Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

NK bij de NOS????

• www.bmxteam.nl

Nieuwegein, 15 december 2008 – De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie en de NOS zijn tot een overeenkomst gekomen voor de komende 4 jaar. De NOS zendt van alle Nederlandse Kampioenschappen voor Elite in de disciplines weg, baan, veld, fietscross en mountainbike ten minste een samenvatting uit. Daarnaast wordt er jaarlijks bekeken welke wedstrijden nog meer toegewezen worden voor samenvattingen.

Met de NOS zijn er afspraken gemaakt over de toekomstige mogelijkheid voor het uitzenden van beelden via internet. De KNWU is erg verheugd met het verlengen van de structurele partnership met dé wieleromroep van Nederland, de NOS.

KRIJGEN WE DAN NU EINDELIJK EEN BEETJE AANDACHT BIJ DE NOS.

• DannyD

Werd gvd een keer tijd (sorry)

jammer dat de andere klassen weer niet te zien zijn

het had zo leuk kunnen zijn om meer jeugd aan te trekken

nou ja de eerste stap is gemaakt in ieder geval

stay rad

www.radbmx.nl

• Cheeta BMX

Vooropgesteld dat er in ieder geval bij de liefhebbers nog lang geen verzadigingsgraad bereikt is, vind ik het ‘eindelijk een beetje aandacht’ en ‘werd gvd tijd’ niet geheel op z'n plaats. Juist het afgelopen jaar heeft de NOS, weliswaar door de Olympische spelen, juist veel tijd aan BMX besteed.

Het is mijns inziens dan ook gepaster om het toch iets positiever te benaderen, nl. dat het niet helemaal terug bij af is, maar dat er weliswaar in zeer, zeer beperkte mate toch sprake is van enige continuiteit in coverage door de landelijke media.

Dat de NOS de Elite uitzendt, is in mijn optiek ook niet meer dan logisch… Het merendeel der sporten, paar uitzonderingen daargelaten, moet het qua TV-tijd doen met de hoogste divisies, in dit geval de Elite.

Ik ben ook van mening dat je als sport zelf niet anders zou moeten willen. Sinds de Olympische spelen wordt BMX serieuzer genomen dan ooit - opmerkingen over kinderfietsjes daalden althans significant - dat beeld moet je mijns inziens ook als sport willen vasthouden, hetgeen je niet doet door 6-jarigen, 12-jarigen of Cruiser 40+ in een Studio Sport te willen uitzenden.

Daarnaast heb ik m'n twijfels erbij of je dat soort klasses daadwerkelijk uitgezonden moeten worden (illusie an sich) om de jeugd te interesseren, of dat juist het goed in beeld brengen van de (Elite) actie hiervoor reeds volstaat…

Just my $0.02

GJ

• DannyD

het is idd beetje kort door de bocht ,en wat de nos afgelopen zomer in samenwerking met sander heeft neergezet is waanzinnig natuurlijk

daar kan je niet omheen

maar het is jarenlang in een verdom hoekje gestopt vandaar die opmerking

sportklasse junior men en woman elite men en woman mogen wat mij betreft graag worden uitgezonden

stay rad

www.radbmx.nl

• Pieter

De tijden van avro fietsencross zullen we jammer genoeg niet meer terug krijgen.

Maar toch knap dat de nos intresse heefd om het toch nog regelmatig op tv te brengen.

Als ik zie hoe de girls 10, 12,14 europee's heersen.

Dan hoop ik dat ze ook jullie elite women laten zien en dit niet alleen met de OS.

Hier in belgie is er totaal geen belangstelling zelfs na het BK nog geen uitslagen in de krant.

Probeer zo maar eens sponsers te vinden!!!

• DannyD

tja de tijd van de goed betaalde fabrieks teams is over geloof ik

helaas en zonde voor de rijders die er van moeten leven

• Royvandenberg

Laten we eerlijk zijn….. Bmx is professioneler bezig!

als PSV op studio sport komt zie je toch ook geen F-jes voetballen????

vind het geen gek idee van de knwu om elite uit te zenden! (klasse waar het om draait)

dit jaar hadden we helemaal niets op nos, het jaar ervoor wel toen Valkenswaard flink geld uit trok om de nos te laten komen!

Respect

Berg

• Jake

ik wil niet negatief zijn, maar “zendt op zijn mist een samenvatting uit..”

vind ik niet voldoende zeggen om meteen een gat in de lucht te springen.

Naar mijn weten hebben we dat de afgelopen jaren ook gehad bij het N.K.

4 rondjes van 30 seconden valt binnen 1 minuut samen te vatten.

Dus alsnog minimale airtime voor BMX. Mark my words.

NOS zou minimaal elke TC moeten samenvatten om de competitie in beeld te brengen.

Maar liefst alla Olypmische Spelen, beelden van elke SX moeten uitzenden en verslag geven.

Dan heb je de exposure die je wilt hebben en zal het bij potentiele sponsorenonder de aandacht komen.

mijn EUR 0.02

mzl

Jake

• Royvandenberg