Hallo Peter,
Je pakt de koe bij de horens.
In een voerige pol sprak ik ook al bezorgdheid uit dmv uitslagen, maar hier kwam ook al weinig reactie op.
Mij viel het ook al op hoe alles in de publiciteit gebracht werd, geen poster, bewegwijzering, geen aankleding(totaal 10 vlaggen bij de laatste 3 TC's) geen sfeer
Dat regen een spelbreker kan zijn heb je niet in de hand. In dedemsvaart hadden ze nog aan de genodigden gedacht. Maar als je dan komt als genodigde/sponsor en de regen trotseerd kom je tot de conclusie dat de DE mannen maar 1 manche willen fietsen omdat het weer te slecht is. Investeren in de sport!!
Dat het ook anders kan haal je aan in Doetinchem jaren 90. Dat heet dan investeren in de sport als club, zo om je mede clubs te motiveren om mee te gaan en het over tenemen. Ik denk dat dat bij enkele clubs in Nederland ook gelukt is.
Elkaar uitdagen, enthousiastmeren, scherper maken, maar zeker elkaar blijven helpen en steunen.
Maar ook 3 jaar geleden hebben ze het weer geprobeerd in Doetinchem op hun manier omdat de avond wedstrijden elders dat jaar een flop werd door regeltjes etc
Iedereen was van mening dat het te laat werd voor iedereen en dat het niet zou lukken. En als je dan 's avonds ziet hoeveel mensen er blijven kijken, maar met name mensen die er speciaal voor gekomen waren dan zag je dat iedereen dat gemist had.
Ook de rijders hadden er schik in en gingen donders hard, ondanks dat de vele elite rijders het een kl.te baan vonden. Er was geld te halen en dan willen ze wel!!!
Maar geld krijg je niet zomaar, daar zit tijd, heeeel veel tijd in dat veel mensen niet zien.
Verplichtingen aan gaan met sponsoren, die eigenlijk alleen maar de rijders kunnen nakomen door er een spectaculaire race er van te maken. De club moet de vlaggen posters etc ophangen zodat iedereen dat kan zien.
Je moet zelf je evenement verkopen dmv logo's op toegangs kaartjes. prutdingen zul je zeggen die toegangskaartjes, maar de sponsor wil dat graag zien dat zijn naam door de han van de bezoeker gaat. En zo zijn er veel meer dingen te bedenken om geld binnen te halen. Dit geld kun je in de club kas stoppen en er een leuk feestje van bouwen, maar zij hebben er voor gekozen om het ook een deel terug te laten vloeien naar die gene de de show moet maken.
Maar ik denk Peter dat ik jou dit niet hoef uit te leggen.
De sponsoren zijn vol lof en enthausiast. Volgend jaar weer!!!
Tja dat hebben we niet in de hand.
Dat bepaald een wijze commissie met diverse bestuurders uit div afdelingen op advies van hun fietsende leden.
En als dan blijkt dat zon club die zijn nek uitsteekt om de sport vorm te geven afgerekend wordt op adviezen van rijders, bestuurders etc en het jaar er op geen eens een wedstrijd heeft,
ja dan is de motivatie van die mensen die achter de schermen altijd heel hard gewerkt hebben om geld, heeel veel geld in dit spelletje te steken (en ook aan rijders) wel een beetje zoek.
Natuurlijk moet een nieuwe club ook recht hebben op grotere wedstrijden. Dat juich ik alleen maar toe.
Maar ze zijn nog zo druk met de hele sores van hun nieuwe accomodatie.
Daarom begrijp ik niet waarom er niet binnen de knwu/bmx een team is die dit circus draaiende houd met aanvulling van de organiserende vereniging.
Zij zorgen voor de hoofd sponsering, deels aankleding en de profesionaliteit( zie zwolle/kampen) zodat de basis voor de wedstrijd elite staat en de club het geheel kan aanvullen. En zeg nou eerlijk, wie heeft er dit jaar een vlag van REDLINE langs de baan zien hangen?
En oja, Dit is een discussie forum!!
discusieer eens mee, en doe niet als velen alleen maar lezen, want een ieder heeft zeker een mening
binnen de KNWU lezen ze dit forum nl ook en ze nemen ook zeker wel eens dingen in overweging
zo ik ben mijn verhaal weer kwijt!!