hier toch ook even een stelling vanuit Belgie, ik als organisator van ronde 9 & 10 van het EK 2009 in Dessel ga volledig akkoord met alles wat hier is aangehaald en ik verzeker jullie dat het er in Dessel niet op zijn Belgisch aan toe zal gaan, dat is een belofte die ik me 10 jaar geleden al gedaan heb om alles wat we in Dessel doen beter te doen en mensen die mij en de club BMX 2000 Dessel kennen zullen dat zeker niet tegenspreken, mijn enige grote voorbeeld blijft nog altijd de ECC in Slagharen van jaren terug met mijn goede vriend Gerrit Does aan het roer.
Wi hebben speciaal voor Kortrijk een groot spandoek laten maken dat jullie misschien wel zien hangen hebben en tal van flyers uitgedeeld voor de promotie van onze wedstrijd, maar dit is meer anti reclame geweest dan reclame en dat is jammer.
Ik denk dat de fout een beetje overal lag, de organisator is niet iemand uit het BMX milieu en hardleers, ik zelf had hem al gewaarschuwd voor de aanleg van de baan, maar zoals gezegd, deze was voor iedereen hetzelfde en uiteindelijk was het op zondag nog best aangenaam om naar te kijken zonder zware valpartijen.
hetzelfde met de organisatie rondom de baan, dat was gewoon slecht, daar zijn geen andere woorden voor, er zijn mensen van Dessel die nog bijgesprongen hebben om alles een beetje beter te laten verlopen maar dit was al te laat natuurlijk. en dan zijn er zaken die je niet in de hand hebt zoals de fout ingeschreven rijders en een zoek geraakte file in de pc, iedereen maakt tenslotte fouten, op zondag ging het vrij vlot, enkel het startuur was twee uur te laat, had 10.00 uur moeten zijn ipv 12.00 uur.
laat ons hopen dat de organisator voor de volgend editie beroep doet op mensen met verstand van BMX ( en die zijn er in belgie ook ) , zowel op als langs de baan en dan is er iets moois van te maken, kijk naar de acommedatie, zelfs met vuile toiletten ( wat ook in Nederland wel voorkomt ) nog altijd een zeer mooie locatie om een bmx indoor te doen.
als iedereen alleen maar keihard loopt te roepen wat slecht is zullen er nooit geen deftige indoors bijkomen in de lage landen en zullen we het de komende jaren misschien enkel met Zwolle moeten doen en dat zou jammer zijn.
Hopelijk zien we jullie allemaal in Dessel op 30/31 mei waar de lijsten trouwens gemaakt worden door de UEC commissie en ik weet zeker na al de arbeid en geld dat we er al ingestoken hebben dat deze rubriek er de dag na Dessel anders zal uitzien
Frank Smets