Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

franky's top 6 tc banen:)

• drpaul

Riny –> Tja, dat is bij veel banen het probleem: ziet er leuk uit maar loopt niet. Nu is het niet makkelijk om een baan goed lopende te krijgen, maar vraag dan aub een deskundig iemand (elite, ervaren sportklasse) erbij, helemaal bij de aanleg van een nieuwe baan. En ook al zijn de bulten klein, het gaat erom dat ze goed lopen!!

Bburg –> Waarom zou Oss in West afgekeurd worden?? Is volgens mij breed genoeg, nu geen gevaarlijke dingen meer (oké, 2e stuk is steil, maar wel te doen). Ben wel benieuwd op welke criteria.

Paul.

• Royvandenberg

hier reageer ik verder niet op flinke marinier… en probeer je niet naar beneden te halen kwa je prestatie! echichens ik zelf naar het ziekenhuis.. maakt het toch ook geen danger track! ik snap jouw reacties soms niet.

• bmx_grover

Hier een flimpje van de nieuwe baan in Winschoten.

http://www.youtube.com/watch?v=h7dcktJwT-g

• EIGHTBALL

Je bent een stoere Marinier of Commando als je de opleiding afrond!! zo niet dan ben je zure 3..zielenpot!!

Trouwens jij bent GEPUNKED!!! HAHAHA blijf lachen Roy,Ik zei:ik pak je terug!!

Tot morgen mate

Gr,

8 ball

• Remon Brink

dus we zien je ditw eekend in Dedemsvaart Jake een nieuwe baan die je niet kent

• jasper verkuijl

toen ik dit filmpje ging kijken dacht ik gelijk…. waarom laten ze nou weer alleen die kleine mannetjes zien!?

toen zag ik op 1.30 ineens Tepper het 3e stuk manuallen :P

ziet er wel vet uit die baan.

• Jake

Ik hoop dat jullie wel plezier hebben gehad. Ik lag nog lekker in mijn mandje met dat gure weer.

Jammer dat die TC's zo verdomde laat in het jaar verreden moeten worden. Volgens mij had dat ook best een maand erder gekunt. Maar jah, helaas maken wij de agenda niet. Ook jammer voor de clubs die die laatste 3 wedstrijden krijgen.

Wat ik begreep was de opkomst bij de vorige TC niet geweldig.

• drpaul

Jake,

Zo lang ik me kan herinneren rijden we in het najaar nog 2-3 nationale wedstrijden, met vaak beter weer dan in april, maar idd soms ook pokkeweer.

De kalender zat dit jaar erg vol, met alle EK-rondes en WK tot en met mei, en nog 2 SX in het najaar. Dan is het niet makkelijk om een goede kalender te maken, al helemaal niet omdat er geen 2 weekenden op rij een TC gereden wordt. Dit jaar is dus m.i. gewoon pech geweest. Volgend jaar zal het ook lastig worden met maar liefst 8 weekenden met een EK-ronde. Dan zullen voor de zomer wellicht geen 4 TC's kunnen zijn.

Een groot probleem is de mentaliteit van veel rijders/ouders, die vinden dat als de NK/EK/WK geweest is, het seizoen er zo'n beetje op zit. Alsof het seizoen alleen daar om draait, de TC's zijn ook belangrijk! Dit geldt overigens met name voor de oudere rijders (sportklasse, dames 17+, cruisers 19-29, 30-39, maar dat heb ik al eens eeerder aangekaart), bij de jongere rijders is het verval volgens mij minder.

In Assen was het bijvoorbeeld prachtig weer (ook volgens de voorspellingen), dus er was geen reden voor de thuisblijvers (behalve de geblesseerden en mensen met 80-jaar wordende oma's) om niet te komen. Vandaar ook hulde voor diegenen (toch de ruime meerderheid) die wél het seizoen afmaken, ook al is het zo'n weer als gisteren. Hoewel het af en toe wel prettig is om om 15.00 klaar te zijn met een TC ipv 17.00,maar dat terzijde.

Groeten, Paul.

• Jake

He Paul,

Snap ik uiteraard. Maar we willen zo graag dat BMX als proffesioneel wordt gezien, maar waarom houden we nog steeds vast en rekening met SX en Internationale wedstrijden als er een kalender gamaakt wordt voor nationale wedstrijden? Een kleine selecte groep rijders fietst die EK rondes en al helemaal de SX. Waarom geven we die niet gewoon dispensatie en laten het voor wat het is.

Zowiezo is de “zomer stop” dit jaar (door de OS andere opzet) te lang geweest en denk dat TC's veel eerder weer op gepikt hadden kunnen worden.

Na de EK weinig zin meer om in vorm te komen of blijven tot eind september om dan nog 3 wedstrijden te rijden.

Als je even kijkt dat het seizoen in december al is begonnen met de EK indoors, dan heb je in juli als het ware al een compleet seizoen erop zitten en zou je voor

3 TC's ergens achter in het jaar als het koud en guur begint te worden, nog in vorm moeten blijven. En als je na 3 TC's jezelf toch al niet bij de eerste 8 ziet eindigen, is daar ook weinig uitdaging.

Ik denk dat daar gewoon een andere invulling aan gegeven moet worden. Zeker ook als je ziet dat alleen de eerste 2-3 TC tellen voor kwali voor deelname NK, die op zijn beurt telt voor deelname aan EK/WK.

Waarom sluit je het TC seizoen dan niet voor de NK in juni af met een prijsuitreiking en creeer je een aparte najaars competitie met klassement/prijsuitrijking. (waarin nieuwe licentie houders kunnen gaan deelnemen bijv.)

NK/EK/WK zijn vind ik persoonlijk de leukere wedstrijden en zelf ben ik meer iemand die zich kan focussen op 1 evenement, dan dat ik een consistente competitie rijder. (Geef daarom ook niets om heel de TC wedstrijden die eigenlijk om niets gaan, alleen de eerste 2 voor kwali).

Ieder het zijne, toch?!

Just my state of mind

Lees iig goede recenties over Dedemsvaart en de foto's van de baan zien er ook goed uit. Geweldig. Erg jammer van het weer.

Groetjes

Jake