Wat voro boeken zijn dat femke?
Ik houd me natuurlijk altijd aanbevolen
Remon
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk hoop dat je een beetje engels ken.
Plyometrics are any exercise where the muscle is contracted eccentricly then immediately, concentricly. In plain English, the muscle is stretched (i.e. loaded) before it is contracted. A good example is push-ups with a clap in-between each push-up. Your muscle (pectorals in this case) is elongated and loaded by the downward force of your body, then immediately you must contract the muscle to push yourself back up
he robert,
ik hoop dat je het een beetje hebt begrepen wat plyometrics inhoudt. ik zal nog een voorbeeld geven en dan ga ik er niet zo diep in als die andere persoon en ik doe het in nederlands.
squat jumps:
dit is een makkelijke oefening. je staat rechtop je voeten op schouder breedte. je zakt dan langzaam naar beneden en wanneer jou kniehoek net voorbij 45 graden is, dan probeer jij zo hoog mogelijk te springen. dit is een van de simpelste uitvoeringen die jij kunt doen.
een iets wat moeilijkere uitvoering is de depth jump en die doe je als volgd:
je staat op een verhoging (bankje) ongeveer 40cm hoog. je kunt dit ook veel hoger doen, maar dan moet wel een beetje ervaring hebben. je springt dus van het bankje op de grond en zodra jij de grond raakt probeer jij zo hoog mogelijk te springen.
met deze oefening ontwikkel je meer spanning op je spieren dan met de squat jump, maar je moet wel oppassen wat dit soort oefenigen heb je meer kans op blesseures.
plyometrics kun je op allerlei manieren doen. als jij aan het spinten bent op jou fiets, dan ben jij met plyometrics bezich. plyometrics richt zich mee op explosieve kracht. ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
robert de wilde
Hoi Robert,
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Denk dat met mij hier een aantal toch weer
een goeie tip aan hebben.
ip waren de oefeningen wel bekend bij mij, alleen de benaming niet.
Is mij nu duidelijk wat me te doen staat voor 2008 ;-)
(een ticket kopen en gezellig komen kijken en meefesten op de after party)
Succes met het vinden van een nieuwe sponsor deal. Ik las op de site van mr.Gossip himself (Dale) dat je nog geen nieuw sponsor hebt.
groeten,
Robert J
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?