Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat vinden jullie van de baan in valkenswaard?

• Bo Kleinhesselink

mmmmm schijndel, de perfecte organisatie??? was schijndel niet degene met dat bestuur dat 80% van de leden toegang tot de baan heeft ontzegt omdat ze een nieuw bestuur wilden?

Ik neem aan dat “anoniem” al in Valkenzwaard heeft gereden. Alleen omdat JIJ de baan niet fijn, mooi, goed vind lopen, betekent dat nog niet dat de baan slecht is omdat JIJ er niet over kan rijden. Misschien moet je eens meer gaan trainen of fiets je nog maar een paar maanden. Je moet je op de meeste banen ook aanpassen hoe het daar ligt. Je moet niet verwachten dat je alles kan springen of de baan perfect kan rijden naar 1 of 2 keer springen.

mijn 2 cent, bobo

• Puff

Ja Bo, dat kan…dat anoniem niet zo lang fietst of nog niet goed kan fietsen…maar stel dat deze persoon nou wel al langer fietst…kweet niet wie anoniem is natuurlijk…maar ik heb wel meer mensen horen klagen over de baan… en deze personen fietsen al wel langer en kunnen wel fietsen.

Ik vind de baan ook nog niet geweldig nee. Hij mag er dan wel nog maar een week of 2 of zo liggen, maar als er iets beter naar gekeken was vantevoren…hadden er misschien meteen goede bulten gelegen.

Groeten…

• anoniem

bo, Ja dat klopt wel maar die mensen hebben zelf nu een probleem moeten iedere week een lange afstand afleggen om te gaan trainen. En wat de organisatie bij ons betreft dat zullen wij jullie wel is even laten zien met de N.K., met eigen mensen van de club hoe een wedstrijdt georganiseerd moet worden.Bo Kleinhesselink schreef:

>

> mmmmm schijndel, de perfecte organisatie??? was schijndel

> niet degene met dat bestuur dat 80% van de leden toegang tot

> de baan heeft ontzegt omdat ze een nieuw bestuur wilden?

>

> Ik neem aan dat “anoniem” al in Valkenzwaard heeft gereden.

> Alleen omdat JIJ de baan niet fijn, mooi, goed vind lopen,

> betekent dat nog niet dat de baan slecht is omdat JIJ er niet

> over kan rijden. Misschien moet je eens meer gaan trainen of

> fiets je nog maar een paar maanden. Je moet je op de meeste

> banen ook aanpassen hoe het daar ligt. Je moet niet

> verwachten dat je alles kan springen of de baan perfect kan

> rijden naar 1 of 2 keer springen.

>

> mijn 2 cent, bobo

• Jake

Beton is uit, ASFALT is in!!!!! ;-) lol

• Bo Kleinhesselink

asfalt is al in sinds 1997 jake. :) maar je hebt gelijk, van de heerlijke zwarte asfalt bochten waar je zo hard door heen gaat dat je je rubber kan ruiken……..

• Ate H. Gjaltema

De baan zal voor de rijders er wel leuk bij liggen, voor het publiek lijkt het me net zo'n probleem als bij andere banen nu de heuvels maar steeds hoger en talrijker worden.

Je kunt nog een klein stukje van de baan zien en verder niets. Je moet op de omroepers afgaan voor het verdere wedstrijdverloop.

Geef mij de Slagharen baan maar terug met de taluds eromheen, zodat je overal goed zicht had, dat was nog eens wat.

Of zet rondom hoge tribunes!

• Paul Sloesen

Dag Ate

Leuk om ook eens een reactie van jou te horen.

Het lijkt mij dat Valkenswaard bij de EK-ronde tribune(s) gaat neerzetten. Dit is in Nederland bij EK-rondes eigenlijk altijd het geval.

Ook bij NK's zie je dit soms terug, zoals in Veldhoven en zoals in Tegelen ook weer gaat gebeuren.

En oke, de accomodatie van Slagharen was iets waar bijna niet aan te tippen valt. Of de EK in Doetinchem 1997, waar de hele baan omzoomd was met tribunes, ook mooi.

De groeten, Paul Sloesen

ps. Ben benieuwd of zo morgen in Klazienaveen (Drents kampioenschap NFF) tribunes hebben :)

• Albert Jacobs

Graag wil ik even reageren, ondanks dat ik geen rijder ben, maar toch vanaf de beginne dat de fietscross is ontstaan in Nederland actief als ouder mij heb ingezet voor deze tak van sport.

Als dit de manier is om anoniem je gal te spuwen omdat er al sinds de vorige WK in Nederland negatief wordt gesproken over dit evenement, waar het slechte weer zeker mede debet aan is geweest vind ik heel erg triest en een echte BMXer onwaardig.

Albert Jacobs

.

• Hans Zweverink

Dank je Paul, dat streelt mijn ego weer,

maar neem van mij aan dat er heel wat bij komt kijken wil je de baan er in 1 keer perfect bij hebben liggen.

Ook in Doetinchem hebben ze nu al twee bulten veranderd om het optimale er uit te halen(2de en 4de bult)

(zal wel voor de snelheid zijn om de bult op het 2de stuk in 1 keer te springen, voor het kratje bier)

Maar ik acht Valkenswaard zeker in staat dat het tip top in order komt tijdens de EK, dus maak jullie allemaal maar niet ongerust, ze hebben net als Doetinchem een naam in de bmx wereld hoog te houden en die gooien ze zo maar niet in 1 keer te grabel.

Alleen rijders jullie moeten meer positieve critiek leveren waar die mensen in Valkenswaard wat mee kunnen doen, ze zullen zeker naar jullie luisteren, en als je aanbied enkele zaterdagen te helpen zullen ze dat zeker niet afslaan.

Dan zul je ook merken hoe moeilijk het allemaal is, want de kennis van een baan maken krijg je door er zelf aan mee te helpen en ervaring mee op te doen, hoe oud of jong je ook bent.

Betreft de hoge bulten is inderdaad een probleem, het moet voor het publiek wel te overzien zijn en dan krijg je ook spectakel, zet het publiek er zo kort mogenlijk op en laat ze het kraken van de ketting maar horen en het ruiken van het rubber door de bochten, kortom tribunes zijn perfect, maar denk ook weer eens aan de kosten wat dat met zich meebrengt 3000 euro voor een tribunne aan 1 rechte zijde ben je zo kwijt. Waar moet dat geld vandaan komen, want de rijdeers willen ook weer wat verdienen en als de entree te hoog is of het inschrijf geld of de camping wat ik ook al las dan ziet men al weer te schreeuwen, “wat duur allemaal”

Kortom positiever benaderen die mensen die hun nek uitsteken voor de BMX en zeker op internationaal gebied, want je wordt er bijna geen dubbeltje beter van en wel een hele hoop sores en vrije tijd ben je kwijt.

Nou laat allemaal maar eens horen wat jullie er van vinden

groeten Hans Zweverink(wil liever anoniem blijven)

• Nico

de baan begint goed te lopen en die asfalt bochten zijn super

gisteren getrained en zowel de ervaren rijders als de rookies beginnen de baan te apprecieren

we zullen zaterdag nog eens rondhoren wat de rest ervan vindt