Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verzoek tot samenwerking NFF en KNWU

• Paul Sloesen

Na het zien van de kalenders van de NFF en de KNWU van 2004 valt me 1 ding op. Weer vallen er enkele grote wedstrijden van beide bonden samen. Daarom heb ik een brief opgesteld om steun te krijgen om beide bonden te laten overleggen met elkaar met betrekking tot het vaststellen van hun kalender. Ben jij het met onderstaande brief eens, mail dan naar:

paulsloesen@hotmail.com.

Ook voor eventuele vragen kun je bij me terecht. En als je alleen NFF rijdt of alleen KNWU, of je fietst niet , maar draagt de sport wel een warm hart toe, en je bent het ermee eens, stuur me ook dan een mail. Zodat ik over een paar weken een flinke lijst met “handtekeningen” kan aanbieden aan de besturen van beide bonden.

Dus stuur een reactie!!!

Paul Sloesen

De brief:

Aan de besturen van de NFF en KNWU, afdeling fietscross

Ik ben fietscrosser en heb een licentie bij de KNWU en bij de NFF. Na het zien van de kalenders van beide bonden voor 2004 valt me 1 ding op. Nog steeds is er geen overleg geweest met betrekking tot het invullen van de kalender. Belangrijke wedstrijden vallen ALWEER samen.

Daarom het volgende verzoek: Ik zou graag zien dat de besturen van de KNWU afdeling fietscross en de NFF voor het seizoen 2005 en verder, gaan overleggen met elkaar en rekening houden met elkaar voor het vaststellen van hun beider kalender.

Nu snap ik dat er niet met alle wedstrijden van de beide bonden rekening gehouden kan worden. Ik zou daarom graag willen zien dat er een paar wedstrijden ?heilig? kunnen zijn, en wel het NK van de NFF, het NK van de KNWU en een eventuele EK-ronde in Nederland van de KNWU. En tevens het verzoek om combiclubs (dus KNWU- en NFF-lid) geen nationale wedstrijd te geven als er dat weekend een dubbele wedstrijd is. Bijvoorbeeld als er op zaterdag een provinciaal kampioenschap van de NFF is, dan op zondag geen combiclub een Topcompetitiewedstrijd en vice-versa. Als het mogelijk is, dan op een andere datum.

Ik hoop dat jullie in eniger mate tegemoet kunnen komen aan dit verzoek. Zodat ik bij beide bonden kan blijven fietsen zonder te moeten kiezen.

Met vriendelijke groeten,

e-mail:

• Rob Waaijenberg

Paul,

aanstaande vrijdag is er een vergadering van de Federatieraad van de NFF. Daar staat ook de wedstrijdkalender op de agenda.

Op dat moment is het een hot issue.

Aan de slag dus! Zieltjes winnen…..

en veel succes.

Rob

• Paul Sloesen

Nou Rob, ik ben er vrijdag niet. En op het moment heb ik reeds een stuk of 40 zieltjes gewonnen. Maar dat zijn er mijns inziens nog niet genoeg. De vergadering van vrijdag a.s. zal wat kort dag zijn. Maar het is goed dat het NFF-bestuur weet dat deze actie gaande is en dat een hoop rijders (vooral veel van de oudere NFF-rijders) deze actie steunen.

Hopelijk kan ik over een week of 2 zoveel handtekeningen aan de besturen van beide bonden aanbieden, dat ze wel met elkaar moeten gaan overleggen, om zodoende aan de wens van hun rijders te voldoen.

Paul

• h.j.

Slaat helemaal nergens op die bobo's van de knwu willen alles voor je regelen maar ook zij denken en doen maar waar ze zin in hebben op die dag is onze wedstrijd en de rest kan barste nou van mij mogen al die combie clubs oprotten ze maken met d'r gezijk de hele fietscros kapot want je kunt dan wel denken dat je een knwu club bent maar dat wil niet zeggen dat je ook in staat bent om te presteren en dat is nou net wat ze bij de nff wel doen of je goed of slecht bent er is altijd tijd voor je en dat moeten ze bij de knwu nou ook eens gaan leren en dan pas zeiken over een agenda.

een oud rijder

• bmx_grover

Heftige taal…..

Maar goed mijn steun heb je Paul.

• Remon Brink

Hallo onbekende oud crosser zonder naam/

Zet je naam er even bij zou ik zeggen. En juist dit soort opmerkingen helpen dus niet om er in de toekomst wat aan te doen. De schuld ligt niet bij de NFF of bij de KNWU de schuld ligt bij de koppigheid van beide bonden. Gelukkig zien we steeds meer rijders ouders en bestuurders die hier wat aan willen doen. Steun daarom de actie van paul liever en probeer zo om een opening te creeren in een impasse die al jaren gaande is

• Rob Waaijenberg

Is het niet te simpel om het ‘koppigheid’ te noemen?

Het is toch niet alleen maar gelijk willen hebben of niet willen toegeven?

Volgens mij zijn het twee verschillende culturen.

En die moeten naar elkaar toegroeien.

Prima als daar af en toe iemand aan gaat zitten sleuren, zoals Paul nu. Maar het zal wel tijd nodig hebben.

En bovendien gaat zoiets altijd sneller, als je flink aan elkaar kunt ‘snuffelen’.

Dus er moet meer gesnuffeld worden (meer contacten).

• Remon Brink

UIteraard klopt dat en het proces moet ook langzaam verlopen anders komt het ook niet goed. Maar de start van de samenwerking heeeft mijn inziens veel met koppigheid te maken. Beide organisaties zijn te trots en te eigenwijs om de eerste stap te zetten

Uiteraard zijn er grote verschillen in met name cultuur en dit zal een zeer langdurig proces zijn om dit nader tot elkaar te brengen. En misschien is het verschil in cultuur juist wel iets dat vastgehouden moet worden. past elke cultuur immers niet bij een bepaalde doelgroep?

Dat neemt niet weg dat er met samenwerking niets mis is en dat dat ok noodzakelijk wordt. Dus bestuurders zet de koppigheid en trots opzei en bel elkaar eens

• arno

Ook ik heb aangegeven vóór een afstemming van de kalenders van de KNWU en de NFF te zijn. Zelf rijd ik alleen KNWU en zal dus weinig merken van deze afstemming.

Ik heb echter het idee om hier nog een stap verder in te gaan. En in de loop der jaren de twee bonden één bond te laten zijn. Wel zullen de bonden dan eerst naar elkaar toe moeten groeien (bestuur, mentaliteit, organisatie, banen, etc). Ik denk dat dit het Nederlandse fietscross zeker ten goede komt. Ik zie namelijk – tenminste bij mijn club – dat de rijders die NFF blijven rijden op een bepaald niveau blijven steken, terwijl ik weet dat er meer in zit. Als deze rijders ook KNWU wedstrijden gaan rijden, zullen ze waarschijnlijk een extra “prikkel” krijgen om hun prestaties tot een hoger niveau te brengen. En misschien internationaal ook een rol van betekenis kunnen gaan spelen. Natuurlijk kunnen de NFF rijders er nu ook voor kiezen om KNWU te gaan fietsen, alleen is nu de stap heel erg groot.

Om het ook aantrekkelijk te houden voor de rijders waarbij de prestaties duidelijk op een 2e plaats komen, is het misschien mogelijk om – net als vroeger – weer klassen in te voeren waaruit je kan promoveren en degraderen.

Ik weet dat er NFF rijders zijn die liever niet op zondag crossen. Nu er in een topcompetitie weekend twee wedstrijden verreden worden, zou je ervoor kunnen kiezen alleen de wedstrijd op zaterdag te rijden (dit moet dan wel de wedstrijd zijn waarmee je je kunt kwalificeren voor de NK). Misschien zou er ook een soort zaterdag competitie kunnen komen.

Ik heb dit ook geschreven in mijn e-mail aan Paul (over het afstemmen van de wedstrijdkalenders). Hij zag hier echter weinig in. Wat vinden jullie hiervan?

Groeten Arno.

• Rob Waaijenberg

Arno schreef:

>

> Ik heb echter het idee om hier nog een stap verder in te

> gaan. En in de loop der jaren de twee bonden één bond te

> laten zijn. Wel zullen de bonden dan eerst naar elkaar toe

> moeten groeien (bestuur, mentaliteit, organisatie, banen,

> etc). Ik denk dat dit het Nederlandse fietscross zeker ten

> goede komt.

Die laatste mening laat ik graag voor jouw rekening. Maar voor een samengaan is het nog veel te vroeg. Hierboven heb ik dat al betoogd.

> Ik zie namelijk – tenminste bij mijn club – dat

> de rijders die NFF blijven rijden op een bepaald niveau

> blijven steken, terwijl ik weet dat er meer in zit. Als deze

> rijders ook KNWU wedstrijden gaan rijden, zullen ze

> waarschijnlijk een extra “prikkel” krijgen om hun prestaties

> tot een hoger niveau te brengen. En misschien internationaal

> ook een rol van betekenis kunnen gaan spelen. Natuurlijk

> kunnen de NFF rijders er nu ook voor kiezen om KNWU te gaan

> fietsen, alleen is nu de stap heel erg groot.

Volgens mij komt hier al een behoorlijk cultuurverschil naar voren. Je bent erg bezig met ‘pushen’. NFF-ers die erg goed zijn komen vanzelf wel bij de KNWU terecht,

(al zie ik ook wel weer rijders terugkomen).

Maar van veel NFF-ers weet ik (hoor ik) dat ze “fietsen om het fietsen” en veel van sport houden, maar tot een bepaalde grens.

> Om het ook aantrekkelijk te houden voor de rijders waarbij de

> prestaties duidelijk op een 2e plaats komen, is het misschien

> mogelijk om – net als vroeger – weer klassen in te voeren

> waaruit je kan promoveren en degraderen.

Een dergelijk systeem voor ‘rijders waarbij de prestaties duidelijk op een tweede plaats komen’ lijkt me nou juist niet op z'n plaats.

> Ik weet dat er NFF rijders zijn die liever niet op zondag

> crossen. Nu er in een topcompetitie weekend twee wedstrijden

> verreden worden, zou je ervoor kunnen kiezen alleen de

> wedstrijd op zaterdag te rijden (dit moet dan wel de

> wedstrijd zijn waarmee je je kunt kwalificeren voor de NK).

Huh? Waarom zou je je per se voor een NK (moeten) willen kwalificeren? (kijk: hier toon ik nu zelf die NFF-mentaliteit).

> Misschien zou er ook een soort zaterdag competitie kunnen

> komen.

Misschien zou er ook ‘een soort zondag-competitie’ kunnen komen

>

> Groeten Arno.

Het spijt me Arno, we bedoelen het allebei goed. Maar jouw BMX-beleving is een andere dan die van mij. En ik herken daarin (hoe toevallig) ook nog eens de scheiding der bonden.

Overigens ken ik heel veel rijders die in allebei de circuits goed uit de voeten kunnen en zich zowel bij de KNWU als de NFF thuis voelen.

Maar ik maak in de praktijk ook de wrijvingen mee, die we nog niet weg kunnen poetsen.

Zo, effe verder voetbal kijken………

Rob