Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

indeling training

• Ilona Brink

Hoi Rob,

Volgens mij gaat het er ook niet om het systeem wat ze in Dalen hebben gebruikt voor de trainingen af te kraken (dat was niet mijn bedoeling in ieder geval!). Hartstikke goed dat ze geprobeerd hebben om een manier te vinden dat de jongste rijders niet verdrukt worden door de oudere rijders!! Maar geef toe, het systeem werkte niet!! Waarom is het niet goed om het met elkaar erover te hebben (wat dus op dit forum gedaan wordt) en samen tot een betere oplossing te komen!!

Niks mis mee toch??

Groetjes Ilona

• Rob W

Ilona Brink schreef:

>

> Hoi Rob,

>

> Maar geef toe, het systeem werkte niet!! Waarom is het niet goed

> om het met elkaar erover te hebben (wat dus op dit forum

> gedaan wordt) en samen tot een betere oplossing te komen!!

> Niks mis mee toch??

>

> Groetjes Ilona

De vraag is, Ilona,

of het systeem niet werkte

of dat het verkeerd gebruikt werd.

• Jeroen Peters

Sorry maar dat laatste volg ik niet helemaal hoor Rob. Hoe bedoel je verkeerd gebruikt??? Op welke manier moet je het dan gebruiken??? Graag argumentatie's / suggesties!

• Rob W

Het systeem was dat je rijders per leeftijd bij elkaar zet

en ze dan steeds per leeftijdsgroep de baan op stuurt voor een rondje trainen.

Als je het goed doet, kan elke leeftijdsgroep een paar keer aan de beurt komen.

Voorwaarden om het goed te laten verlopen:

1. in de gaten houden dat je alle leeftijden een keer gehad hebt voordat je weer bij het begin begint.

2. sommige leeftijdsgroepen zijn vrij groot; je loopt het risico dat de eerste 6 (of 8) van een groep zich alweer in het parc fermee melden als de laatsten nog moeten rijden. De medewerkers weten dan niet meer wie al geweest is, met het gevolg dat zo'n groep te lang ‘doordraait’.

De medewerkers van het parc fermee moeten dus hun werk goed doen, geconcentreerd en met inzicht.

Ik heb begrepen dat in Dalen een groep een uur heeft staan wachten en in die tijd andere groepen meerdere keren heeft zien rijden. Dan is er dus niet goed met het systeem omgegaan.

Rob

• bmx_grover

Maar niet bij elke wedstrijd is dit systeem haal baar, ik geloof dat er niet veel bannen zijn met zo'n groot parc ferme.

• Remon

Nee wim

het voorstel van mark is juist bedoeld om dit te vorokomen. Train in blokken, waarin je de cruisers in blok 1 doet. Als je dan alleen cruiser rijd train je net zo vaak als de andere rijders in dat blok. zeg mar 2 tot 10 rondjes, en je hebt voldoende tijd ertussen om te rusten.

daarnaast kunnen de oudere rijders die dubbel fietsen ook nog zowel trainen op hun 20 inch als op hun 24 inch evenredig aan het aantal deelnemers

• Remon

Ik hoor goede dingen hier, laten we met zijn allen meedenken over een nieuw systeem dan kan mark dit (zoals voorgesteld mark!!!!!) namens de rijdersraad naar de nff doen.

ik denk dat de aanzet (zoals rob aangeeft) in dalen goed was. iedereen even vaak laten fietsen door middel van een goed gebruik va nje parc ferme. aantal problemen geeft michel terecht aan

- moeilijk te controleren hoe oud iedereen is

- niet goed de groepen eruit gelaten

- er is een groot parc ferme vereist.

ik ben wel van mening dat een cruiser een geheel andere fiets is en dat deze mensen wat extra mogelijkheden tot training mogen krijgen. je kunt het ook omdraaien beloon mensen voor extra inzet en motivatie van een 2e klasse door hun extra te laten trainen.

het systeem wat mark aangeeft even ongeacht of de leeftijdsgrensen goed zijn, daar valt over te discussieren (graag), geeft mogelijkheden bij een kleiner parc ferme. Daarnaast is het makkelijk om een controle systeem te bedenken. mazen daarin zijn er altijd maar laten we die minimaliseren dus goede ideeen zijn welkom

Remon

• kenneth en corrie

misschien een idee om tot een bepaalde leeftijd 12 jaar of zo een ander kleur nummerbord te geven

dan kan een oudere rijder als ze bij het parc ferme opletten er niet tussen dringen

• Jezus

Wat kunnen jullie je druk maken over de training van de NFF. IK denk dat je daar maar een ronden hoeft te trainen omdat de banen daar zo verschrikkelijk simpel zijn.

• Remon

Kijk met dat soort opmerkingen de Jezus komen we een eind verder. dat zal de samenwerking in de toekomst bespoedigen. Jij moet toch ook weten dat elke baan zijn eigen dingen heeft. Ook al is het technisch gehalte minder of anders wat lang niet altijd het geval is de bochten het starthek en de makkelijke bulten zoals jij ze noemt verdienen echt wel wat aandacht!!!!

Kom eens kijken bij een SERIE NFF wedstrijden dan weet je waar het over gaat!!

Remon