Iwan Brink schreef:
>
> Er is alleen bij het bestuur, na stemmen, gekozen om in 1
> blok te blijven fietsen.
> Een erg gemiste kans van het bestuur van de NFF om een andere
> indeling weg te stemmen.
Ho ho,
da's toch echt effe anders.
Hoe was het ook alweer?
Vroeger:
nadat iedereen in een groot blok had getraind was er nog een kwartier training alleen voor cruisers. Daar is toen verzet tegen gekomen.
In de Federatieraad van november 2004 is de trainingsindeling aan de orde geweest bij punt 11: Wijziging trainingsindeling provinciale wedstrijden.
Er lag een voorstel van de Rijdersraad:
1e groep 9.00uur-9.50uur cruisers en rijders t/m 12 jaar (vrije en starthektraining)
2e groep 9.50uur-10.45uur rijders 13 jaar en ouder (vrije en starthektraining)
en een besluit van het bestuur:
• rijders/sters t/m 7 jaar vrije training van 9.00uur tot 9.15uur
• van 9.15uur tot 10.45uur voor iedereen inclusief cruiser vrije training gevolgd door starthektraining.
• Cruisers kwartier laten vervallen
• In het parc-fermee een aantal vakken te creeren voor de kleintjes t/m 7 jaar
Het bestuur had met name moeite met samenvoegen van Cruisers en jonge rijders.
In de FR van nov. 2004 is het bestuur toen teruggefloten, omdat de Federatieraad het er helemaal niet mee eens was dat het bestuur de nieuwe trainingsindeling als bestuursbesluit had vastgesteld. De Federatieraad wilde hier zelf over beslissen.
In de FR van februari 2005 zijn twee voorstellen ingebracht; 1 van de Rijdersraad en 1 van het bestuur (gelijk aan nov. 2004)
Uiteindelijk is in de Federatieraad met kleine meerderheid gekozen voor het bestuursvoorstel.
19 stemmen voor Rijdersraad-voorstel, 25 stemmen voor bestuurs-voorstel en 5 stemmen voor voortzetten van de (toen) bestaande situatie.
Twee argumenten van het bestuur om zich destijds niet achter het Rijdersraad-voorstel te willen scharen:
- een gezin met kleine kinderen is verplicht om vroeg aanwezig te zijn, terwijl de anderen meer aanrijd-tijd hebben
- als je in de eerste groep zit en je kunt (door welke omstandigheden ook) niet op tijd aanwezig zijn, mis je een flink stuk trainingstijd.
Alleen de rijders uit de tweede groep zouden op deze manier voordeel behalen.
Rob Waaijenberg