Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leeftijds traing met Kampioenschappen

• libamajo

Hallo,

Als niet rijder maar wel trotse man / vader / opvoeder erger ik mij vaak aan de manier hoe er in het parc ferme wordt omgegaan met de kleinere rijders tijdens een Provinciaal Kampioenschap. Kunnen ze het niet per leeftijd groeperen en daar vaste tijden aanhangen v.w.b trainen. Eigenlijk hetzelfde wat ze nu al doen met de kleinsten t/m 8 jaar die dus 15 minuten apart mogen trainen.

Waarom dan niet b.v van 9 t/m 12 het volgende kwartier. Dan 13 t/m 16 daarna een kwartier om daarna 17 en ouder + cruiser te laten trainen.

Als je dit toepast heeft iedereen een kwartier lekker kunnen rijden en is er nog maar een uur voorbij. Dan het tweede uur (3 kwartier) vrij trainen voor iedereen.

Dan is er meer rust in het parc ferme en komen de minder brutale of sterke rijders ook aan trainen toe.

groeten, Andre Boer

• Remon Brink

Gewoon de boel in 2 of 3 blokken verdelen is voldoende. Tis al vaak voorgesteld maar men wil er bij de NFF niet aan. Ik heb geen idee waarom

Remon

• Liesbeth van Nieuwenhuizen

Het is erg fijn om in 2 of 3 verschillende blokken te trainen.

Het is ook goed haalbaar, kijk maar naar de TC's daar doen ze het al geruime tijd!

Groetjes Liesbeth #218

• Iwan Brink

Dit hebben we in het parc ferme nog besproken afgelopen zaterdag. Ik geloof dat het ook een voorstel van de rijdersraad is geweest (val me niet aan als dit niet zo is). Er is alleen bij het bestuur, na stemmen, gekozen om in 1 blok te blijven fietsen. Volgens mij echt een drama.

1. Daar gaat je fiets in al die drukte met veel getrek.

2. Je kunt maar heel weinig fietsen omdat het de gehele tijd druk blijft.

3. Na 1 ronde staan je spieren ontzettend koud te worden in het parc ferme.

4. Kinderen kunnen erg irritant worden na een half uur wachten heb ik gemerkt.

5. Ook nog 2 vakken tot 8 jaar, dus met 450 rijders in 8 vakken is niet echt genieten. (450:8= ongeveer 56 rijders in 1 vak. Dus dan moet je 56:6= ongeveer 9 keer wachten om aan de beurt te komen. 9 X 10 rijen wel te verstaan.) Mooie rekensom is dit toch weer geworden zo. Heb ik DrPaul nog nooit zien doen :)

En zo kun je het lijstje nog wel veel langer maken denk ik. Een erg gemiste kans van het bestuur van de NFF om een andere indeling weg te stemmen.

• Michel

Ook ik sluit mij hierbij aan, ik vind het echt vervelend dat mijn kinderen regelmatig met blauwe plekken uit het parc fermee komen na de training, door het duw en trekwerk in het parc ferme zijn de grotere toch oppermachtig.

ik ben hier zeker voor in blokken verdelen of op leeftijd trainen

Grt Michel

• Annie A.

Iwan Brink schreef:

>

> Er is alleen bij het bestuur, na stemmen, gekozen om in 1

> blok te blijven fietsen.

> Een erg gemiste kans van het bestuur van de NFF om een andere

> indeling weg te stemmen.

Ho ho,

da's toch echt effe anders.

Hoe was het ook alweer?

Vroeger:

nadat iedereen in een groot blok had getraind was er nog een kwartier training alleen voor cruisers. Daar is toen verzet tegen gekomen.

In de Federatieraad van november 2004 is de trainingsindeling aan de orde geweest bij punt 11: Wijziging trainingsindeling provinciale wedstrijden.

Er lag een voorstel van de Rijdersraad:

1e groep 9.00uur-9.50uur cruisers en rijders t/m 12 jaar (vrije en starthektraining)

2e groep 9.50uur-10.45uur rijders 13 jaar en ouder (vrije en starthektraining)

en een besluit van het bestuur:

• rijders/sters t/m 7 jaar vrije training van 9.00uur tot 9.15uur

• van 9.15uur tot 10.45uur voor iedereen inclusief cruiser vrije training gevolgd door starthektraining.

• Cruisers kwartier laten vervallen

• In het parc-fermee een aantal vakken te creeren voor de kleintjes t/m 7 jaar

Het bestuur had met name moeite met samenvoegen van Cruisers en jonge rijders.

In de FR van nov. 2004 is het bestuur toen teruggefloten, omdat de Federatieraad het er helemaal niet mee eens was dat het bestuur de nieuwe trainingsindeling als bestuursbesluit had vastgesteld. De Federatieraad wilde hier zelf over beslissen.

In de FR van februari 2005 zijn twee voorstellen ingebracht; 1 van de Rijdersraad en 1 van het bestuur (gelijk aan nov. 2004)

Uiteindelijk is in de Federatieraad met kleine meerderheid gekozen voor het bestuursvoorstel.

19 stemmen voor Rijdersraad-voorstel, 25 stemmen voor bestuurs-voorstel en 5 stemmen voor voortzetten van de (toen) bestaande situatie.

Twee argumenten van het bestuur om zich destijds niet achter het Rijdersraad-voorstel te willen scharen:

- een gezin met kleine kinderen is verplicht om vroeg aanwezig te zijn, terwijl de anderen meer aanrijd-tijd hebben

- als je in de eerste groep zit en je kunt (door welke omstandigheden ook) niet op tijd aanwezig zijn, mis je een flink stuk trainingstijd.

Alleen de rijders uit de tweede groep zouden op deze manier voordeel behalen.

Rob Waaijenberg

• Riny

Om een andere indeling te doen met de trainingen bij een provinciaal kampioenschap lijkt mij zelf een goed punt.

Ik heb het in Zevenhuizen gezien hoe de kleine rijdertjes aan de kant werden gedrukt in het gedrang.

Misschien dat hier vanuit de NFF eens naar gekeken kan worden

Met Vriendelijke Sport Groet

• drpaul

Iwan: “Kinderen kunnen erg irritant worden na een half uur wachten heb ik gemerkt.”

Hiervoor ben je toch leraar geworden? Moet toch geen probleem zijn voor jou? En jij hebt PABO gedaan, dus jij kan rekenen :)

Rob: “een gezin met kleine kinderen is verplicht om vroeg aanwezig te zijn, terwijl de anderen meer aanrijd-tijd hebben”

Dus daarom een gezin met oudere kinderen wel? Of volwassenen die zelfstandig heen gaan? Sorry, maar een argument dat nergens op slaat, aangezien bij een andere situatie weer anderen “gedupeerd” worden.

“als je in de eerste groep zit en je kunt (door welke omstandigheden ook) niet op tijd aanwezig zijn, mis je een flink stuk trainingstijd.”

Geldt dit niet ook voor de andere situatie??

Het is gewoon ontzettend vervelend als je met meer dan 400 man tegelijk in 8 rijen moet staan (lang leve het 2e parc ferme, iets meer ruimte). Dat terwijl een groep van 20, max 30 kleintjes 2 eigen rijen heeft. Kromme verdeling.

Bij de TC's gaat het trainen in 2 groepen altijd goed, het is niet te druk, geen geduw, dus waarom niet zo'n systeem? Doe dan desnoods wisselen wie de eerste groep is en kondig het van tevoren aan.

Maar waarschijnlijk zijn juist die mensen die zelf niet in zo'n parc fermé staan, of die geen mening hebben en alles goed vinden, diegenen die de huidige NFF-regel willen handhaven…..

Kortom: helemaal eens met libamajo, Liesbeth, Remon, Iwan, Michel, etc.

Groeten, Paul.

• Annie A.

drpaul schreef:

>

>

> Rob: "een gezin met kleine kinderen is verplicht om vroeg

> aanwezig te zijn, terwijl de anderen meer aanrijd-tijd hebben"

> Dus daarom een gezin met oudere kinderen wel? Of volwassenen

> die zelfstandig heen gaan? Sorry, maar een argument dat

> nergens op slaat, aangezien bij een andere situatie weer

> anderen “gedupeerd” worden.

Ik merk alleen op dat een bepaalde categorie een tijd-nadeel heeft

en dat dat voor anderen niet geldt.

Ik pleit er uiteraard niet voor dat een andere groep in het nadeel wordt gebracht.

Sloeg dus wel ergens op.

> "als je in de eerste groep zit en je kunt (door welke

> omstandigheden ook) niet op tijd aanwezig zijn, mis je een

> flink stuk trainingstijd."

> Geldt dit niet ook voor de andere situatie??

Nee natuurlijk niet.

Als je in de eerste groep hoort en je komt om 9:30 binnen heb je dus erg weinig trainingstijd over.

Als je in de tweede groep hoort en je komt om 9:30 binnen heb je dus je hele trainingstijd nog tegoed.

Maar om alle misverstanden te vermijden: je hoort mij niet zeggen dat de situatie ideaal is.

• maarten

Ik denk dat zo'n blokkentraining

helemaal nog geen slecht idee is het gedrang ken ik zelf ook wel en zie het soms ook wel gebeuren (als ik aanwezig ben bij kampioenschap.)

WIE WEET een ideetje om te proberen in 2009?????

NOOIT GESCHOTEN IS ALTIJD MIS! (ik bedoel ermee als je het niet probeerd dan weet je ook nooit of het kan.)

grt maarten