Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

EK Dessel: rocked & sucked

  • drpaul

    Na een warm, stoffig en mooi weekend Dessel:

    Eerst de sucked:

    - Val Michel Boven, milt verwijderd… Sterkte.

    - De muziek: niet verwacht dat ik nog eens Kabouter Plop & “Hoofd, schouders, knieen etc” zou horen op een EK-ronde…. Helaas wel, is leuk voor kinderen maar niet als je een serieuze topsport uitstraling wil hebben.

    - De Belgische speaker: ik weet dat speakeren moeilijk is, maar bereid je in ieder geval een beetje voor, zodat je de Junior en Elite tenminste een beetje kent. Toppunt was in mijnogen dat hij pas in de laatste bocht van een 1/8 of 1/4 van de Elite Men zag dat Steven Wong op kop lag. Wong komt uit Dessel!!!!! Gelukkig waren Martin en Paul er nog, die kenden de rijders (in ieder geval de toppers) tenminste.

    - Opkomst van de dames bij de Junior en Elite: 17 Elites, 8 Junioren…. Tja, enkele geblesseerden die niet konden fietsen daargelaten, is dit bijna schandalig, zo'n lage opkomst. Aan de Nederlanders lag het niet, 6 van de 25 kwamen uit NL.

    Rocked:

    - Roy vd Berg: 1e Elite Men-zege op een EK, need I say more?

    - Ivo vd Putten: na zege SX Kopenhagen nu weer podiumplek.

    - Martijn Scherpen: dit jaar nog ALLE finales gehaald, zowel TC, SX als EK, en nieuwe leider in de stand.

    - Twan van Gendt: 1e podium bij Junior.

    - Merle van Benthem: zege 5 & 6 uit 8.

    - Joris Daudet: deklasseerde de rest bij de Junior, wat een start en versnelling….

    - Beslissing track managers om Dubois terug te zetten in 1/8 's zaterdags na elleboog bij Agues, de regels werden gehanteerd.

    - De baan: ondanks wat makkelijk en smal voor Elite, ik vond het een superbaan om te rijden (ach, ben daarom ook 30+).

    - Tenslotte: BMX 2000 & Frank Smets. Complimenten voor de organisatie. Met een ronde in België is het altijd maar afwachten (mag dat zeggen na 20 jaar fietservaring met de Belgen), maar dit was gewoon klasse.!!!!!

  • danish

    the track was good, good flow in all the sections.. but turns were too small, it was dangerous to battle in the turns, especially because of the iron fence that was right next to the track

    Overall, a nice event