschijnlijk al niet voor niet 15+ jaar en zijn ongewijzigd sindsdien.

DXR zal ongetwijfeld ook goed zijn. De meeste Pro's rijden er mee waaronder het Nat.team en heb verder geen klachten daarover gehoord. Bel Meybo Bikes (vaste mechanicien) ff om te informeren.

• bmx_grover

Zeker kunnen alle cranks kapot, ik heb jaren met profile(gt) cranks gereden en zelfs al eens een crank verbogen, door de goede service heb ik toen nieuwe gekregen. Nu rij ik met Truvativ en ook dat bevalt goed. DXR is leuk, maar beter, dat valt nog te zien en sneller zal het zeker niet zijn, je benen moet het uiteindelijk zelf doen.