Robert, Alexander en anderen,
Ik ben het met jullie eens, dat de prijsuitreiking in Haaksbergen een storende factor was voor degenen, die nog moesten rijden. Gelukkig was het niet koud en regende het niet, maar bevorderlijk voor de conditie en concentratie was het niet bepaald.
Maar de prijsuitreiking vorig jaar in Schijndel was het ook niet.
Theoretisch stak het beide jaren goed in elkaar, maar de praktijk moet nog steeds uitmaken of er ook inderdaad goede keuzes gemaakt zijn en m.i. is dat (nog) niet goed uit de verf gekomen.
In ieder geval lijkt mij de opzet van de beste rijders aan de start na een x-aantal voorwedstrijden niet verkeerd, met alle respect voor de mindere goden biedt het zo meer professionaliteit.
En een wedstrijd zonder oponthoud door ongevallen zal altijd een utopie blijven, dat fenomeen treedt op bij iedere sport.
In Haaksbergen was de EHBO-post centraal gelegen in het circuit, dat zou misschien ergens altijd buiten het circuit opgesteld kunnen worden in de toekomst, zodat een eventueel opgetrommelde ziekenwagen gewoon zijn gang kan gaan, zonder de wedstrijd te hoeven onderbreken.
Een aantal jaren geleden tijdens een NK in Tegelen was dat ook zo geregeld.
En wat ik frappant vind in het BMX-wereldje: ik zie nooit ergens een masseur (wat bij het voetbal, tennis, e.d. heel normaal is), terwijl fietscross toch ook onder de noemer topsport gerekend mag worden, zeker vanaf het TC/NK-niveau.
Binnenkort zal e.e.a. geëvalueerd gaan worden m.b.t. de TC/NK 2004 en bij deze roep ik alvast iedereen op op- en aanmerkingen, maar zeker ook aanbevelingen te richten aan de eigen verenigingsbesturen, zodat die op hun beurt e.e.a. bij de afdelingsbesturen kunnen deponeren. De afdelingsbesturen kunnen dan gericht gaan overleggen met de betreffende verwantwoordelijken bij de K.N.W.U.
Groetjes, een prettige EK in Klatovy en idem WK in Valkenswaard !
Arriën Grevink
secretaris KNWU Afd. West Sectie Fietscross
www.bmxwest.nl