lekker met 8 man starten, schelen weer 2 rijders per start in het parc ferme!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHy bobo's op het forum
Gewoon nog een keer inbrengen dan rob als het zo dicht bij elkaar ligt. De rijders ergeren zich eraan, maar helaas zitten die niet op de vergadering. het voorstel kwam niet voor niets toen vanuit de rijdersraad.
En niet alles door de federatieraad willen laten bespreken. Dit is een organisatorisch iets geen beleidspunt dus het bestuur kan hierin zelfstandig opereren. Gewoon als mededeling droppen. Zijn genoeg andere punten die veel belangrijker zijn om te bespreken
Remon
Helemaal met remon eens.
Die enkeling die misschien een keer te laat komt en daardoor minder kan trainen is in de minderheid en weegt niet op tegen de voordelen die het indelen in blokken met zich meebrengt.
Het zal het plezier bij de rijders, jong en oud, in ieder geval bevorderen en daar doen we het toch met z'n allen voor. Ik heb ze rondrijden in de leeftijd 5, 9, 11 en cruiser en allemaal klagen ze erover dat het zo lang wachten is. Is het ook niet zo dat het gevoelig ligt dat het indelen in blokken wel erg veel op de KNWU strategie lijkt.
Punten die belangrijk zijn voor een sporter zijn:
- een goede opwarming (2 a 3 ronden)
- baan verkenning om ongelukken te voorkomen (3 a 4 ronden)
- Starthek training (3 a 4 keer)
En dan houd ik de ronden nog aan de lage kant.
Resultaat bij mijn rijders is dat ze met moeite 3 ronden kunnen trainen op zo'n dag. Tussen de ronden zo lang moeten wachten dat ze elke ronde weer opnieuw zouden moeten beginnen met opwarmen.
Daarnaast zou wat mij betreft het starthek direct ingezet mogen worden als de trainingen beginnen. De kleintjes hebben in het kwartier dat ze trainen niet eens de kans om te starten met het hek en later als ze dit wel zouden kunnen worden ze finaal aan de kant gezet door de groten en als dat niet zo is is de wachttijd zo lang dat ze daar het geduld niet meer voor hebben. (zie rekensom Iwan) Er zijn zat kinderen bij die ADHD, ADD, PDD-NOS of andere geljksoortige verschijningen hebben. Die kun je dit niet aandoen. Juist die groep kiest ook voor fietscross om lekker te rammen op de trappers en zien fietscross als een uitlaatklep. Juist kinderen die minder in een teamsport functioneren. Houd de NFFdaar wel rekening mee dat juist een aantal kinderen uit die groep aan fietscross doet ???
Als je eens wat vaker in het parc ferme staat dan maak je ook mee wat daar allemaal gebeurt. Dit geld zeker bij de jeugd onder de 13 jaar.
Dan het aspect fietsbehoud.
Zoals het nu gaat heeft BMXFRITS er een goeie aan (of Ruitenga en anderen). Zo zuing als je als ouder bent op de fiets van je kind ljkt het of niemand anders daar bij stil staat dat zo'n fietsje toch een paar duiten heeft gekost. Doorrammen in het parc ferme want owee als jij niet kan trainen. Gevolg, spaken stuk, trappers defect, vallende kinderen, itimidatie, ik ben toch groter dus aan de kant.
Conclusie:
Genoeg redenen om toch nog eens als NFF bestuur te overwegen of de regel niet aangepast moet worden. Ik denk als je de rijders laat spreken dat het wat hun betreft volgend jaar Januari direct ingevoerd mag worden. De enkeling die dan te laat komt en dus benadeeld wordt doordat hij/zij vast stond in de file zal dan denken, ach ja volgende keer beter wat mij overkomen is weegt niet op tegen alle andere ellende die er is als we niet in blokken gaan fietsen.
Hoe krijgen we dit weer op de agenda, en op welke agenda ???
Rob aan jou het woord.
Het mag duidelijk zijn dat er eens wat wordt veranderd.
Je mag blij zijn dat je tijdens de training 3 rondjes hebt kunnen fietsen. Een handige fietser die meer fietst. Ik denk niet dat die er zijn geweest dit afgelopen seizoen.
De kleintjes krijgen een kwartier voor hen alleen. Zij kunnen in dit kwartier al meer rondjes fietsen dan de rest in een hele training. Vervolgens worden er ook nog 2 vakken voor hen gereserveerd.
En Rob waarom rekening houden met mensen die om bijvoorbeeld 9.30 uur nog eens aan komen kakken. De training begint al zolang de kampioenschappen bestaan om 9.00 uur.
En al zit je in blok 1, wat is het nadeel t.o.v. nu? Evengoed 9 uur.
En het argument dat gezinnen met kinderen verplicht vroeg aanwezig moeten zijn snap ik ook niet. Dat is nu toch ook 9 uur. Verandert toch niet?
En tuurlijk, wanneer het mogelijk is om met 8 man te starten dat tijdens een training altijd doen. Dat gebeurt tot op heden nooit.
Zo zijn er wel meer aandachtspunten te bedenken over de training vooraf:
- Te vroeg het parc fermée sluiten waardoor ruimschoots voor einde training het parc fermée al leeg is. Zonde van de trainingstijd.
- Als, om wat van reden dan ook, de training later begint zal nooit beslist worden de verloren tijd achter de training aan te plakken.
Lekker is dat als je alles treft op één dag: later beginnen, vroeg parc fermée dicht, met 6 man starten en ook dat duw- en trekwerk. Veranderen zeg ik.
Jochum
Libamajo schreef:
>
>
> Hoe krijgen we dit weer op de agenda, en op welke agenda ???
> Rob aan jou het woord.
Dit soort zaken wordt besloten in de Federatieraad
waar elke vereniging in zit, met een aantal stemmen op basis van het ledenaantal.
Houdt in gedachten dat de belangrijke beslissingen binnen de NFF altijd op een Federatieraad aan de orde komen; 2x per jaar, voor- en najaar (meestal februari en november).
En verenigingen kunnen altijd voorstellen indienen. Natuurlijk liefst met een goede onderbouwing.
vriendelijke groet,
Rob Waaijenberg
Ps:
kun je niet voor 9 uur komen, je hoeft niet mee te doen. Dan start eigenlijk gewoon de wedstrijd. Lekker eigen probleem.
De jongere kinderen vinden het en leuk om hun oudere collegae / voorbeelden te zien rijden.
En nu is iedereen er om 9 uur of eerder, logistiek voor een club lastiger met het aanrijden en plaatsen bij het parkeren lijkt mij.
En anders laat je de ouderen maar eerst rijden, ook geen probleem toch?
Ik denk dat er in elk geval over na gedacht moet worden. In 2004 hadden we gemiddeld 390 rijders op een kampioenschap. In 2008 waren dit er gemiddeld 440. Er is dus te zien dat er een toename van rijders is en ik verwacht in de toekomst ook alleen maar meer rijders, dus met dit systeem meer problemen en dus nog minder rondjes trainen voor een kampioenschap. En ik ben blij als ik er 3 of wel 4 mag fietsen, maar dat is gewoon veel te weinig.
Nog meer cijfers:
De groep tot 7 jaar bestond de laatste wedstrijd uit 47 rijders. De rest bestaat uit 397 rijders. Dat betekend dus dat de groep tot 7 jaar 10% van het aantal deelnemers is en deze mag dan 15% van de totale tijd trainen, dit klopt aardig, maar ze mogen na dat kwartier ook nog gewoon door trainen, en dat klopt natuurlijk niet. Deze groep kan dus veel meer trainen als de rest.
Ik zelf ben van mening dat je de tijd echt moet opdelen in blokken en dan ook niemand anders in die blokken toelaat dan de rijders die er echt in horen.
Wat ik ook zie is dat er bv bij de laatste wedstrijd er na dat kwartier gewoon rijders van 16+ in de vakken staan van de rijders tot 7 jaar. Dit kan natuurlijk niet, het is niet leuk voor kleintjes en niet eerlijk tegen over de andere rijders die netjes staan te wachten. Afgelopen weekend heb ik hier iemand op gewezen die in het parc fermee werkte, toen werd gezegt door die persoon dat hier verder niet op gelet word. Met andere woorden die vakken het op deze manier dus geen zin.
Ook vind ik het raar als er bv 10 vakken zijn er 2 gereserveerd worden voor de groep tot 7 jaar, deze groep is 10% dus 1 vak is dan meer dan genoeg.
Verder vind ik dat als er een hek met 8 plaatsen is deze ook gebruikt moet worden, zowel in de training als in de wedstrijd (maar dat is een andere discussie).
Ben het helemaal eens met de verhalen dat er te weinig rondjes kunnen worden gereden. En ben ook voor om in blokken te gaan rijden. Kijk idd naar de TC's. Dus eigenlijk zeg ik nix nieuws dan de voorgaande posts.
Alleen val ik wel over de verhalen die ouders typen dat hun kind wordt verdrukt en in het nadeel zijn t.o.v de 16+ rijders. Ten eerste hebben de allerjongste een kwartier extra, daarnaast 2 vakken apart voor hun tijdens de normale training, en al zo'n drup alleen wordt gelaten loopt hij ook tussen de andere vakken. Er zullen idd rijders zijn die met een te hoge leeftijd in de speciale vakken staan maar kom op, we moeten niet de rode loper gaan uitrollen omdat papa graag wil dat zijn zoon/dochter nog een rondje extra kan rijden.
Dus daarom; gewoon in 2 of 3 blokken rijden, evenveel tijd voor iedereen. (denk dus ook bij de indeling over de grote van de leeftijdsgroepen.) en je bent al een hele dag bij de baan, dus maakt dat evt half uurtje eerder nou echt zoveel uit?
Greetz Marcel
Rob,
Ik las dat jij geen tegenstander bent van het opdelen in groepen. Je schrijft dat er een goede onderbouwing geschreven moet worden.
M.a.w zal jij het eens zijn met een vereniging die het voorstel doet met daarbij een goede onderbouwing. Aan jou dan hierbij de vraag / uitdaging om een voorstel onderbouwing te schrijven die de verenigingen zo kunnen overnemen. Dit kan iedereen dan van het prikbord kopieëren en indienen bij de FD.
Aan jou de eer om de rijders te helpen met dit probleem.
Ten slotte is de NFF er voor de rijders, TOCH ???
libamajo schreef:
>
> Rob,
>
> Ik las dat jij geen tegenstander bent van het opdelen in
> groepen.
Waar heb je dat gelezen?
> Je schrijft dat er een goede onderbouwing geschreven
> moet worden.
Ja, da's handig voor de diskussie.
> M.a.w zal jij het eens zijn met een vereniging die het
> voorstel doet met daarbij een goede onderbouwing.
Nee, dat is niet zo.
Twee mensen kunnen twee heel verschillende oplossingen verzinnen, en die allebei goed onderbouwen.
Uiteindelijk is de keus voor een oplossing, denk ik, gebaseerd op welke voordelen voor jou zelf de doorslag geven.
Dat geldt straks ook voor de Federatieraad, en de clubs die daarin vertegenwoordigd zijn.
> Aan jou dan
> hierbij de vraag / uitdaging om een voorstel onderbouwing te
> schrijven die de verenigingen zo kunnen overnemen.
Twee dingen:
1. Blijkbaar ga je er daarbij van uit dat ik dan ook op groepsindeling zou uitkomen. Dat is nog niet zeker.
2. Als ik zelf een voorstel zou willen maken, bespreek ik dat eerst in het bestuur en als we het ergens over eens zouden worden, krijg je een bestuursvoorstel gericht aan de Federatieraad.
> Dit kan
> iedereen dan van het prikbord kopieëren en indienen bij de FD.
> Aan jou de eer om de rijders te helpen met dit probleem.
> Ten slotte is de NFF er voor de rijders, TOCH ???
Ja, maar ik kijk daar toch wel anders tegen aan:
wat mij betreft zijn de verenigingen er voor de rijders,
de verenigingen vormen de NFF
en de NFF is er voor de fietscross.
Concreet:
Ik vind het altijd goed als er in dit forum diskussies worden gevoerd over inhoudelijke zaken,
maar ik zou willen dat er net zoveel energie wordt gestopt in discussies binnen de verenigingen en regio's, als voorbereiding op een Federatieraad en ook achteraf om genomen beslissingen en maatregelen uit te dragen en uit te leggen.
(De goeden niet te na gesproken, natuurlijk)
Discussie-pagina's hebben hun functie,
wat hier gebeurt is prima, geeft veel informatie en mogelijkheden, maar:
de sport Fietscrossen regel je niet via discussie-pagina's
maar in ledenvergaderingen en bestuursvergaderingen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?