Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Topcompetitie saaie hap

• Peter van den Wildenberg

Als supporter kom ik al jaren op de BMX wedstrijden en wat mij opvalt is dat er zo weining aan gedaan word om mensen van buiten de BMX sport op de wedstrijden te krijgen.

Nooit zie je eens ergens posters of vlaggen in het dorp of stad waar de datum en de wedstrijdinfo op staat, de laatste T.C.in Zoetermeer heb ik wel een halfuur rondgereden voor dat me iemand kon vertellen waar de BMX baan lag.

Dan denk ik bij mijn eigen, in heel Zoetermeer weet niemand dat er hier vandaag een BMX wedstrijd is.

Als je dan in Frankrijk naar een BMX wedstrijd gaat staan er meestal op de invalswegen al weken grote posters met een spectaculaire foto van een of andere Franse rijder erop, met als gevolg dat de wedstrijden best goed bezocht worden.

Mijn mening om de wedtrijden een beetje meer ballen tegeven is het volgende,

a)Laat de Elite en de Junioren op zateravond rijden,

Maak er een beetje een show van ala Doetinchem in de jaren 90 , dat waren prachtige avondwedstrijden, daar lok je de plaatselijke jeugd mee voor dat ze gaan stappen, en doe het op die plaats het volgend jaar weer, zodat je iets kan regelen met sponsoren voor meerdere jaren

b)Doe het ook op banen waar snelheid in zit zodat de mensen van buiten de BMX ook onder de indruk raken, want iedereen was wel onder de indruk van onze sport tijdens de O.S. probeer dit vast tehouden

c)Verhoog het prijzengeld voor de rijders het zijn profs, die stuur je niet naar huis met een paar Euro. Met een redelijk prijzengeld word er ook volwassener tegen onze sport aangekeken.

d) Vul de pauzes op , houd de mensen bezig, en kleed de zaak aan.

Dit is zo mijn mening, nu graag jullie mening.

Groetjes,

• frank smets

groot gelijk peter, wij in Dessel doen dit al jaren, wij verdelen een 120 tal posters over de regio, vooral in snackbars, frituur enz. overal waar mensen staan te wachten, dan hebben ze tijd om zoiets te lezen, ook laten wij onze wedstrijden in de regionale kranten en andere drukwerken verschijnen en dit leverd zeker resultaat op, in Dessel zijn er bij elke wedstrijd minimaal een 200 toeschouwers die niet uit de bmx wereld komen.

en om meer sponsors te trekken kan je meer werk maken van een VIP gedeelte op de wedstrijden, dit kost je wat geld maar op lange termijn haal je dit terug, je kan niet oogsten vooralleer je geinvesteerd hebt.

Het is trouwens niet alleen een probleem in Nederland, Belgie ook.

• maarten

Hoi Peter

Ik vind dat denk ook wel een uitdaging waard

zoń BMX NIGHT RACE

(ZOALS DE F1 RACE VAN SINGAPORE) dat was namelijk ook in de avond.

En ja wie weet komt de jeugd erop af

en kun je eens ook aan de prijzen denken.

Hopelijk gaat bij de KNWU ook een BELLETJE RINKELEN

Mischien ook iets in een vergadering met clubs en de bond!

hopelijk wordt het iets!

Groet.Maarten.

• Sander

Maarten,

Maandag is er een vergadering met de clubs die de TC's organiseren voor volgend jaar en de KNWU. Goed onderwerp om het over de marketing van de TC's te hebben en hoe dit in de toekomst beter gepromoot kan worden.

Die avond wedstrijd klinkt heel leuk maar er wordt wel van de verenigingen verwacht dat er dan ook goede verlichting is. Voor de meeste clubs is dit een probleem want er zijn maar weinig clubs waar echt goede verlichting is. We zijn nu sinds 2 jaar met blokken aan het rijden voor het aantrekkelijker te maken voor tv, maar als het blok voor junior en elite rijders s'avonds vereden wordt vraag ik me af of er dan nog wel gefilmt kan worden?

Gr.

• Jeroen de Geus

De laatste jaren heb ik BMX niet zoveel meer gevolgd, afgelopen jaar weer wat meer. Laatste wedstrijd die ik heb gezien is de TC 4 in Assen (2008), wat mij dus opviel was het verrijden van de wedstrijd in 2 blokken. Als toeschouwer ben ik daar geen voorstander van, want het onthoofd zo'n beetje de wedstrijd. Het is niet te volgen. Ik kan wel begrijpen dat dit voor de TV gedaan is, alleen hoevaak is de TV de afgelopen 2 jaar komen filmen bij een TC??

TV is ontzettend belangrijk, volgens mij is het van tevoren bekend als er opnames worden gemaakt. (waarschijnlijk niet bij alle 6 TC's) Is het dan niet een idee om alleen deze wedstrijden in 2 blokken te laten verrijden?

Daarnaast waren de avondraces in Doetinchem altijd echt spectaculair, vooral omdat deze in het donker werden verreden. Ik heb even gekeken naar tijdstip zonsondergang voor de TC's in 2009:

TC 1: 20.31 uur

TC 2: 21.39 uur

TC 3: 21.55 uur

TC 4: 22.04 uur

TC 5: 20.18 uur

TC 6: 19.29 uur

Op deze tijdstippen is het nog niet donker, hoelaat moet een wedstrijd dan wel niet afgelopen zijn? Ik kan mij voorstellen dat de jeugd niet om 23.00 uur naar bed gaat, als ze de volgende dag een wedstrijd moeten rijden.

De BMX sport heeft na de OS een enorme boost gekregen, volgens mij moet dit uitgebuit kunnen worden. de mensen hebben het op TV gezien, maar ze moeten nu wel weten waar ze dit kunnen vinden! Posters of andere marketingideeen zijn een must.

Gr. Jeroen

Ps. De sport is in vergelijking met 10 jaar geleden al enorm hard vooruit gegaan.

• Rene

De vergunning voor de zaterdagavond…

De vrijwilligers, EHBO…

Het is meer geregel dan een beetje verlichting….

Het heeft voor/ en nadelen…net als die 2 blokken….wanneer er op één dag gereden wordt.

Wat is wijsheid.

• Sander

Je hebt een vergunning voor een heel weekend en niet alleen voor zondag. Ik denk dat verlichting en het organisatorische deel van dit idee een BIG ISSUE zal zijn.

• DannyD

zolang de knwu de rechten van de tv niet af wilt staan, dan enkel aan de nos

word het echt 3x niks

we hebben een 2e avro's fietscross nodig

en geef de eerste 3 op elke tc een beker en de elite een dikke prijzen pot zoals in de vs

die jongens hier houden er geen potje aan over en de bijdrage vanuit het noc worden ze er ook niet beter van

• Rene

Ik ken clubs die op zondag een TC mogen draaien maar niet op zaterdagavond.

• Martijn

Ik vin de avondrace niet een heel goed idee, het is wel erg spectaculair, maar er zijn hele veel mensen die zaterdags niet kunnen, of geen beschikking hebben over een slaapplek etc.

Ook rijd ik nog cruiser zondags, en wanneer ik als junior men zaterdag avond pas om half 11 klaar ben, ben ik niet fit zondag ochtend. DIt is ook zonde voor de cruiser wedstrijd die zo een beetje in het niet valt omdat junior/elite die cruiser rijden nog niet fit na de krachts inspanning van zaterdag avond. want zeg eerlijk hoe hoger het prijzengeld hoe harder ervoor gestreden word.

Greetz