Na het zien van weet ik hoeveel races in Vallet is me opgevallen dat er veel buitenlandse rijders en dan met name de Fransen flink met de ellebogen werkten tijdens de EK. Of het nou naar landgenoten of buitenlanders was, dat maakte niks uit. Als voor iedere rijder die de bocht over werd gezet (of zoals bij Harm de 2e bult op) ik 1 Euro zou krijgen, had ik mijn reis eruit gehaald. Nou werd er ongeveer niemand aangesproken op die manier van fietsen. Ik heb de trackmanager(s) (ik dacht de Zwitser Ilya Kesic) zo ongeveer 0 keer in actie zien komen. Veel Nederlanders werden hier de dupe van. Nou staat als ik het goed heb in de reglementen dat dat soort contacten (dus elkaar eraf rijden) niet mag en de rijder / dader een straf opgelegd krijgt. Vorig jaar in Esselbach was dit precies hetzelfde, toen met mevrouw Ludewig uit Duitsland als trackmanager
Nu is mijn vraag: Volgen in Nederland de trackmanagers te strikt de reglementen of zijn de buitenlandse trackmanagers gewoon nalatig en durven niet in te grijpen??
En wat moet hieraan gedaan worden? Reglementen handhaven en strenger optreden door de nalatige buitenlandse trackmanagers, of reglementen voor een groot deel schrappen en alles toestaan in Nederland behalve het echte doelbewuste T-bonen en het slaan, schoppen en bijten op de fiets??
De groeten, Paul Sloesen