Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verzoek tot samenwerking NFF en KNWU

• hans zweverink

He paultje, komt er bij jou weer het rijders verantwoordlijkheid vertegenwoordiging naar boven.

Wat vind hij er trouwens van en die andere rijders vertegenwoordigers. Horen we en zien we die nog wel eens!!!!???

Ik denk dat de KNWU niet zo koppig is als in de voorgaande stukken geschreven is. Gezien de ontwikkeling zijn ze bereid tot luisteren en staan open voor veranderingen.

En als het moet willen ze denk ik ook nog wel een wedstrijd verzetten, maar het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. En dat gebeurt denk ik niet.

Als bij ons in Noord oost de kalender samengesteld wordt ligt die van de NFF al op tafel. Daar moet rekening mee gehouden worden. Oke maar waarom niet andersom.

Nee wij hebben een vast schema in de NK cyclus. Nou dan moeten we met elkaar daar over nadenken, maar het is zeer moeilijk om met die mannen om de tafel te komen.

Het punt staat al ruim een jaar op de agenda bij ons en resultaat– zero

ook heb ik een a4tje persoonlijk aan de voorzitter gemaild om eens van gedachten te wisselen omdat samenwerking met elkaar de beste oplossing. reacktie—zero

ik weet dat het in zuid beter gaat met de nff, maar daar concludeer ik uit dat er geen eenheid is in het beleid van de NFF.

En als je een combi club bent zit het risico erin dat je moet kiezen

zaterdags NK nff, zondags NK knwu, nou dan is er toch niets mis mee. En als je als club dat niet kunt trekken moet je niet 2 nks aanvragen

Allemaal wel simpel gedacht misschien maar dat is mijn mening.

Ook ben ik wel bereid om eens met die mensen aan tafel te gaan zitten, dus niet alleen maar loop te schreeuwen van de zijlijn, want die zijn er al genoeg, maar dat had ik in mijn mail ook al aangegeven

in afwachting van een reactie

Hans Zweverink

ps zochten ze nog een nieuwe voorzitter bij de NFF in midden/oost???

• Paul Sloesen

Hallo Hans.

hans zweverink schreef:

>

> He paultje, komt er bij jou weer het rijders

> verantwoordlijkheid vertegenwoordiging naar boven.

>

> Wat vind hij er trouwens van en die andere rijders

> vertegenwoordigers. Horen we en zien we die nog wel eens!!!!???

Ik heb van Jeroen Lodewikus een mail gekregen waarin hij laat weten het initiatief van mij en dus ook de samenwerking te ondersteunen. Van de rest van de rv's heb ik nog geen reactie gekregen. Bij deze: Heren, laat wat van U horen…

> Ik denk dat de KNWU niet zo koppig is als in de voorgaande

> stukken geschreven is. Gezien de ontwikkeling zijn ze bereid

> tot luisteren en staan open voor veranderingen.

Mijns inziens zijn beide bonden wel bereid tot overleg, maar dan moet wel een van de twee het initiatief nemen. Dit is wat Remon al aangaf. Hopelijk worden ze door mijn actie een beetje gedwongen om dat te doen, om de wens van veel rijders te honoreren.

> En als het moet willen ze denk ik ook nog wel een wedstrijd

> verzetten, maar het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen.

> En dat gebeurt denk ik niet.

> Als bij ons in Noord oost de kalender samengesteld wordt ligt

> die van de NFF al op tafel. Daar moet rekening mee gehouden

> worden. Oke maar waarom niet andersom.

De NFF heeft al in een vroeg stadium de kalender klaar. Bij de KNWU is het eerst nog wachten op de internationale kalender. Pas als die bekend is, kan begonnen worden met het invullen van de nationale kalender. Tja, dan krijg je dus dat de KNWU rekening moet gaan houden met de NFF… Maar het is ook geen probleem mijns inziens als er enkele grote wedstrijden samenvallen. Dat is ook niet te vermijden. Daarom heb ik in mijn brief ook aangegeven om enkele wedstrijden vrij te laten, dus beide NK's en een EK-ronde.

> Nee wij hebben een vast schema in de NK cyclus. Nou dan

> moeten we met elkaar daar over nadenken, maar het is zeer

> moeilijk om met die mannen om de tafel te komen.

> Het punt staat al ruim een jaar op de agenda bij ons en

> resultaat– zero

> ook heb ik een a4tje persoonlijk aan de voorzitter gemaild om

> eens van gedachten te wisselen omdat samenwerking met elkaar

> de beste oplossing. reacktie—zero

>

> ik weet dat het in zuid beter gaat met de nff, maar daar

> concludeer ik uit dat er geen eenheid is in het beleid van de

> NFF.

In Zuid is door enkele mensen heel veel tijd en vooral veel moeite in een overleg om tot samenwerking te komen gestoken. Maar ook daar loopt het nog niet vlekkeloos. Er blijven nog steeds enkele oudgediende NFFers een spaak tussen de wielen steken. Net als dat het van enkele KNWU-mensen niet hoeft. Nou, dan bezoeken deze mensen de combi-wedstrijden toch niet? De meeste verenigingen staan er voor open in Zuid, maar dat is vooral omdat er als ik het goed heb 4 combi-clubs (Tegelen, Berlicum, Ammerzoden en Tiel) zijn.

> En als je een combi club bent zit het risico erin dat je moet

> kiezen

> zaterdags NK nff, zondags NK knwu, nou dan is er toch niets

> mis mee. En als je als club dat niet kunt trekken moet je

> niet 2 nks aanvragen

> Allemaal wel simpel gedacht misschien maar dat is mijn mening.

Het gaat hier niet om het tegelijk draaien van 2 wedstrijden. Als voorbeeld: Assen heeft het Drents kampioenschap toegewezen gekregen. Dat wordt op een zaterdag gehouden. De dag erna is een topcompetitiewedstrijd van de KNWU (met op zaterdag waarschijnlijk ook een programma). Dit betekent dat een groot deel van de medewerkers eigenlijk op zaterdag al naar de KNWU wedstrijd gaat of zou gaan. Hierdoor krijgt de club het moeilijk om een provinciaal kampioenschap te organiseren. Hetzelfde geldt voor Tegelen, die hebben op 27 juni het Limburgs Kampioenschap, terwijl dat weekend de NK KNWU in Haaksbergen is. Ook hier dreigt een tekort aan medewerkers. Is het nu duidelijk wat ik ermee bedoel??

> Ook ben ik wel bereid om eens met die mensen aan tafel te

> gaan zitten, dus niet alleen maar loop te schreeuwen van de

> zijlijn, want die zijn er al genoeg, maar dat had ik in mijn

> mail ook al aangegeven

>

> in afwachting van een reactie

>

> Hans Zweverink

>

> ps zochten ze nog een nieuwe voorzitter bij de NFF in

> midden/oost???

Dit laatste weet ik niet. Maar ik ambieer in ieder geval geen bestuurlijke functie. Dit vooral vanwege tijdsgebrek.

Hopende Uw vragen op een bevredigende manier beantwoord te hebben,

Paul Sloesen

• Remon Brink

Hey Arno,

Het beeld dat je schets is inderdaad een ideale eindsituatie waarin binnen een bond een tak opgezet wordt voor zowel topsport als breedte sport. Een situatie die ook naar de mening van rob zo te zien, en ook in die van mij toch nog wel ver weg is.

Het probleem zit ook niet zozeer in het functioneren met 2 bonden. dit is niet eens zo;n slecht systeem denk ik omdat iedereen nu optimaal zijn eigen markt kan bedienen. de NFF de breedtesport en de KNWU de topsport. Het probleem zit hem in de afstemming tussen deze 2 bonden. zorg je dat deze goed is en er een goede overgangslijn is tussen de 2 bonden die voor rijders soepel te nemen is dan kom je in de ideale situatie dat breedtesporters zonder problemen door kunnen stromen naar de topsporters en eventueel andersoms. Dit moet naar mijn mening het eerste doel zijn dat we nastreven

Remon

• Remon Brink

Hey Hans,

Die eenheid binnen de NFF is in bepaalde regio's zeker niet voor 100 procent aanwezig daar heb je gelijk in. Dat maakt het ook lastig om een goede samenwerking in zo;n regio op te zetten en in stand te houden.

Ik ben blij dat jij zegt dat er binnen de knwu veel mensen zijn die ook graag samenwillen werken. jij kent die mensen beter dan ik dus ik neem dat graag van je aan,. Denk dat inderdaad net als paul zegt de koppigheid zit in het zetten van de eerste stap. En die ligt bij de knwu maar ook net zo goed bij de nff daar moeten we eerlijk in wezen. Ik hoop ook dat deze actie of andere signalen een van de mensen er toe zet de eerste stap te nemen.

Remon

• Arjan Grooters

Hier wil ik me volledig bij aansluiten.

• hans zweverink

En Paul gaat er nog wat gebeuren of is er al wat gebeurt.

Houd ons op de hoogte, anders wordt dit een discussie die hier ophoudt

succes

• Remon Brink

Voor het aankomende seizoen veranderd er niets dat is al wel duidelijk. Daar was de actie ook te laat voor. Van de NFF heb ik begrepen dat ze de actie af willen wachten. Bij een groot aantal rijders gaven ze wel aan niet om de wens van de rijders heen te kunnen en zal er dan ook actie ondernomen worden. wat dit precies inhoud is niet duidelijk en zal van beide partijen afhangen. het is wel duidelijk dus dat we allemaal onze hantekening moeten zetten. Heb je dit nog niet gedaan mail paul dus alsnog

Remon

• Paul Sloesen

Hans, voor jou een update:

De brief is inmiddels al op een paar sites gezet: die van Remon Brink, Michel Schaart, De Lochsprinters, en gestuurd naar Kampen en Geldermalsen.

Helaas stagneert nu de aanloop van steunbetuigingen. Er zijn ongeveer 50 handtekeningen binnen gekomen. Dat moeten er meer worden. Het zou daarom handiger zijn als er nog wedstrijden waren, maar ja….

En ik heb van JOU ook nog geen reactie ontvangen…. Valt me tegen van je, net als van nog veel meer crossers.

• hans zweverink

Pardon, Paul.

Ik dacht dat mij reactie van 19 nov toch wel duidelijk was en dat je daar een conclussie uit kunt trekken.

Want ik zit al ruim een jaar op een reactie te wachten

groeten Hans

• Remon Brink

teken de brief en mail hem naar paul is het duidelijkst. Net als al die ander rijders die dat nog niet gedaan hebben