Ik kreeg een brief waar in voorstel wordt gedaan om te inventariseren binnen mijn vereniging wat de leden er van vinden.
Maar laat ik het maar gewoon op het forum gooien zodat iedereen er eens over na kan denken.
VOORSTEL.
Om op afdeling niveau gewoon een competitie te laten draaien in elke afdeling.
Daarnaast een competitie op te zetten voor top rijders ouder dan bv 13, 14 of 15 jaar, die bv het jaar ervoor bij de eerste 8 van het NK stonden.Dus alles rijd bij elkaar Boys, junior, elite, cruisers.
In elke afdeling worden 2 wedstrijden georganiseerd waar deze zogeheten supercross klasse verreden zal worden.
In deze klasse kunnen dus de rijders uit alle afdelingen meedoen.
Ze kunnen dan echter niet deel nemen aan de AK in hun afdeling, als er tenminsten op die dag een AK is.
Daar tegen over staat dat alle rijders ook 2x bij hun in de regio deelnemen
Voorbeeld:
In 2003 is de volgende afdelingskalender van toepassing:
Datum Oost West Zuid
1-5 Haaksbergen Uithoorn Oss
15-5 Doetinchem Baarn Valkenswaard
29-5 Assen Heiloo Schijndel
enz. enz.
De afgevaardigden zullen met deze kalender een keuze maken, bijvoorbeeld:
1-5 Oss
15-5 Doetinchem
29-5 Heiloo
enz. enz.
Voordelen:
1. toprijders, die weinig of nooit op afdelingswedstrijden komen, zullen met regelmaat verschijnen; een echte promotie voor de sport in het algemeen.
2. de toprijders hebben op deze wijze een sterke competitie, hetgeen de kwaliteit ten goede zal komen.
Wat vind jij als rijder hiervan.
Wil je meer info betreft het voorstel kan ik je ook de brief mailen
hans.zweverink@hetnet.nl
Dit voorstel is bedacht en uitgewerkt in het eerste RV overleg en wordt door hen ondersteund. Dit is West en Noord/oost, daar er in zuid nog niemand gevonden WAS!
groeten HAns Z