Mijn reactie was niet persoonlijk bedoeld, het gaat slechts over de instelling die ik bij steeds meer rijders om mij heen zie. Ik denk dat dat dan ook een probleem wordt voor de sport. I.p.v. elkaars banen of organisatie af te kraken zou men elkaar gewoon wat meer moeten helpen om een oplossing te vinden en het niveau in zijn geheel omhoog te schroeven.

Verder is de achterliggende gedachte dat het totaal onzinnig is om crossers in groepen te gaan verdelen. Daar is de sport nog veel te klein voor. Wanneer je vervolgens ook nog eens wedstrijden in deze twee groepen daat rijden, ga je m.i. helemaal de verkeerde kant op. Een wedstrijd met minder rijders zal ook minder interessant worden voor de media. Ook zullen de hobby rijders (zoals die genoemd worden) minder snel gestimuleerd raken om hogerop te komen omdat dit vervolgens als een aparte klasse wordt gezien. Hierdoor gaat de kwaliteit van het rijden naar beneden. Een overstap van “hobby” naar “proffesioneel” zal ook minder snel gemaakt worden. Als het je eenmaal is gelukt 1e te worden bij de een, hebben mensen vaak geen zin om een overstap te maken om vervolgens weer op 0 te beginnen. (ook dit heeft weer te maken met bovengenoemde instelling) Dit zal weer het gevolg hebben dat er weinig instroom is in de “proffesionele” groep en dat deze op den duur weer zal verdwijnen. Dan zijn we weer terug op het punt waar we nu zijn.

Wanneer je alles laat zoals het is kan iedereen gewoon wedstrijden meerijden die ze leuk vinden. Tijdens deze wedstrijden wordt er wel bepaald wie zich tot top-rijder mag noemen. Daar zijn immers de manche's en finale's voor….

PS: Remon, als je mijn berichten persoonlijk wil opvatten heb ik daar verder ook geen problemen mee.