Zojuist vergadering gehad met 2 mensen die over het ontwikkelings en bestemmingsplan gaan van de grond in “De Waalsprong”.

Ik heb nu begrepen dat de woorden van Wethouder Paul Depla iets genuanceerd moeten worden en een professionele fietscrossbaan niet aan de orde zal zijn.

Of deze uberhaupt op het nieuw aan te leggen sportpark in Oosterhout gerealiseerd kan worden is nog maar de vraag aangezien de vormgever denkt dat er te weinig ruimte overblijft na aanleg van de atletiekbaan en voetbalvelden.

Er is wel een alternatieve locatie toegezegd maar qua afmetingen moest ik een stuk terug.

De afmetingen welke ik beschikbaar kan krijgen bedragen ongeveer 50x12.

Ik heb nu maar een eerste stuk incl. startheuvel, een 180*bocht en een tweede stuk voorgesteld.

Ook heb ik gevraagd om stenen voor de startheuvel, enige financiele hulp om een shovel enz. te kunnen huren en daar stond men niet afwijzend tegenover.

Men schatte in dat we met een beetje geluk binnen enkele maanden konden beginnen met de baan.

Mocht er net zoveel belangstelling zijn als ik verwacht dan kunnen we tzt de wethouder uitnodigen om hem te enthousiasmeren en misschien is er dan wel meer mogelijk in de zin van uitbreiding.

Voor zover nieuws omtrent de plannen aangaande een bmx-baan in Oosterhout-Gem Nijmegen.

Rene.