Voor de thuisblijvers:
Rocked:
- Ivo vd Putten: hele dag ijzersterk, op een foutje in manche 3 na (en daardoor de uitschakeling van Sam Willoughby) en een verdiende winnaar.
- Martijn Scherpen: 7 internationale finale op rij, met een super high-low actie in de 2e bocht.
- Raymon vd Biezen: 1/8 was niet goed, maar met name 1/2 finale weer als vanouds, goed rondje in de finale.
- Sander Bisseling: nu eens niet de pech zoals vorig jaar (3e in kwart toen Matisons voor hem viel), maar overal de juiste kant gekozen. knap.
- Robert de Wilde: zo sterk heb ik hem zeker een jaar niet meer zien rijden, balen van 1 foutje… Terecht een groot applaus van het publiek.
- Shanaze Reade: de hele dag onzichtbaar, en de finale als vanouds.
- De baan, helemaal vergeleken met vorig jaar.
- Super wedstrijden, allemaal!!
- Martijn Jaspers, die met een geleende fiets (want scheur in frame) bij de 1e timetrial top 32 rijdt.
- Damien Godet: ik hou niet van Fransen, maar voor hem maak ik allang een uitzondering. Wat kan hij bochten rijden zeg!! Mister SX voor mij.
- De Deense kroonprins die de hele wedstrijd aanwezig was. Als in Nederland een SX is maar Wimlex en Maxima uitnodigen??
- De sfeer op de tribunes, de stad Kopenhagen, de aardige Denen.
Sucked:
- Valpartijen van Kurt Pickard (al aal gebroken pols geopereerd), Rachel Bracken (wsch ook pols), Manuel de Vecchi (pffft, die ging er hard af en bleef minutenlang liggen……).
- Pech voor Jelle van Gorkom (manche 1 winnen, in manche 3 over Barry Nobles vallen en door een handblessure de kwart niet meer kunnen rijden).
- Frank Heijne, ging goed rond in manches en in kwart, tot hij uitclickte voor de 3e op het 2e stuk en opeens op de bult lag. Balen…
- Roy vd Berg: 1e manche niet goed, 2e was beter tot ie werd meegenomen in een val door Jimenez, 3e wel goed hersteld, maar te laat.
Conclusie: Klasse evenement, volgend jaar (als het weer is) weer heen!!!!!!!!