Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Supercross AK 2003 of 2004???

• Hans Zweverink

Ik kreeg een brief waar in voorstel wordt gedaan om te inventariseren binnen mijn vereniging wat de leden er van vinden.

Maar laat ik het maar gewoon op het forum gooien zodat iedereen er eens over na kan denken.

VOORSTEL.

Om op afdeling niveau gewoon een competitie te laten draaien in elke afdeling.

Daarnaast een competitie op te zetten voor top rijders ouder dan bv 13, 14 of 15 jaar, die bv het jaar ervoor bij de eerste 8 van het NK stonden.Dus alles rijd bij elkaar Boys, junior, elite, cruisers.

In elke afdeling worden 2 wedstrijden georganiseerd waar deze zogeheten supercross klasse verreden zal worden.

In deze klasse kunnen dus de rijders uit alle afdelingen meedoen.

Ze kunnen dan echter niet deel nemen aan de AK in hun afdeling, als er tenminsten op die dag een AK is.

Daar tegen over staat dat alle rijders ook 2x bij hun in de regio deelnemen

Voorbeeld:

In 2003 is de volgende afdelingskalender van toepassing:

Datum Oost West Zuid

1-5 Haaksbergen Uithoorn Oss

15-5 Doetinchem Baarn Valkenswaard

29-5 Assen Heiloo Schijndel

enz. enz.

De afgevaardigden zullen met deze kalender een keuze maken, bijvoorbeeld:

1-5 Oss

15-5 Doetinchem

29-5 Heiloo

enz. enz.

Voordelen:

1. toprijders, die weinig of nooit op afdelingswedstrijden komen, zullen met regelmaat verschijnen; een echte promotie voor de sport in het algemeen.

2. de toprijders hebben op deze wijze een sterke competitie, hetgeen de kwaliteit ten goede zal komen.

Wat vind jij als rijder hiervan.

Wil je meer info betreft het voorstel kan ik je ook de brief mailen

hans.zweverink@hetnet.nl

Dit voorstel is bedacht en uitgewerkt in het eerste RV overleg en wordt door hen ondersteund. Dit is West en Noord/oost, daar er in zuid nog niemand gevonden WAS!

groeten HAns Z

• bmxer

nou ik snap er niet veel van het lijkt me toch goed zo als het is.

• Gertie H

Goed plan!

• Remon Brink

Als je van elke klasse de snelste 8 neemt krijg je helemaal geen intressante klasse. Dit omdat de nummer 9 van de elite waarschijnlijk nog vele harder gaat dan de nummer 1 van de jongens 13 of 14 enzo

Remon

• Hans Zweverink

Mijn voorstel daarin is dus ook junior en ouder iedereen mee te laten doen

en bv van 13 tot 16 de eerste 8 rijders,

of alleen de klasse 16 + maken.

Dit zijn nl de rijders die je niet of nauwlijks op een AK wedstrijd ziet.

• Teun Stam

Heel goed Remon,

Jij geeft dus al aan dat er wellicht een groot aantal elite rijders zullen starten? Dat is het eerste doel wat we gaan bereiken, want deze krijgen een behoorlijke tegenstand, iets waar ze naar uit zullen kijken, dus zullen ze aanwezig zijn.

En dan niet alleen naar de top kijken, maar de strijd tussen 13-14-15-16-sportklasse-jr-elite en cruiser, jongens en meiden, dat zijn races die het publiek wil zien.

1e manche: Norris Martina, Remon Brink, Mathieu Tanke, Willie Kanis, Doris Brink, Jordi van der Heiden, Hein van Veghel, Dennis Seesing

2e manche: Harm van Brussel, Gertie Hobbelman, DJ de Wilde, Ivo van der Putten, Rebecca Wichman, Arie van de Dikkenberg, Lieke Klaus, Cuno Rossen

3e manche: Dennis Wissink, Bob van Westerop, Mascha van Spellen, Wilco Cosijnse, Ewoud Stam, Sander Bisseling, Ronald de Visser, Martin van der Velden

Zo kunnen we nog wel even doorgaan! Niet interressant Remon?

Durf jij de finale te voorspellen? Wellicht wel, echter zullen de rijders een fantastische competitie krijgen, waar men alleen maar beter van kan worden. Het publiek krijgt wedstrijden waar men van zal smullen en naar uit zal gaan kijken.

De afdelingsrijders en begeleiders maken kennis met BMX als topsport.

Wat willen we nu nog meer. Hier kijkt toch iedereen naar uit. We moeten eens de positieve kanten gaan laten overheersen, voordat we weer gaan roepen dat er wellicht ook een paar kleine negatieve kanten aan zitten, want dan zullen we nooit iets kunnen veranderen.

Jullie begrijpen het al, ik ben dus een beetje voor het plan.

Teun

• Wim Dijk

Deze races , die Teun hier aangeeft, lijken mij de beste races die in 25 jaar BMX in Nederland, zullen worden gehouden.

Om op Hans Zweverink terug te komen 2003 of 2004: gewoon direkt starten in 2003, we hebben geen tijd te verliezen,de BMX sport heeft deze injectie nu nodig om in 2004 BMX bij het echt grote publiek onder de aandacht te brengen tijdens de WK in Valkenswaard.

In 2003 kunnen de AK's gewoon doorgaan zoals ze gepland staan, alleen er moet er een AK aangewezen worden die als de grote AK geldt en de beginnende crossers kunnen gewoon in hun eigen AK de wedstrijd rijden als ze dat willen.

Fantastisch plan Teun en Hans . Ik verheug me nu al op de gezichten van Elite en Junior rijders die toe moeten gaan zien hoe Dennis Seesing of Martijn Scherpen hen voorbij springen.En inderdaad, er zijn misschien wel een paar kleine negatieve kanten te bedenken, als je je best doet, maar probeer het gewoon, oplossingen komen er vanzelf wel.

Ik kom in ieder geval, ik wil ook wel een keer in een manche tegen Teun rijden.

groeten,

Wim

• Remon Brink

Op deze wijze ben ik het zeker met je eens teun. Die leeftijden combineren bijvoorbeeld op de manier zoals dat eens gedaan is tijdens de masters in doetinchem is zeer ok.

Mijn reactie was op het voorstel om uit elke AK klasse de eerste 8 te laten starten. Als je dat gaat doen maak je het juist voor de elite rijders en de snellere rijders minder aantrekkelijk. Laat gewoon iedereen starten die wil en voeg dan alles boven de 14 samen of iets dergelijks dat is wel zeer ok.

Remon

• Paul Sloesen

Mooi voorstel, maar ik heb wel enkele vragen.

- Hoe krijg je de top elite-rijders (Wissink, Wichman, vanBrussel en de rest) zover dat ze aan deze westrijden deel gaan nemen? Stel je ze verplicht?? Is er geld te verdienen? Ik neem aan dat er rijders zijn die geen zin hebben om deze wedstrijden te rijden, ondanks de opzet.

- Welke clubs zouden de wedstrijden kunnen / mogen organiseren? Zijn er voor die verenigingen extra kostenplaatjes aan verbonden? Moeten de banen aan bepaalde voorwaarden voeldoen (AK of NK-niveau)?

- Welke eisen worden er precies gesteld aan deelname? 8 per klasse of meerdere Elite rijders toegelaten? Of open deelname?

- Is de puntentelling conform de NK's? Hoe is de manche-indeling?

Jullie merken het al, ik zit vol met vragen. Maar ik ben wel voorstander van dit plan. Alles om de sport te promoten vind ik zeer positief.

De groeten, Paul

• Boy Vervoort

Wil je top elite naar deze wedstrijden halen, laat deze wedstrijden op n.k. waardige banen of op spectaculere baanen. Het zal ook mee spelen of er een prijze pot is. ( idee om van het inschrijfgeld een pot te maken )

Ook van belang zal zijn waneer de wedstrijden zijn i.v.m. de andere grote wedstrijden.

De deelname moet je volgens mij open laten, wel een bepaalde leeftijd grens

leggen. De regels van die wedstrijd volgens een ander concept dan volgens de normale fietscross. ( doetinchem )

gegroetPaul Sloesen schreef:

>

> Mooi voorstel, maar ik heb wel enkele vragen.

>

> - Hoe krijg je de top elite-rijders (Wissink, Wichman,

> vanBrussel en de rest) zover dat ze aan deze westrijden deel

> gaan nemen? Stel je ze verplicht?? Is er geld te verdienen?

> Ik neem aan dat er rijders zijn die geen zin hebben om deze

> wedstrijden te rijden, ondanks de opzet.

>

> - Welke clubs zouden de wedstrijden kunnen / mogen

> organiseren? Zijn er voor die verenigingen extra

> kostenplaatjes aan verbonden? Moeten de banen aan bepaalde

> voorwaarden voeldoen (AK of NK-niveau)?

>

> - Welke eisen worden er precies gesteld aan deelname? 8 per

> klasse of meerdere Elite rijders toegelaten? Of open deelname?

>

> - Is de puntentelling conform de NK's? Hoe is de

> manche-indeling?

>

> Jullie merken het al, ik zit vol met vragen. Maar ik ben wel

> voorstander van dit plan. Alles om de sport te promoten vind

> ik zeer positief.

>

> De groeten, Paul