Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verzoek tot samenwerking NFF en KNWU

• Tony

Ik zal die brief van je het weekend plaatsen.

Zoals ik nu de kalender zie vind ik het jammer dat nou net de club waar jij bij rijdt hun Limburgs Kampioenschap van de NFF laten vallen omdat er de volgende dag een KNWU wedstrijd is.

En dat moet tot een samenwerking komen ???? Maar dit is mijn mening.

Tony

• Paul Sloesen

tony, het is inderdaad ongelukkig dat het net de club betreft waar ik lid van ben.

Zoals je wellicht niet weet zijn 2 van de mensen die achter de Benelux-cup zitten (dus een samenwerking tussen de KNWU en de NFF in Zuid en België) lid van de vereniging uit Tegelen.

En Tegelen is begonnen als KNWU-club en pas sinds 1 jaar NFF-lid met een groeiend aantal rijders die deelnemen aan de NFF-wedstrijden.

Dus als jij nu te kennen geeft dat de manier van werken van onze club een samenwerking tegen gaat, dan heb je het toch bij het verkeerde eind.

En het is niet EEN KNWU wedstrijd, maar het Nederlands Kampioenschap. Dus de belangrijkste nationale wedstrijd van het jaar. Dan kan ik me voorstellen dat veel rijders daar al op zaterdag willen zijn om te trainen. Al helemaal als het op een bijna compleet veranderde baan is als in Haaksbergen.

de groeten, Paul Sloesen

• Remon

Juist om dit in de toekomst te voorkomen is deze actie opgezet. Het is vaak niet eens de onwil van de club dat ze een wedstrijd terug moeten geven maar meestal is het een gedwongen feit.

Je kunt die wedstrijd willen organiseren maar als driekwart van je leden aangeeft deze dag niet aanwezig te zijn dan wordt het organiseren van een wedstrijd natuurlijk een stuk moeilijker. En ik weet dat er mensen zijn die zeggen haal dan maar hulp bij andere clubs, maar dan kun je de wedstrijd net zo goed door de regio laten organiseren.

Juist om te voorkomen dat we volgend jaar weer met dezelfde problemen zitten is het goed dat deze actie door paul opgestart is. dan kunnen we volgend jaar een kalender maken waarin elke wedstrijd gewoon doorgang zal vinden

• Tony

Oke ik begrijp jouw idee en ik weet ook dat er leden van jullie achter de organisatie van combie wedstrijden zitten.

Maar wat ik dan wel jammer vind (en dat is ook weer mijn persoonlijke mening) dat er bij de afgelopen 3 regiowedstrijden van de nff in de regio-zuid er niemand van jullie aanwezig was zelf bij de laatste wedstrijd toen de stimuleringsbekers werden uitgerijkt.

Het andere punt zal volgens mij ook een groot probleem worden in het noorden worden op zaterdag de regio's vereden in het zuiden op zondag en zover als ik weet worden de wedstrijden van de knwu altijd op zondag vereden (als dit niet klopt hoor ik het graag) dit wil dus in mijn ogen zeggen dat het zuiden naar de zaterdag moet of de knwu moet ook op zaterdag wedstrijden gaan organiseren?.

Want hoe wil je anders die kalenders gaan samen voegen en dan krijg je er ook nog bij dat er tegenwoordig steeds meer rijders naar internaionale wedstijden gaan en dan bepaalde wedstrijden laten vallen in nederland. Dit is verder ook geen punt het is dan allen zo jammer als zij bijvoorbeeld op een provinciaal kampioenschap wel komen omdat er verder nergens gereden word net de punten van de rijders weghalen die wel elke wedstrijd rijden en dan bijvoorbeeld net niet in de halve of finale komen door zulke rijders.

Maar goed dit is mijn mening Tony.

• Paul Sloesen

Je hebt een goed punt wat betreft de regio en de KNWU-wedstrijden op zondag. Dat valt helaas niet te vermijden dat die samen vallen. Het is mijns inziens kiezen tussen de 2 bonden wat betreft de regio- en afdelingswedstrijden.

En wat de regiowedstrijden qua deelname van Tegelen betreft, daar kan ik niks over zeggen. Ik zelf rij buiten de Benelux geen afdelings cq regiowedstrijden omdat ik er geen tijd voor heb. Maar wat de rest van de club kiest, daar heb ik niks over te zeggen (als vanzelfsprekend). Maar als ik het goed heb, wil onze club voor 2004 een regio aanvragen. Is dat probleem ook een stuk kleiner geworden.

De groeten, Paul

• Remon

Ik denk ook niet die kleine wedsrtijden af te stemmen zijn. Dat is ook niet nodig denk ik. Het gaat hier om in eerste instantie om de grootste wedstrijden binnen nederland met de grootste uitstraling laten we daar eens mee beginnen. Dat zou al een mooie stap voorwaarts zijn

Remon

• bmx_grover

Tony schreef:

Want hoe wil je anders die kalenders gaan samen voegen en dan krijg je er ook nog bij dat er tegenwoordig steeds meer rijders naar internaionale wedstijden gaan en dan bepaalde wedstrijden laten vallen in nederland. Dit is verder ook geen punt het is dan allen zo jammer als zij bijvoorbeeld op een provinciaal kampioenschap wel komen omdat er verder nergens gereden word net de punten van de rijders weghalen die wel elke wedstrijd rijden en dan bijvoorbeeld net niet in de halve of finale komen door zulke rijders.

Ik denk niet dat dit een punt is hoor. De best mag toch winnen? Of hij nu elke week komt of een keer per jaar. Als hij op een kampioenschap komt, heeft hij een NFF licentie, dus is hij een NFF rijder. En dan mag hij toch winnen?

• femke

ik denk dat dat probleem alleen bij de promotie klasse licht!!! de beste mag tog winnen!!! daar ben ik het helemaal mee eens