Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

EK Zwolle: Rocked & sucked.

• drpaul

Is 'ie weer, de rocked en sucked.

Sucked:

- De baan: ondanks alle werk was de baan het hele weekend zacht. Ondanks de goede layout en het verder goed lopen van de bulten, toch een plaatsje in de sucked-groep.

- De vele valpartijen en letsels: Had het te maken met de baan (zoals val Daudet in finale JM zaterdag), of gewoon ongelukkige valpartijen (val Lentink JM zondag)?? Geen idee.

- Het wedstrijdverloop op de zaterdag, veel te veel uitgelopen.

- De UCI die bedenkt dat vanwege veiligheidsmaatregelen je shirt in de broek moet. Hoezo veiligheid? Wat is het volgende? Verplicht een bodyprotector (waardoor het shirt amper in de broek gaat :) ), smaller stuur zodat we elkaar daar niet meer mee kunnen raken, of gewoon verbieden dat we met 8 van start gaan. Sorry UCI< maar dit is naar mijn mening complete onzin (net als het verplichten van een klep op je helm vanuit veiligheidsoogpunt…..) I rest my case.

- De Fransoos die 3 minuten voor zn 30+-finale op zaterdag een andere broek (want had een joggingbroek aan) aan moest doen, terwijl hij al 3 manches en een halve finale gereden had. Beetje laat dat het gezien werd en die rijder nog uit zn concentratie te halen….

- Het letten van de baancommissarissen en heren trackmanagers op de regel “gij zult niet van lijn veranderen op de baan en daarbij iemand hinderen”. Die regel is al krom (mag ik mn plaats niet meer verdedigen??), maar vervolgens doet men er niks mee. Maak die regel dan niet, of draai de wedstrijd zonder die mensen. En buiten dat: we doen aan BMX, niet dammen.,….

- Het niveau bij de Junior Women: absoluut niks ten nadele van Merle en Maartje, maar wanneer je als 1e-jaars Junior zo makkelijk beide dagen 1 en 2 rijdt, zegt dat gewoon iets over het niveau van de rest. jammer….

En dan de rocked:

- Het wedstrijdverloop op zondag, alles op tijd!!! Prima hersteld van de organisatie.

- De prestaties van de Nederlanders bij de championship-klassen: zaterdag 2 zeges en 2x 2e, zondag 3 zeges en 2x tweede.

- De grote opkomst: dik 700 rijders.

- Simon Duchene. WTF is dat en dan 2x Elite-finale!

- Optreden van de EHBO: die hadden het gigantisch druk en alle sgoed afgehandeld.

- Jelle van Gorkom en Twan van Gendt bij de Junior Men: Jelle is een klasse apart, terwijl Twan als 1e-jaars 2 finales rijdt, en voral veel progressie heeft geboekt op de eerste meters.

- Merle en Maartje: Nederland gaat een mooi jaar tegemoet met hun.

- De Franse overmacht bij de Elite Women (zaterdag 7 finalisten, zondag ikdacht 1-2-3). Of hoort dit bij de sucked???

- Raymon vd Biezen met 2x 2e bij de Elite Men, en op 1 in de stand, en Martijn met zn zege van zondag.

Tenslotte de organisatie: indoors organiseren zijn niet makkelijk als het om de baan gaat (zie Fredericia ‘07 & ’08) en het herstel qua verloop na zaterdag was gewoon goed.

Zo, reacties………….

• bmx_grover

Simon Duchene:

7e bij de indoor in St. Ettienne in december 2008

4e bij de indoor in Caen in februari 2009

en nu dus ook 2x 6e bij de indoor in zwolle

• drpaul

Oké Michel, maar die wedstrijden horen bij dit seizoen. Daarvoor kende niemand hem. Heb nog de einduitslag van de EK van '08 bekeken, staat zowel niet bij Junior als bij Elite. Dus misschien vanuit de sportklasse????

Nog een sucked die ik vergeten was:

Dat men 's zondags de medailles pas kon ophalen na alle finales, waardoor het hartstikke druk was om 1 tafeltje waar alles verdeeld moest worden…. En dan ook nog alle junior en elite erbij die hun prijzengeld wilden hebben. Niet handig.

Paul.

• peterbmx

Kritiek mag best, maar laten we beginnen met de mensen van de organisatie weer een dikke pluim te geven. Ik heb begrepen dat het (voorlopig?) helaas de laatste keer is. We zullen het missen! BEDANKT KWC KAMPEN EN ALLE VRIJWILLIGERS!!! Er waren dit keer helaas vrij veel valpartijen. Ik wil de geblesseerden danook beterschap en sterkte wensen!

Helaas was de samenstelling van de grond anders, maar het was te laat om dat nog anders te doen. Ze hebben er het beste van gemaakt! 's Zaterdags liep het tijdschema wat uit (en dan zeg ik het voorzichtig), maar ik weet de reden niet (misschien was het wel een hele goede) en ik heb me geen moment verveeld!

Wat sucked is dat Foxrider anderen probeert zijn mening op te dwingen en “een paar Italiaanse Primadonna's” het recht van hun mening ontneemt en hun tevens afzeikt. Who the @!#$ is die Foxrider eigenlijk?! Wat heeft hij zelf gepresteerd, behalve wat fotootjes maken (wat iedereen tegenwoordig doet)?

Wat sucked was wat mij betreft ook de overdreven aandacht (TV Oost e.d.) voor Willie Kanis. Ze zag zelf in dat ze kansloos zou zijn op de OS in Beijing en ging dus maar baanwielrennen. Kwam ook nu beide dagen niet in de finale. Geef liever de toppers van nu de aandacht die ze verdienen en niet de toppers van toen …

• Jake

Wat zuigt….

- Nou, voornamelijk ikzelf het hele weekend :)

- maar ook de baan zoog voor een goeie! Leuke track design en had spannende wedstrijden kunnen opleveren. Erg jammer dat we indoor zand niet droog kunnen opslaan zodat het niet een week lang regen hoeft te vangen voordat het naar binnen geschoven wordt.

- UCI die denkt dat het beter is in het hoog seizoen EK rondes indoor te moeten houden. Tegenwoordig zijn er toch banen genoeg die wat regen kunnen hebben! Kampen zelf bijvoorbeeld! Waarom dan de extra kosten maken om een indoor te realiseren als je een perfecte baan hebt liggen????

- Het ontzettend uitlopen van de wedstrijd op zaterdag. Toevallig dat ik naast een managment/scouting agent (van Sifiso) op de tribune heb gezeten en nog een potentiele sponsor. Die zijn na de 1e manche van de champion klasses naar huis gegaan omdat zij volgens schema op tijd aanwezig waren maar veel te lang duurde voordat ze uberhaupt begonnen met trainen en daarna nog pauze voor de wedstrijd. Komt niet ten goede van de athleten. (ik ken de reden niet waarom het uitliep, maar ik ga er van uit dat in het programma valpartijen worden ingecalculeerd).

- Het gejengel (sorry anders kan ik het niet omschrijven) van de omroeper in de pauzes. What the hell was that about?! Dat vond ik echt geen vermaak. Commentaar tijdens de wedstrijd was als altijd gewoon goed.

- Weinig te beleven 's avonds.

- het niet laten trainen van de championships klasses op zondag. Zij kunnen zich geen blessures veroorloven als prof zijnde en moeten de baan kunnen verkennen. Zeker als er zoveel onbetrouwbare plekken in zitten en telkens wisselde van conditie als afgelopen weekend. Dit had handig gekunt in de 20 minuten pauze tussen de semi en de main van de amateurs.

- Parc-ferme tijdens de training op vrijdag. Ingang te nauw. Rij 10 werkte als een trechter met als resultaat dat als je daar voor stond geen kant meer op kon en 3 trainings rondjes mistte. Plus scheiden van jong en oud.

- sorry dat ik toch over ga zeiken. Ik heb niets tegen rokers, maar het is niet prettig als je de enige deur in het gebouw door moet als rijder met openstaande longblaasjes en dan door een gordijn van rook moet. Misschien ook deels op te lossen door de organisatie door een andere uitgang te maken.

- Rockstar, ieeeeeeuw wat een kaugomballen drank. ieder zijn smaak. HA.

- Het moeten zoeken en navragen waar je je moet aanmelden voor de wedstrijd.

Wat was super…

- Track desing.

- een toegewijde crew en alle medewerkers en vrijwillegers.

- die tot laat in de avond nog de baan hebben aangepast en er alles aan probeerde te doen om het toch een goed rijdbare baan te maken. TOP!!

- een geweldige hal waar een baan van formaat in gelegt kan worden.

- ambience in de hal. Tribunes, winkeltjes, verlichting, dj (hoewel ik het uitvaarts tune tijdens valpartijen erg deprimerend vond ;) haha ).

- groot terrein met voldoende ruimte om in te fietsen.

- hoog rijders aantal

- Dat niet meer championships rijders zich af hadden gemeld, maar gereden hebben wat ze op zich toegeworpen hebben gekregen.

- Even wat constinatie aan de start maar, Ivo van de Putten in de halve finale. Wie zou er nog gestart zijn als ie bijna binnenstebuiten de startbult op had moeten lopen. Dedication!!!

• Jake

aanvulling…

- UCI die denkt dat het beter is in het hoog seizoen EK rondes indoor te moeten houden. Tegenwoordig zijn er toch banen genoeg die wat regen kunnen hebben! Kampen zelf bijvoorbeeld! Waarom dan de extra kosten maken om een indoor te realiseren als je een perfecte baan hebt liggen????

En het risico nemen dat er een baan komt te liggen die niet loopt, niet vooraf getest en gekeurd is. terwijl er een volledig “race-proven” baan klaar ligt voor gebruikt.

En als dit kan….waarom loopt de KNWU dan altijd te bakkelijen dat een baan voor een TC -tig maanden vooraf gekeurd moet worden en daarna geen zandkorrel verschoven mag worden als dat omwille van de wedstrijd beter zou zijn?!?!?!?!

Bij een dergelijke UCI wedstrijd en SX wedstrijden is dat altijd het geval en ligt de baan pas 1 dag van te voren zonder keuring of bewezen kwaliteit!!

Dat is het toppunt van burocratie!

• bmx_grover

Qoute:

Oké Michel, maar die wedstrijden horen bij dit seizoen. Daarvoor kende niemand hem. Heb nog de einduitslag van de EK van '08 bekeken, staat zowel niet bij Junior als bij Elite. Dus misschien vanuit de sportklasse????

Hij komt niet uit de sportklasse, vorig jaar was hij 138e en dat jaar er voor 82e met beide jaren maar 4 rondes gereden van het EK.

Goede getraind denk ik deze winter hahaha

• Arno van Vliet

Sucked:

- gevallen rijders die behandeld worden door de E.H.B.O. op groot scherm in beeld brengen.

• Fox rider

Hoi Peter,

Op een forum is het volgens mij de bedoeling je mening te ventileren, daar hoeft een ander het niet mee eens te zijn.

Ik vond het ongepast om na de vrijdagtraining al de mogelijkheid te hebben gehad kritiek op de baan te geven nu vlak voor de start te gaan dreigen niet te fietsen. De mannen van de KWC zijn altijd bereid te luisteren maar je moet ze wel de kans geven om veranderingen aan te brengen……..die kans hebben ze vrijdag niet aangenomen en op zaterdag laten ze dus onnodig publiek en potentieele sponsors wachten.

Ik vind dat inderdaad zeer onprofessioneel………..Jij misschien niet……..so be it.

Verder heb ik er geen moeite mee mezelf voor te stellen, zie ook

In het BMX'en heb ik nooit wat gepresteerd, wel heb ik 10 jaar in de Nederlandse Windsurftop meegedraaid…………m.a.w ik weet uit eigen ervaring wat topsport is.

Maar wie is peterbmx???

• Arjan Grooters

Ik ben alleen wezen kijken op zondag, dus kan nu alleen als toeschouwer m'n mening ventileren.

Rocked:

- Organisatie! Knap werk KWC.

- De baan. Het was een leuke lay-out. Mooie acties gezien zowel op de rechte stukken, als in de bochten.

- De hal. Het is echt een mooie grote locatie. Goede tribunes. Een EK waardig.

- De niveau van de rijders en dan natuurlijk vooral de NL rijders. Ik kijk graag naar rijders met vette skills, ongeacht hun nationaliteit. maar het is natuurlijk wel extra fijn als er veel Nederlanders goed presteren.

- Opkomst van rijders die ik niet had verwacht. Wat amerikanen, Strombergs, Cools. Leuk om te zien dat die er ook waren.

Sucked:

- Zoals Jake zei “het gejengel” in de pauzes. Ik zelf geniet met volle teugen van alle races, en dan neem ik het lawaai tussendoor maar voor lief. Maar ik was er dit keer o.a. met een paar niet fietscrossers. Deze mensen ervaren zo'n wedstrijd op een hele andere manier. Ze zijn niet zo gefocused op de races, maar zien het meer als een complete dag.

En bij hun was het vooral opgevallen dat er zo'n ontzettend lawaai was de hele tijd. Lijkt me toch niet het beeld wat wij uit willen stralen als bmx-wereld.

Dit kwam overigens ook gewoon omdat het geluid erg hard stond, en erg schel was.

- De zachtheid van de baan. Het was te zien dat het op sommige races een stempel drukte, en ook een veel gehoorde klacht. Maar het lijkt of geen enkele organisatie van een indoor hier onderuit kan.

- De patatboer had geen satésaus. (Vorig jaar ook al niet!)n ;-)