Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

EK-kwalificatie eisen: Vrouwen 17+ (sportklasse)

  • Anouk Makkinga

    Weet iemand hoe het met de vrouwen 17+ zit voor kwalificatie eisen EK 2009?

    Doordat alle vrouwen in NL bij elkaar in rijden (elite, junior en sportklasse woman 17+), is het lastig om bij de 75% te zitten, terwijl ik internationaal goed mee kan doen (dit jaar 4 rondes meegedaan en 4x de finale gehaald).

    Graag wil ik zaken regelen voor Denemarken, dus hoop dat iemand mij verder kan helpen. Thanks!

    Groet,

    Anouk

  • Brigitte Verkuijl

    Laat het navragen via je afdeling bij het OTFX dan weet je het zeker.

  • pietpattaya

    Hey Manouk,

    als je de reglementen goed leest, is er geen dispensatie mogelijk, maar is het wel mogelijk dat de KNWU mensen toevoegt aan de selectie. Misschien moet je via je afdeling een officieel verzoek sturen aan de commissie fietscross en de bondscoach om je toe te voegen aan de selectie voor het EK voor de klasse van vrouwen 17+? Met je resultaten tot nog toe? Tenslotte zullen er nog geen 16 zijn. Dat kun je ook nog toelichten misschien…. hoeveel vrouwen er van die klasse al wel geselecteerd zijn via de regel selectie van elite women? Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

    groetjes,

    Mascha.

  • Gub

    Kijk op

    http://www.bmxnoordoost.nl/Kwalificatie_eisen_ek_wk_nk_2009.pdf

  • Anouk Makkinga

    Bedankt trijntje, had ik al gezien. Maar lost het probleem niet op.

    Nationaal heeft knwu besloten dat junior, elite en sportklasse vrouwen samen rijden. Internationaal zijn de klassen apart. Je kunt er vanuit gaan dat junior en elite nationaal gewoon beter zijn dan dames van sportklasse, anders hadden wij ook wel oor junior of elite gekozen. Nu betekent het dat wij van de sportklasse veel minder kans hebben om mee te mogen doen aan EK. Nationaal zitten wij van de sportklasse niet (of sommigen zelden) in de finale, maar internationaal komen wij altijd in de finale.

    Ik denk dat ik morgen de knwu maar even bel. Toch bedankt!