Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

SX Kopenhagen: rocked & sucked

• drpaul

Voor de thuisblijvers:

Rocked:

- Ivo vd Putten: hele dag ijzersterk, op een foutje in manche 3 na (en daardoor de uitschakeling van Sam Willoughby) en een verdiende winnaar.

- Martijn Scherpen: 7 internationale finale op rij, met een super high-low actie in de 2e bocht.

- Raymon vd Biezen: 1/8 was niet goed, maar met name 1/2 finale weer als vanouds, goed rondje in de finale.

- Sander Bisseling: nu eens niet de pech zoals vorig jaar (3e in kwart toen Matisons voor hem viel), maar overal de juiste kant gekozen. knap.

- Robert de Wilde: zo sterk heb ik hem zeker een jaar niet meer zien rijden, balen van 1 foutje… Terecht een groot applaus van het publiek.

- Shanaze Reade: de hele dag onzichtbaar, en de finale als vanouds.

- De baan, helemaal vergeleken met vorig jaar.

- Super wedstrijden, allemaal!!

- Martijn Jaspers, die met een geleende fiets (want scheur in frame) bij de 1e timetrial top 32 rijdt.

- Damien Godet: ik hou niet van Fransen, maar voor hem maak ik allang een uitzondering. Wat kan hij bochten rijden zeg!! Mister SX voor mij.

- De Deense kroonprins die de hele wedstrijd aanwezig was. Als in Nederland een SX is maar Wimlex en Maxima uitnodigen??

- De sfeer op de tribunes, de stad Kopenhagen, de aardige Denen.

Sucked:

- Valpartijen van Kurt Pickard (al aal gebroken pols geopereerd), Rachel Bracken (wsch ook pols), Manuel de Vecchi (pffft, die ging er hard af en bleef minutenlang liggen……).

- Pech voor Jelle van Gorkom (manche 1 winnen, in manche 3 over Barry Nobles vallen en door een handblessure de kwart niet meer kunnen rijden).

- Frank Heijne, ging goed rond in manches en in kwart, tot hij uitclickte voor de 3e op het 2e stuk en opeens op de bult lag. Balen…

- Roy vd Berg: 1e manche niet goed, 2e was beter tot ie werd meegenomen in een val door Jimenez, 3e wel goed hersteld, maar te laat.

Conclusie: Klasse evenement, volgend jaar (als het weer is) weer heen!!!!!!!!

• Sander

Sucked:

Twan van Gendt met een 55e tijd niet gekwalificeerd voor de wedstrijd.

• drpaul

Klopt, beetje kromme regel….. In theorie kun je met de 33e tijd van de dag er niet bij zijn, omdat toevallig het 2e rondje de ketting eraf gaat of zo.

Ze kunnen beter de top 32 van ronde 1 door laten gaan en verder de 32 snelste van ronde 1 en 2 samen. Da's eerlijker…

Gr Paul.

• BigBen

Wat voor de thuisblijvers vooral SUCKED is was het wegvallen van de verbinding met Freecaster (en ik begreep ook met Eurosport 2) toen de Elite Men aan het starthek stonden voor de finale met 4 Nederlandse rijders (buitenlandse kijkers hadden het over “the Dutch Championships”). Een ongelukkiger moment had niet gekund! Natuurlijk heb je met internet nu toch een paar minuten later al de uitslagen, maar ik weet zeker dat er wereldwijd op dat moment flink gevloekt en gescholden is!

Verder sluit ik me grotendeels aan bij eerdergenoemde punten over “Stan” van der Putten, Robert de Wilde e.a. al vond ik Shanaze niet echt onzichtbaar. Ze maakt gewoon teveel fouten op belangrijke momenten, maar nu ging het in de finale weer eens goed en liet ze weer eens zien tot de wereldTOP te behoren. Laten we hopen dat de blessures van de rijders die vielen meevallen en dat ze snel weer aan het starthek kunnen staan. Sommigen gingen er inderdaad erg hard af!

• Jake

Sucked

- Het nieuwe time-trial systeem. De eerste 32 geselecteerde, hebben geen kans om hun start postitie te verbeteren als er in de 2e trial door sommige rijders beter wordt gereden dan de eerste 32 geselecteerde. Bijvoorbeeld de nummer 1 vd timetrials.

- de weergave door Freecaster. Erg onoverzichtelijk in beeld gebracht. Zeker de start en de overschakeling naar de camera onder aan de startbult. je kon niet goed zien wie kopstart had, of juist minder starte maar het goed maakt.

Rocked

bmx-videos voor snelle upload en duidelijk overzicht van de baan en wedstrijd.

En dat alles met maar 1 handycam :) Top.