Als supporter kom ik al jaren op de BMX wedstrijden en wat mij opvalt is dat er zo weining aan gedaan word om mensen van buiten de BMX sport op de wedstrijden te krijgen.
Nooit zie je eens ergens posters of vlaggen in het dorp of stad waar de datum en de wedstrijdinfo op staat, de laatste T.C.in Zoetermeer heb ik wel een halfuur rondgereden voor dat me iemand kon vertellen waar de BMX baan lag.
Dan denk ik bij mijn eigen, in heel Zoetermeer weet niemand dat er hier vandaag een BMX wedstrijd is.
Als je dan in Frankrijk naar een BMX wedstrijd gaat staan er meestal op de invalswegen al weken grote posters met een spectaculaire foto van een of andere Franse rijder erop, met als gevolg dat de wedstrijden best goed bezocht worden.
Mijn mening om de wedtrijden een beetje meer ballen tegeven is het volgende,
a)Laat de Elite en de Junioren op zateravond rijden,
Maak er een beetje een show van ala Doetinchem in de jaren 90 , dat waren prachtige avondwedstrijden, daar lok je de plaatselijke jeugd mee voor dat ze gaan stappen, en doe het op die plaats het volgend jaar weer, zodat je iets kan regelen met sponsoren voor meerdere jaren
b)Doe het ook op banen waar snelheid in zit zodat de mensen van buiten de BMX ook onder de indruk raken, want iedereen was wel onder de indruk van onze sport tijdens de O.S. probeer dit vast tehouden
c)Verhoog het prijzengeld voor de rijders het zijn profs, die stuur je niet naar huis met een paar Euro. Met een redelijk prijzengeld word er ook volwassener tegen onze sport aangekeken.
d) Vul de pauzes op , houd de mensen bezig, en kleed de zaak aan.
Dit is zo mijn mening, nu graag jullie mening.
Groetjes,