He Paul,
Snap ik uiteraard. Maar we willen zo graag dat BMX als proffesioneel wordt gezien, maar waarom houden we nog steeds vast en rekening met SX en Internationale wedstrijden als er een kalender gamaakt wordt voor nationale wedstrijden? Een kleine selecte groep rijders fietst die EK rondes en al helemaal de SX. Waarom geven we die niet gewoon dispensatie en laten het voor wat het is.
Zowiezo is de “zomer stop” dit jaar (door de OS andere opzet) te lang geweest en denk dat TC's veel eerder weer op gepikt hadden kunnen worden.
Na de EK weinig zin meer om in vorm te komen of blijven tot eind september om dan nog 3 wedstrijden te rijden.
Als je even kijkt dat het seizoen in december al is begonnen met de EK indoors, dan heb je in juli als het ware al een compleet seizoen erop zitten en zou je voor
3 TC's ergens achter in het jaar als het koud en guur begint te worden, nog in vorm moeten blijven. En als je na 3 TC's jezelf toch al niet bij de eerste 8 ziet eindigen, is daar ook weinig uitdaging.
Ik denk dat daar gewoon een andere invulling aan gegeven moet worden. Zeker ook als je ziet dat alleen de eerste 2-3 TC tellen voor kwali voor deelname NK, die op zijn beurt telt voor deelname aan EK/WK.
Waarom sluit je het TC seizoen dan niet voor de NK in juni af met een prijsuitreiking en creeer je een aparte najaars competitie met klassement/prijsuitrijking. (waarin nieuwe licentie houders kunnen gaan deelnemen bijv.)
NK/EK/WK zijn vind ik persoonlijk de leukere wedstrijden en zelf ben ik meer iemand die zich kan focussen op 1 evenement, dan dat ik een consistente competitie rijder. (Geef daarom ook niets om heel de TC wedstrijden die eigenlijk om niets gaan, alleen de eerste 2 voor kwali).
Ieder het zijne, toch?!
Just my state of mind
Lees iig goede recenties over Dedemsvaart en de foto's van de baan zien er ook goed uit. Geweldig. Erg jammer van het weer.
Groetjes
Jake