Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

slechte trackmanager

• nk toeschouwer

J. Wichman week inderdaad uit zijn baan bij Jurg Meijer en niet andersom. Ook ik zag het gebeuren en heb geen camera nodig. Dat Paul zijn vader wil verdedigen vindt ik prima, maar deze keer is het door de trackmanager niet gezien. Wat ik verder deze dag zag is nadat Rob van de Wildenberg viel en zijn fiets brak iedereen, dus trackmanager, ehbo en mensen die denken dat ze ook belangrijk zijn allen naar de fiets moesten gaan kijken en Rob alleen weg liep van de plaats waar hij gevallen was. De fiets bleek zo interessant dat hij geen hulp kreeg. Nadat Rob 15 meter verder was werd er iemand wakker dat er ook een rijder bij de fiets hoorde!!!. Er is wel meer gebeurd deze dag en vooral bij de elite-man ziet men weinig. Zal dit komen omdat het zo'n spectaculaire wedstrijd is dat men hiervan in de ban raakt en vergeet waarvoor men is aangesteld.

• Remon Brink

Mensen wat een gezeur,

Is er een elite men die in die finale zat die ook maar 1 seconden geklaagd heeft dat iets niet gezien was of zo???

Ga een sport doen die je alleen mag doen als je geen last wilt hebben va anderen

Remon

• Arjan van der Weele

Of tijdrijden. Dat mag je ook in je eentje doen.

• Dienblad

Heb je nou niks anders te doen op een dag dan te kijken wat de trackmanagers en andere officials doen??

En denk je nou werkelijk dat Rob vd Wildenberg zat te wachten op mensen die met hem meeliepen, in welke functie dan ook? Nou, ik heb hem er niet over gehoord en volgens mij heeft hij er ook niks over gezegd. Een rijder heeft dan namelijk wel iets anders aan zijn hoofd.

En ik heb goed naar het filmpje van de Elite Men finale gekeken: ik zie de trackmanager wel kijken naar de startheuvel, dus heeft hij het wel zeker gezien wat daar gebeurde. Maar zoals zoveel anderen al hebben gezegd: daar was geen opzet in het spel en waren de rijders zelf de dupe van, dus waarom zou er iets van gezegd moeten worden?

Maar als jij, NK-toeschouwer, als oh zo grote deskundige, vindt dat beide rijders bestraft hadden moeten worden, ga dan lekker de cursus voor baancommissaris doen en probeer daarna om trackmanager te worden. Dan mag je over een x aantal jaren fijn de rijders bestraffen die in jouw ogen een bijna doodzonde begaan. En dan kijken hoe snel jij alle rijders tegen je hebt.

En dan nog iets, aangezien jij met zoveel kritiek komt op anderen, ben ik wel benieuwd wat jouw ervaring is op fietscrossgebied. De naam Marianne de Boer zegt mij niets, dus ben je moeder/vrouw/vriendin/zus/sponsor van een crosser??

• Maarten

hallo, ik heb dan wel niet zoveel verstand van KNWU maar ik denk dat bij NFF hetzelfde is….

dus ik ben het wel met remon mee eens, dat er niet zo veel gezeik moet zijn maar gewoon fietsen…want je bent een diehard of niet.

ik zelf heb erzelf van ondervonden hoe klote het kan zijn als je er de dupe van bent maar je bereikt er niks mee, je wordt er alleen maar harder van.

ik heb zelf op motocross gezeten en geloof me maar als je zo'n watje bent, dan is fietscross echt zo'n sport waar het nog lang niet zo hard aan toe gaat.

en bij motocross moet je de regels zelf uitmaken, want daar bepaal je zelf de rijstijl en de klappen die je daarbij opvangt zijn voor je eigen risico, ook als je de rijders daarbij verwondt. maar je wordt er nooit uitgesloten behalve als je het lange tijd aanhoudt en iemand er wat over zegt. dan kun je het risico nemen om startverbod te krijgen.

maar wat ik nou duidelijk probeer te maken is dat er dus bij fietscross wel erg veel gediscussierd wordt over iemands fouten, maar dat ligt aan jezelf. gewoon je mond erover houden en gewoon fietsen zoals bij motocross zeggen: “Gaaas tot ie nok”

en tot slot Dienblad, BMX The Next is een tof blad maar mag wel meer NFF inzitten, dat is mn mening..

tot ziens in Tiel of Noord-Bergum…

Maarten Hollweg

FCSV Het Twentse Ros #504

• Grevink

Geachte “kenners”.

Net als bij voetbal en andere sporten heeft de scheidsrechter of in dit geval de trackmanager het weer gedaan. Vergeet echter niet, dat de bonden de regels bepalen, de scheidsrechters zorgen voor de bewaking van de opgestelde regels. In grote lijnen worden de regels dan ook nageleefd, maar dat kan niet altijd (gezien worden) en gezegden als “het voordeel van de twijfel” of “naar inzicht de voordeelregel toepassen (voetbal)” zijn nu eenmaal inherent aan wat voor sport dan ook. En dat houdt het leuk ook, want altijd maar alles bestraffen ? Wordt je als sporter een keertje niet bestraft, dan heb je gewoon mazzel ! Hoe vaak gebeurt het wel niet bij tennis, dat er een verkeerde call (bal uit of in) gegeven wordt ? Of bij voetbal dat eeuwige handje in de lucht, dat de inworp voor jou is, terwijl je hem zelf uit geschoten hebt ? En noem zo maar de voorbeelden op. Als scheidsrechter of trackmanager probeert men je constant een loer voor ogen te draaien. En in een fractie van een kort tijdsbestek moet je beslissingen nemen.

Maar het is mooi dat deze discussie op dit forum is aangekaart, voor een volgende baco-, jury- en trackmanagercursus moet dat dus veel kandidaten gaan opleveren, want iedereen weet het ineens allemaal zo goed, dus is het een koud kunstje om nog even een officieel papiertje te gaan halen.

De beste stuurlui staan nog altijd vaak de kant, dus als die zich nou even willen komen aanmelden om zelf baco, jurylid of trackmanager te worden, dan hoeven ook niet steeds dezelfden dat werk op te knappen. Maar vergeet niet, dat het valt onder de noemer “onbetaald vrijwilligerswerk” en dat je alvorens aangesteld te kunnen worden voor een NK of nog hoger, je eerst jezelf zult moeten gaan bewijzen via IC's en AK's. Als je de cursussen al met goed gevolg doorlopen hebt…….

En nog wat: het is niet alleen de wedstrijddag zelf, waar je als trackmanager verantwoordelijk bent. Voordat er een wedstrijd gereden kan worden, ben je, als het goed is, al tijden bezig om alle zaken op elkaar af te stemmen, samen met de organiserende vereniging. Ook weer onder de noemer “pro deo”.

Arriën Grevink

secretaris KNWU Afd. West Sectie Fietscross

• Paul Sloesen

Hallo Maarten,

Ik ben dus de NFF-reporter voor BMXtheNext, en op je reactie wil ik het volgende zeggen:

Ik ben de enige die iets over de NFF schrijft voor BTN, tegen zeker 5 voor de KNWU. Waarom? Omdat het blad is opgezet door KNWU-rijders/mensen, die wel de NFF erin willen betrekken met verslagen. vandaar dat ze mij dus hebben gevraagd om artikels te schrijven.

Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om bij ieder provinciaal kampioenschap (of nck) aanwezig te zijn, lukt het mij dus ook niet om van alle wedstrijden een verslag te schrijven. Iets schrijven over iets wara je niet geweest bent, dat kan mijns inziens niet, je moet het zelf hebben gezien.

In nummer 4 stonden verslagen van het Brabants en het Gronings, in nummer 5 van het NK en een interview met Stephan Geerling. Dit lijkt mij een behoorlijke hoeveelheid. Als het mogelijk was stuurde ik wel meer artikelen in, maar dat lukt mij niet. Ook omdat ik gewoon druk ben met m'n studie.

Daarom: als je zelf een bijdrage eraan wilt leveren om meer NFF in BTN te krijgen, kun je ook naar BTN (Arie vd Dikkenberg) mailen met de vraag of er nog een NFF-reporter nodig is. ik juich het in ieder geval toe.

En als laatste: ik zal niet in Tiel en niet in Noord-Bergum zijn, dan heb ik andere verplichtingen. Misschien voel jij je dan geroepen??

Verder: als je suggesties hebt over onderwerpen, laat het me dan gerust weten, de inspiratie is ook soms bij mij op…

De groeten, Paul

• Jake 23

Arrien,

Klopt allemaal wat je zegt, en met alle respect voor de personen zelf, want ik waardeer wat ze doen en kan goed met ze door een deur.

Echter, gezien DE N.K. nu bepaald wordt in een wedstrijd, ben ik van mening

dat je juist extra de aandacht erbij mag hebben. Wat er op de baan gebeurt

is op zich aan de rijders zelf maar daarbuiten, dient er de vinger aan de pols gehouden te worden dat alles correct en volgens de regels verloopt. Ook organisatories. Wat er boven aan de start is gebeurt bij de Elite dames,

klopt niet en is niet conform de regels verlopen en daar had op ingegrepen moeten worden.

Bovendien denk ik dat er op toe gezien had mogen worden dat de wedstrijd vlotter

verliepen. Deze NK had minder rijders, geen B-finales, maar is later afgelopen

dan welke TC dan ook. Ook waren die prijs uitreikingen tussen de finale ritten door een enorm storend element. Op die manier ging heel de spanning eraf en werkte bovendien extra vertragend.

Groeten,

Robert

• Maarten

hoi, ik dacht dat er nff en knwu er gelijk aan zitten, sorry mn fout…..

maarr ik vind jullie blad wel kee hoor….maar snap je wel wat ik bedoel als je toch alleen maar in nff zit en merendeel ziet over knwu wat ik nooit zie.

mvgr. Maarten

• Alexander

De belangrijkste oorzaak voor het de vertraging lijkt mij de prijsuitreiking tussen de finales en de komst van de ambulance. Dat laatste kun je niets aan doen. De prijsuitreiking vond ik ook storend.