Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2x finale elite woman

• wim

Wil je de wedstrijden aantrekkelijk maken voor tv, begin dan met de wedstrijd aantrekkelijk te maken voor het publiek, dan komen sponsoren, media en de rest vanzelf:

dus: geen challenge klassen, alleen junior , elite en , nieuwelingen, cheerleaders aan beide kanten van de startheuvel, goeie commentatoren, pittige muziek i.p.v. andre hazes en frans bauer ! En spectaculaire dirt shows tussen de ritten door.

Hier komt het publiek wel voor, succes verzekerd!

Wim Dijk

• Paul Sloesen

Wim, je zit vol met goede ideeen.

Goede muziek idd; waarom moet er iedere NK dezelfde muziek gedraaid en waarom is het dan altijd van die apres-ski muziek??? Of van die muziek die ze bij voetbalwedstrijden draaien. Geef mij maar iets van Sum 41 of de Peppers, lekker opzwepend. Maar ja…….. Anton en Kabouter Plop blijven het iets te goed doen…

Die cheerleaders aub niet tijdens de wedstrijd. 8 man die de start missen ziet ook zo knullig uit…

• Angelique van Gemert

Ja Wim, goede ideeen, maar daar komt het grootste dilemma: de KNWU wil niet meer geld uitgeven aan fietscross. Wel ben ik met je eens dat de wedstrijden veel aantrekkelijker gemaakt kunnen worden en zo meer publiek en sponsoren aantrekken.

Nog even over de jongere leeftijd, zij zijn wel de toekomst en zorgen tevens voor een spektakel in het “klein”

En Jake, of Robert, ik denk dat je iets verkeerd gelezen hebt, ik ga wel degelijk voluit. Ik heb het alleen niet over prijzengeld gehad. Dat was iemand anders. De motivatie zal wel degelijk bij elke crosser omhoog schieten als er iets meer tegenover staat. Dat houdt echter niet in dat ik nu niet mijn uiterste best doe!

groeten, Angelique

• loessie

inderdaad ik ben het met meta helemaal mee eens!!!!

wij vrouwen zijn niks minder dan mannen!! toch??

• Bert

Ik ben alleen bang dat de wedstrijden wel erg kort worden als je alleen nieuwelingen t/m elite laat rijden.

Dit zijn bij elkaar ongeveer 90 rijders!

De wedstrijd zal dus ongeveer een uur duren.

Het nivo zal hoog zijn maar komt er buiten de aanhang van deze rijders wel publiek?

Ik heb daarover mijn twijfels.

Ik denk dat de fietscross een te kleine sport is om dit soort splitsingen te maken.

Om het nivo hoger te maken kan er een voorselectie voor de NK gemaakt worden in de vorm van voorrondes of klassering bij de afdelingswedstrijden.

Een drempel voor deelname kan geen kwaad als die weer niet te hoog gelegd wordt.

En zoals al eerder gezegd: zonder het kleine grut heeft de fietscross geen toekomst.

Genoeg stof voor discussie.

• kim

Cheerleaders zijn er al een keer geweest….

Alleen sloeg dit in Nederland niet echt aan….

Helaas

• meta

haha.. ja! laat iemand eindelijk eens wat doen aan de meestal zo afschuwelijke muziek tijdens de wedstrijden!

• meta

Bert,

Ik denk dat het voor de aantrekkelijkheid van de sport juist erg goed zou zijn om de wedstrijden korten te laten duren. Een uur is misschien overdreven, maar ik hoor regelmatig van toeschouwers dat het nu allemaal wel erg lang duurt. Een paar evenementen in het jaar waarbij alleen de nieuwelingen en ouder aanwezig zijn zou een mooi begin zijn denk ik. Zo zouden er misschien op zaterdagavond, tijdens de zomermaanden best een aantal leuke wedstrijden kunnen ontstaan misschien? Een aantal jaren geleden hadden we 1 keer per jaar zoiets in Doetinchem en naar mijn mening was dat altijd een erg aantrekkelijke wedstrijd: voor de rijders EN voor het publiek.

groetjes, Meta

• Jake

Wim,

Klopt, maar de media komt helaas echt niet van zelf, en zeker niet voor nix.

We spelen immers geen eredivisie voetbal, waar de reklame boys zwaar achter staan en het grote publiek behoefte aan heeft.

Gisteren was er een interresant stuk op netwerk over belasting gelden die naar de publieke omroep gaan ten behoeve van sport op TV. Erg interessant te zien dat NOS, SBS, CANAL+ etc, zwaar vechten en flinke bedragen op tafel leggen bij de

voetbalbond om rechten te kopen, en dat de “onbekendere sporten” moeten betalen

om airplay te krijgen. De bedragen waren niet misselijk. Oh ja, ook voor bepaalde wielerrondes wordt aan een bond betaald!

mzzl Jake

• Jake

Hoi Angelique,

Sorry als ik je dan verkeert heb begrepen, en ik wil je niet aanvallen op je uitspraken, maar ik qoute je even:

“Kijk dat het nu niet zo hard gaat als de men, tja dat is logisch zeggen ze altijd. trouwens we krijgen er ook niet voor betaald om harder te rijden.”

Uiteraard weet ik ook wel dat de dames ook de longen uit hun lijf fietsen.

groetjes,

Robert ( of Jake, wat jij wilt.)